Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    @Lindy92 :o::o::o::o: wat een bizar slechte film waarin je bent belandt. Jemig... wat is dit erg! En idd neem even contact op met de politie. De gezamelijke rekening leegtrekken en daarna met de noorderzon vertrekken pfoe.

Sterkte!

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk!!! Voor jou dus echt als donderslag bij heldere hemel, complete verrassing. Klinkt wel alsof hij het heeft voorbereid (opzeggen en/of rekening)? Bizar!! Gelukkig heb jij een sociaal vangnet. Hebben jullie kinderen? En ben je getrouwd/ geregistreerd partner? Dat maakt uit ivm het geld. Zie hieronder. Heel veel sterkte!

Consumentenbond en Rabo zeggen dit: Het is meestal vrij eenvoudig om een en/of-rekening op te zeggen. Beide partners kunnen dat doen zonder toestemming van de ander.

Over het geld zelf: (notaris.nl)
    Van wie is het geld dat op een en/of-rekening staat?

Dat hangt af van uw situatie. Bent u getrouwd in gemeenschap van goederen of geregistreerd partners, dan is het geld van de en/of-rekening automatisch van u samen.

Zijn u en uw partner niet in gemeenschap van goederen getrouwd of geregistreerd partner, dan hangt het af van de afspraken die u samen heeft gemaakt of het geld van u samen is of niet:
    • In huwelijkse voorwaarden, partnerschapsvoorwaarden en samenlevingscontracten wordt vaak vastgelegd dat het geld op een en/of-rekening gemeenschappelijk wordt.
    • Heeft u geen afspraken gemaakt over de en/of-rekening, dan is dat geld niet gemeenschappelijk maar blijft het geld van wie het afkomstig is (of voor wie het op de rekening is gestort).

Zeebra en femkes vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    :eek:
    Sterkte meid.

4. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Ik ben er helemaal naar van! Snap gewoon niet dat iemand zoiets kan doen! Ergens v
    Wij hebben samen geen kids. We hadden een geregistreerd partnerschap.
    En idd, de rekeningen hadden we bij de Rabobank, dus dit kon hij gewoon opzeggen

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.421
    113
    Ja, dit ja! En misschien ook de bank bellen en vragen wat je nu kan doen?

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Dan denk je dus iemand te kennen. Leef met je mee. Wat een nachtmerrie. Oké, geregistreerd partnerschap dus. Hebben jullie afspraken gemaakt over geld op de en/of rekeningen? (Als je dat wil delen?) Hoe dan ook, er stond geld op van jou, dus dat is diefstal. Ik zou ook aangifte doen. En alles vertellen (met de noorderzon vertrokken, nummer opgezegd, rekening alles).

De bank moet zien waar hij geld heeft opgenomen en/of naar welke rekening hij het heeft overgemaakt lijkt mij.

Edit: lees nu pas je onderschrift: sorry ♥️
    En ik vind het echt debiel dat je een en/of zonder toestemming van je partner kan opzeggen.

7. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.075
    113
    Opzeggen is inderdaad raar, en erg lastig met lopende automatische incasso's voor stroom, gas et cetera. Maar het echte probleem is denk ik, dat hij de rekening al leeg had gehaald. Dus ook zonder opzeggen was het geld al weg geweest.

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Los van het geld (wat vreselijk is!) bedoelde ik idd. Toen wij onze losse rekeningen om wilden zetten naar en/of moesten we naar de bank en toestemming verlenen. Dus ik dacht bij opzeggen is dat ook zo.
    Zie nu dat het enkel bij een EN rekening niet zo werkt. Weer wat geleerd…had nog nooit van een en rekening gehoord tot nu.

En/of rekening
    Alle rekeninghouders mogen los van elkaar over het geld beschikken of de rekening opheffen.

En-rekening

Alle rekeninghouders mogen alleen samen over het geld beschikken of de rekening opheffen. Om geld op te nemen, moet dus iedereen persoonlijk naar de bank om te tekenen.

9. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.707
    3.848
    113
    Mijn God...wat erg voor je! :cry:

10. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Ja echt! Vraag me echt af met wat voor persoon ik al die jaren mee heb samen geleefd.
    Echte afspraken hebben we er niet over gemaakt omdat we het geld gewoon als voor ons samen zagen. Heb al bij de politie geïnformeerd, maar zij kunnen weinig doen. Hij is namelijk niet verplicht te vertellen waar hij zit en aangezien t geld van ons samen was van die rekening mag hij er ook mee doen wat ie zou willen

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.506
    8.428
    113
  12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Heb je dus geen zak aan…heb je al een idee wat je gaat doen, hoe je dit gaat verwerken (het is waarschijnlijk nog nauwelijks bezonken) en hoe nu verder? Kom je (financieel) in de problemen?

13. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Ik weet t gewoon echt niet! Ik zie ook gewoon geen toekomst meer..
    Kan gelukkig wel in dit huis blijven, want dat was al van mij. Financieel kan ik me straks wel redden,het is alleen nu even een flinke rompslomp.
    M'n leven lijkt in 1 keer helemaal weg, helemaal doelloos.

14. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Kan me er niks bij voorstellen, enkel inleven hoe verloren jij je moet voelen. Hopelijk geeft je pup (die heb je toch nog wel???) je structuur/doel en liefde. En heb je familie/ vriendinnen die bij je willen zijn en je niet alleen laten nu!

15. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Ja die heb ik gelukkig nog wel :) . Die had ie achter gelaten in de bench. Arme dier heeft dus uuuuuren opgesloten gezeten toen hij dus al weg was. Aangezien ik van niks wist...

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.248
    11.830
    113
    Komt tijd komt raad. Klinkt cliché maar werkt wel zo. Kalm aan maar hoor. Eerst fit laten landen en dan verder kijken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
  18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Wat raar.
    Zo kort alsof alles er nooit was.
    Dus je kan wel verder zonder hem.
    In de zin huis van jou en las ik nou pub?
    Dus niets gezamenlijke waar zijn handtekening nodig is?
    Behalve getrouwd.
    Zou wel leuk zijn dat je nog de afschriften kan zien of is dat ook niet meer mogelijk?
    Hoe weet je wat wel 9g niet betaald is

19. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Ik kan zeker verder zonder hem. Alleen m'n hoofd weet t gewoon even niet meer.
    Nee geen pub maar een puppy :)

Helaas kan ik niks meer zien van de rekening omdat die weg is

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Ach jeetje, wat heftig en verdrietig.. heel veel sterkte. Hopelijk krijg je veel steun van familie/vrienden ❤️

Deel Deze Pagina