mijn Google staat altijd op Fries Ik woon er niet, spreek het ook niet en lezen kan ik het ook niet Maar elke keer druk ik weer per ongeluk die optie aan dus nu laat ik het maar zo
Dat ik eindelijk duidelijke grenzen aangeef. Voor mijn nieuwe (extra) functie van vrijwilligerswerk aangeven dat ik super enthousiast ben (werk er al langer) Aangegeven dat ik help, niet de eindverantwoordelijk wil, mee wil denken maar niet de kar trekken, vantevoren inplannen en niet op het laatste moment wat bedenken. Ze waren enthousiast dus super blij dat het zo eenvoudig was. Mijn moeder vond dat ze maar moesten betalen, mijn pensioen is anders niks etc. Aangeven dat ze het altijd vreselijk vond dat mijn zus zo tekeer ging en commentaar had omdat ze thuisblijf moeder was maar nu krijg ik dat van haar. Dat ze beter eerst kon vragen naar uren en taken en dat ik teleurgesteld was dat ze zo negatief was. Trots dat ik dat zei. Teleurgesteld dat het moest. Waarom is er zoveel negativiteit voor thuisblijf mama's als vrijwilligers. Want dat is geen werk. Voel als of ik me moet verdedigen, als of ik minder waard ben. Mijn opleiding weggooi. Baal dat het me zoveel doet (Snotter nog even na en "zing" het nog maar even het van me af, sorry buren..)
Ja, anders had het me echt niet meer gelukt, want hoe vind je zo’n menu terug als alles in het Grieks of Russisch staat? Ik bedoel: Engels, Spaans, voor mij part in het Pools, maar dat zijn nog onze letters; Grieks en Russisch is een compleet ander alfabet ( net als het Hindi of Arabisch wat ik hier ook al las)
de eerste keer dat ik het woord ofbyldings zag staan dacht ik echt Wtf is dit voor taal Nu is het heel normaal
Is het een klein winkeltje? Kan me goed voorstellen dat als je ergens alleen staat, je niet je boterham tussen de klanten door wilt eten. mijn man werkt in een drukkerij met een “winkelfunctie” en zij gaan ook elke dag dicht voor de pauze
Mijn telefoon staat standaard op Arabisch (toetsenbord) als de kinderen 'm weer eens hebben gebruikt. Overigens zijn er best wat talen die Arabisch worden geschreven maar totaal anders zijn; zoals Urdu, Kurdisch enz. Dat leest alsnog als wartaal als je wel gewoon Arabisch kan.
In landelijk gebied en in andere landen heel normaal. Als een winkelier alleen staat en even rustig wil kunnen lunchen of iets regelen, dan kan dat zomaar gebeuren. Wij zijn het alleen veelal niet meer gewend.
Bij ons is de post en de bank ook nog gesloten tijdens de middag en de slager in het dorp sluit ook . In de dichtsbijzijnde stad sluiten de kleine en vaak duurdere winkeltjes ook. Hema, h&m , zara enzo is open maar anderen sluiten nog gewoon tijdens weekdagen. In dezelfde stad zijn er op zondag geen winkels open.
Het gaat er mij ook om dat wij het hier niet meer gewend zijn, lekker lullig als je een rondje stad doet en een dichte deur treft. Ik vind het hier vreemd.
Dat ik net uit eten ben geweest en die afspraak al maanden geleden was gepland en ik jankend ben weggegaan na 2 uurtjes. De hele situatie rondom mij persoonlijk greep me opeens zo aan en ik was heel bang en zag overal gevaar. Ik had me zo verheugd op dit etentje. Bah
Ach Iertje wat ontzettend verdrietig en K** Het is toch wat dat zo'n kerel zo'n invloed heeft. Sterkte!!