Wennen idd. Heb soms niet het idee dat het mijn kind is. Voelt heerlijk hoor hem te knuffelen maar heb wel eens dat ik in zn wiegje kijk en denk: o ja jij bent er al. Ben echt nog die hele bevalling aan t verwerken. Ik leefde toen vooral toe naar het einde van de pijn, niet perse de gedachte van een kind
Hoe mijn moeder zelfs in de kraamweek haar aandacht opeist. Van mijn bezoek. Zelfs de kraamhulp moet eraan geloven.... gister heeft mam niet gevraagd hoe het met mij of mijn man was. Ze ging naast haar zus zitten en weer vertellen over haar date.... zelfs de kraamhulp heeft te horen gekregen dat mam het maar raar vind dat ik haar date niet wil ontmoeten nog. Ik ben vanochtend huilend wakker geworden. Hoe krijgt ze het voor elkaar om zelfs in MIJN kraamweek het om haar te laten draaien??? We hadden zo goed afgesproken: in mijn huis niet praten over al daf gedate.... ik trek dat niet. En toch doet ze het want ik hoef het niet te horen toch? Ze heeft het immers niet tegen mij. Weet je wat ze vroeg? Of ik een weekendje weg voor haar en haar date kon regelen. Wie vraagt dat nou zo kort na zo'n traumatische bevalling?????? Ik sta stijf van de sspanning. Vandaag komt mijn zus. Morgen mijn broer en mijn broer kennende gaat hij niet op bezoek bij mam, omdat hij met mij heeft afgesproken. Kan ik dat gezeik van haar ook weer aan horen.
Och lieverd het zit je ook niet mee hé... Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon! En wat fijn om te lezen dat jullie een super kraamhulp hebben waar je je heel fijn bij voelt. Is je moeder altijd al zo geweest (aandacht naar zich toe trekken), of is dit versterkt door het overlijden van je vader?
Lag misschien ook aan je voorkeursdagen? Bij de 3e kon ze na 3 weken al starten omdat ik ma-do had opgegeven, wo/vr is gewilder dus langere lijst. En nu bij de 4e ook maar 2 maanden ofzo, ondanks corona. Maar wederom ma/di/do als voorkeur opgegeven wat volgens de baliemedewerkster echt wel verschil maakte. Overigens hier ook altijd gelijk door kunnen gaan (3x abc, kleuter nu bezig voor b). Groepsgrootte blijft wel ongeveer gelijk
Jemig @GroeneBomen, juist omdat het een tijdje beter leek te gaan in het contact met haar, valt zoiets als dit ontzettend tegen. Ik hoop dat je er een weg in kunt vinden. Is het een optie haar tijdelijk niet te zien?
Meestal is het juist andersom. Ma,di en do zijn de drukste dagen omdat de meeste mensen hun vrije dag of op de woensdag of op de vrijdag hebben.
Ze is altijd zo geweest (haar zus zegt altijd dat mam op haar wolkje zit) Alleen had je dan nog pa ernaast die wel alle aandacht, liefde en oog voor je had. En mam haar gedrag ook compleet kon negeren. Want als kind mam tegen spreken wordt zeer wisselend ontvangen door haar. Je krijgt het hoe dan ook terug.... en te horen hoe onfatsoenlijk je was.... dat als ik aangeef ik mij niet prettig voel bij haar date verhalen en ik bv 2 dagen later iets vertel over een vriendin en ze dan zegt 'daar voel ik mij niet prettig bij, dan weet je ook hoe het voelt ' Iedereen moet ook naar haar toe, ze zal zelf nooit de trein pakken naar haar zus of zelfs haar eigen dochter toe (Maar wel kwalijk nemen dat mijn zus niet elke maand langskomt...). Haar kleinzoon woont op fietsafstand, maar denk maar niet dat oma ff langskomt van 'alles moet van mijn kant komen' zegt ze...
Ja maar ze heeft nu een date weer pfff en ze zegt dat deze wel de ware is want hij heeft dezelfde baan als pa gehad,, houdt van dure kleren en heeft een mooie auto... hyacinth is back. Ze woont naast mij. Dat is geen optie. Ze is wél een hele fijne oma gelukkig en overstelpt ze met liefde zonder enige verwachting. Dus dat moeten wij haar altijd nageven: ze is de liefste oma voor al haar kleinkinderen. Onvermoeibaar ook. De kleinkinderen, ook de volwassen kleinzonen, zien niet deze kant gelukkig. Ook niet in appjes of telefoontjes: ze verwijt hen nooit wat
Ik hoop van harte dat je hier boven kunt staan @GroeneBomen! Wat een kinderlijk gedrag. Probeer het bij haar te laten en houd jij je bezig met jezelf en je newborn! Dikke digitale knuffel!
Moeilijk hoor... denk toch evengoed ook aan jezelf en je eigen grenzen. Een leuke oma zijn kan ze ook in haar huis.
Gaat lastig als ze direct naast je op de bank zit kan ik je zeggen Maar ben zo blij dat mijn zus vandaag komt, die weet precies hoe t voelt en snapt mij volledig en heb zo fijn gepraat met haar gister. Kijk als je opgroeit, ben je gewend aan bepaald gedrag van iemand. En maakten we er vaak grapjes over met pa. Maar die ontspanningsbuffer ben je ineens kwijt. Je mist zo die tussenpersoon die het opvangt. Dat als mam zo theatraal deed, we pa Richard gingen noemen bv. Nu moet je rechtstreeks dealen met hyacinth. We wensen haar date ook succes. Die ziet alleen nog haar schone schijn kant. De gezellige perfecte gastvrouw, die het zondagse bestek gebruikt met echt goud erin en sociaal, lief en zo geïnteresseerd is. Je moet van goede huize komen om hyacinth aan te kunnen
Klopt hoor maar als ik haar de toegang ontzeg gaat ze dat ook verkondigen aan de hele wereld (en haar sociale netwerk is écht heel groot en ze is heel overtuigend in mensen op haar hand te zetten). En krijg ik dat ook terug.... over 10 jaar hoor ik t dan nog steeds. Mijn zus zei ook al: je doet het uiteindelijk toch niet. Omdat dat nog meer stress geeft.... Je kiest je strijd. Ik zou alleen al die kerel gaan ontmoeten om van haar enorme sociale druk af te zijn. Hij respecteert overigens onze keuze. Hij bleef netjes in de kamer zitten toen mijn man in de tuin van mam even wat moest doen (ook al weet ik zeker dat mam hem.heeft gevraagd om ook naar buiten te komen). Dus ik moet zeggen dat ik hem dat wel na moet geven.
O ja had ik al gezegd dat mam zelfs buurtkinderen aanspreekt of ze de baby willen zien en dan glashard beweerd: ze vroegen het zelf? Maar wij waren boven en hadden het gesprek gehoord. En ze was gepikeerd dat mijn man zei dat alles in overleg gaat.
Ik snap niet wat je zegt. Want het gaat om hoeveel kinderen er zijn op een opvang en juist ma, di en do hebben ze dus minder plek omdat meer ouders opvang nodig hebben. Dus wo en vrijdag is juist makkelijker om te krijgen omdat er in verhouding minder kindjes krijgen. Hier kreeg ik ook een mail als je evt andere dagen wil laat het weten dat is makkelijker.
Wat een bijzondere vrouw @GroeneBomen Ik wilde namelijk eerst nog opperen dat ze misschien zo doet om de pijn en het verdriet van je vader te 'verdoven' met het daten en zich daar compleet in verliest. Maar zo te lezen is dit eigenlijk, voor haar, heel normaal gedrag Wat het allemaal niet beter maakt natuurlijk. Hyacint Bucket is dan wel een goede vergelijking
Dit is onze ervaring ook inderdaad. Heb V ruim een jaar geleden aangemeld voor de BSO, maar kreeg 2 weken geleden pas bericht dat de dagen zijn toegekend. En al wel tig berichtjes (in het algemeen) dat wanneer je dagen kon wisselen, je dit heel snel moest aangeven omdat het voor volgend schooljaar al bijna rond was. Wij hebben ook de ma, di en do.