Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Megafrustrerend dit soort dingen gewoon, ook voor jullie ja. En jullie zitten ook propvol. Regelmatig dat ik geen thuiszorg kan krijgen voor een patiënt. En dit gaat alleen maar erger worden komende jaren ben ik bang.

2. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    En daarnaast bizar dat mensen in de thuiszorg zo ondergewaardeerd worden oa in salaris

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mond valt open van de ouders van tegenwoordig met hun telefoon.
    Al een paar gezien dat er een kind van een jaar of 3-4 slingerend over de weg fietst en een ouder er meters voor. Niet naar het kind omkijken. 9 van de 10x fietsen ze met een telefoon in de hand.

Gisteren een kindje van een jaar of 3 die met een kinderkarretje steeds via uitgang supermarkt naar buiten liep wanneer er iemand naar binnen ging. Liep op de parkeerplaats. kind naar binnen gedirigeerd en manager nam hem met collega over en zou het regelen. Geen ouder te bekennen.
    Paar gangpaden verderop stond een vrouw op haar dooie gemak met haar neus in haar telefoon. Tijdens het voorbij lopen zei ik tegen m'n dochter dat het best raar was dat dat kindje in zn eentje buiten liep met het boodschappenkarretje zonder mama of papa. Bijna aangereden door een auto. Vrouw hoorde dat, kijkt op haar gemakje in het rond waar haar kind gebleven is. Totaal geen paniek:eek:
    Ze neemt op een gegeven moment kindje over van de manager. Geen bedankje niks. Alleen een kort:" ik wil dat je bij mama in de buurt blijft. Niet meer doen hè.?
    En hoppa, neus weer in de telefoon. Later zagen we het kindje alsnog een paar gangen verder lopen en moeders was nergens te bekennen:|

owly vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.588
    113
    Vrouw
    Waar is de tijd (en energie) gebleven dat ik dit ook deed hahahah. Vreselijk toch.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.328
    8.833
    113
    Vrouw
    Schandalig gewoon!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat de middelbare school van maxi een uitnodiging stuurt voor een ouder-informatieavond. Aanstaande vrijdag van 17 tot 18.30. Sorry, maar ik moet uit mijn werk komen, mini moet naar zwemles om 17.15 dus man kan ook niet. Is het zo moeilijk om dit soort dingen enigszins eerder te communiceren en bij voorkeur ook handiger plannen sowieso!

7. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat ik deze maand 4 x op kraamvisite ben geweest bij 4 verschillende vrouwen en voor de lieve baby's in totaal 12 rompertjes heb genaaid in een voor mij recordtijd.

toch3 vindt dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Hier fietste laatst een moeder en jong kindje (2 jaar schat ik) achterop over de spoorwegovergang, terwijl de slagbomen al omlaag gingen. Ook ondertussen kijkend op haar telefoon. Niet zo heel lang geleden is er op die overweg een jongen aangereden door een trein, hij ging ook nog even snel zigzaggend langs de slagbomen op z’n scooter en verloor de macht over het stuur - niet overleefd…
    Ik heb echt even naar haar geroepen dat ze dit echt niet kan maken met een kindje achterop, zó gevaarlijk!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt hoor.
    Kan het me ook amper nog herinneren.

Spectre vindt dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    Ik heb nu pas door dat ik 2 kids naar bands die ik vroeger luisterde vernoemd heb :roflmao:

11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Hier ook zoiets. Dochter mag over 3 weken meedoen aan een driedaagse training via school. Hier heeft ze gisteren uitsluitsel over gekregen en toen kreeg ze te horen dat de deelnemers donderdag eind van de middag naar een informatiebijeenkomst (van een uur) moeten komen en de ouders donderdagavond van 18.30 tot 20.00 uur.
    Morgen begint de toetsweek, waarom moet dat precies daarin en kan dat niet tot dinsdag wachten als de toetsen klaar zijn? Dochter heeft donderdag 3 toetsen tot 14.30 en vrijdag weer 2. En normaal ben ik op donderdagmiddag vrij maar deze donderdag ben ik de hele dag op het werk vanwege de inauguratie van onze nieuwe hoogleraar waar ik bij wil zijn. Ik weet niet precies hoe laat dat is afgelopen. Man moet tot 17.00 uur op het werk zijn vanwege afspraken en moet dan nog uit Utrecht komen. Een van ons gaat het vast (net) redden, maar wanneer we kunnen eten? Waarschijnlijk moet dochter dan ook zorgen dat er iets te eten op tafel komt. Wanneer moet zij dan nog leren?

O ja, de training is voor kinderen die last hebben van stress en dergelijke.... De ironie :rolleyes:

Zeebra, NiVa0230, cosdy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Tenzij een heftige gebeurtenis snap ik die ook niet. Al blijft de tijd heel raar, zo ongeveer elk gezin eet in die tijd

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Daar heb je toch transferverpleegkundigen voor in het ZH. Het is toch hun baan om dit soort dingen te regelen?

Zeebra vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    In dit soort gevallen mis je de facepalm emoji zeg. o_O

nijn37 vindt dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jazeker, maar het is makkelijker om het bij de huisarts te dumpen he. :p Ik heb ze niet meer gehoord, dus neem aan dat mn boodschap wel was aangekomen.

Syane vindt dit leuk.
  16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Wat een mafklappers lopen er rond zeg. Goede reactie van jou!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Nu ben ik benieuwd naar de namen

chrystel73 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe ondernemend onze zoon van 19 jaar is. Heeft zich ingeschreven bij de Kamer van koophandel en alle belastingtoestanden zijn rond en hij kan nu zijn eigen facturen schrijven voor de diensten die hij levert. Hij werkt oa bij concerten en festivals.
    Zo leuk om te zien dat hij van puber zich langzaam aan het ontwikkelen is tot een jong volwassene. Zit nog wel op school en hopelijk maakt die die af maar als ik dit zo zie dan gaat deze jongen er wel komen. Mooi!!

Zeebra, Maev, Nougat en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Ik ben wel benieuwd naar de namen dan. Ik had mijn dochter een mooie naam gegeven. Zat ik met haar aan de borst tv te kijken.... verrek, er is ook een zangeres die zo heet. Nu denkt iedereen dat ze daar naar vernoemd is:roflmao:

Krabje en Zonnestralen vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    ohneee dat is echt niet leuk. Tenzij het een goede zangeres is ofc. Ik zat uit pure verveling 1 van de meest afgezaagde langlopende programma's allertijden te kijken. Zaten er 2 familieleden in met de namen van mijn jongens. 1 heeft een weinig gebruikte eerste naam. Toen had ik ook zo iets van neee straks denken ze dat ik fan van deze rotzooi ben :roflmao::roflmao:

Zeebra en cosdy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina