Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    @owly Ik slik de pil ook, ben net 50 geworden en heb toch wel ernstige vermoedens dat ik zo langzamerhand in de overgang ben (mijn moeder was dat op deze leeftijd ook). Dus ik dacht laatst "laat ik eens zo'n test proberen, hopegeeft dat bevestiging". Maar nee hor, negatief. Maar ik denk eigenlijk toch wel een fout negatieve dan. Ik had duidelijkheid wel fijn gevonden, maar helaas. Stoppen met de pil om het zeker te weten is hier ook nog even geen optie, dus dan voorlopig maar geen antwoord op de vraag of ik nu in de overgang ben of niet.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je, helaas na 2 dagen buikgriep nu een amandel/keelontsteking. Arm ding...

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Dat ik een mega ontsteking heb in mijn mond (met name gehemelte) zelfs de dokter schrok ervan :eek:. Eten en drinken doet uiteraard erg pijn. Heb antibiotica gekregen maar doet tot nu toe niet veel (al 3 volle dagen genomen). Begin nu toch wel een beetje desperate te worden. Begin ook steeds meer rare dingen te krijgen (pijn in oog, gekke bult in mijn onderkaak, opgezette tong, puistjes in mijn gezicht en dat allemaal aan dezelfde kant) :cry:.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hiermee morgen even de huisartsenpost bellen. Omdat je ook andere klachten erbij krijgt. Misschien een abces?
    Beterschap!!!

Syane vindt dit leuk.
  5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Heb ff gegoogled (had zelf niet aan een abces gedacht). Maar die witte bult in mijn onderkaak lijkt idd een abces. Al zou dat vlg google pijn moeten doen maar ik voel daar helemaal niks. Mijn gehemelte doet wel heel pijn maar daar zijn alleen rode vlekken te zien. Ik weet ook niet of die antibiotica ook zo een abces om zeep helpt. Anders morgen inderdaad even de hap bellen.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.323
    8.830
    113
    Vrouw
    Ik dacht eerst huh van zijn hoofd en rug o_O En toen las ik verder :roflmao::roflmao:

Feye vindt dit leuk.
  7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik baal even flink van mijn tandem, pasgeleden een klapband gehad en toen gaf ik al aan dat er een verkeerde band onder zat (voor stadsfiets ipv elektrische) maar dat was niet zo volgens dat bedrijf.Ze hebben hetzelfde type band eronder gezet en gister dus weer een klapband, band zat er net 16 dagen onder!Ik had al navraag gedaan bij fietsenzaak en die gaf ook aan dat het de verkeerde band was maar dat hij maar 200km mee zou gaan is wel erg slecht.Die tandem is loodzwaar omdat er een motor en accu achterop zitten ,het was een rotklus om die van de bushalte naar de fietsenmaker te krijgen,ben gesloopt...Word een leuk telefoongesprek morgen....Tandem gaat niet meer naar dat bedrijf voor onderhoud maar gewoon naar de fietsenmaker.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Die fout om tussendoor te stoppen heb ik toen een keer gedaan en dat was NIET voor herhaling vatbaar. Ik had een hormoon migraine. Jemig wat wad ik beroerd. Geen enkele pijnstillers deed het. Had koffie, cola, paracetamol, ibuprofen en normaal gaat het dan wel goed. Die keer niet o_O

Maar omdat ik dit al had gehad mocht ik een andere soort niet waardoor het maar even doorbijten was. Zoon had judo examen , ik was er wel bij ( vraag niet hoe:rolleyes:)

Dus ik snap dat je niet even stopt om te checken.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Ach nee! Wat enorm sneu!

Zoon had deze week een rode keel en snip verkouden. Voelde zich verder wel goed zo lang hij niet slikte.

Mijn keelpijn was gelukkig maar 3 dagen. Die van mijn man nog iets langer. Dus hier heerste er ook wat.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Jemig! Na 3 dagen nog weinig doen zou ik morgenochtend toch gelijk gaan bellen. Heel veel beterschap!

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Wat raar, misschien lag er wel een zelfde soort op maar misschien hadden ze dus die fout al eerder gemaakt!

Ben benieuwd morgen naar het gesprek

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    858
    113
    home sweet home
    Bij mij moest het abces in mijn mond leeg gehaald worden om antibiotica zijn werk te laten doen.

13. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb het abces wel pas nadat ik de antibiotica heb gekregen. Het doet ook geen pijn. Heb vooral last van mijn gehemelte (waar ik ook de antibiotica voor heb gekregen). Maar ja zal vast niet goed zijn dat er van alles in mijn keel aan het groeien js.
    Heb je het abces bij de tandarts leeg laten halen of bij de huisarts?

14. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    858
    113
    home sweet home
    Via huisartsenpost naar seh verwezen. Ze hebben kno arts opgeroepen

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    :eek: klinkt heftig. Ik twijfel nog steeds of het erg genoeg is om naar de hap te gaan :oops:. En of het niet missen een aft is ipv abces. Heb wel fotos gemaakt. Foto 1 zit het "abces" linksonder, foto 2 is van het gehemelte

Bijgevoegde bestanden:

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Dat ik de pil nog slik, heeft een andere reden. Eigenlijk gewoon anticonceptie en ik slik wel door maar altijd 4 strips en dan doe ik wel een stopweek. Dus ik ben wel 4x per jaar ongesteld. Dat vind ik nog wel te doen. Helemaal doorslikken heb ik geprobeerd maar toen kreeg ik in de 5e strip een vreselijke doorbraakbloeding die maar niet wilde stoppen, dus besloten het bij 4 strips te houden. Maar ik ga nu niet stoppen i.v.m. bloedarmoede die de laatste tijd speelt.

Maar bij jou snap ik het ook zeker.

owly vindt dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.338
    113
    Amsterdam
    Dit zijn gewoon aften, denk ook niet dat ab hiervoor gaat helpen eerlijk gezegd.
    Ik heb dit ook een hele tijd gehad wat bleek dit kwam door m’n verstandskies die half door was maar waar vuil onder ging zitten en daardoor dus ontstekingen en dus hele mond constant onder de aften. Toen die eruit was geen aften meer gehad. Maar dit is echt pijnlijk en eten is vreselijk zeker met zout en kruiden.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denkt toch ook aan aften en daar helpt ab sws niet tegen.
    Kunnen wel enorm pijnlijk zijn.( Het zou ook nog een schimmelinfectie kunnen zijn)
    Mijn man en schoonmoeder hebben dit ook altijd zo heftig gehad en waren er echt ziek van.
    De uitslag in je gezicht zou ook kunnen komen van de antibiotica maar wel typisch dat het maar aan 1 kant zit.
    Ik zou heel even afwachten hoe het in de loop van de dag zich verder ontwikkeld.
    Slik je wel iets van een pijnstiller?
    Wordt het erger en ook koorts dan zou ik sws bellen met de HAP.
    Sterkte ermee.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Slikken doet bij haar veel pijn, haar nek is helemaal dik door de lymfeklieren, haar keel en amandelen zijn helemaal wit. Verder voelt ze zich redelijk ok maar voelt zich wel enorm zielig ;), maar geen koorts en geen dood vogeltje en wat ik zo op internet lees is het dan gewoon uitzieken. Kan wel een week duren las ik...

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Ik had al gelezen dat het vaak te maken had met een verkoudheid het uitzieken was en antibiotica niet helpt.

Maar extra aandacht snap ik wel. Niet echt ziek maar ook niet fit.

Vervelend blijft het wel. Bij zoon duurde het inderdaad bijna 1 week.

Naast een verkoudheid hebben zoon en ik ook hooikoorts dus voorlopig snotteren we nog door. :rolleyes:

Deel Deze Pagina