Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Aaah das jammer!!!! Heb je ook ander fruit in de tuin?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Haha ja nog 1 mini fruitboom. Een combi fruit maar ben vergeten wat het is. Zit nog niks aan.

3. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Hopelijk doet die het beter. T is elk jaar spannend vind ik hoe het gaat!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Tot nu toe zijn mijn aardbeienplanten erg consequent :roflmao:

Heb nog hoop op mij. Bak vol aardbeienplanten

Rozebeer vindt dit leuk.
  5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.683
    6.580
    113
    Vrouw
    Net de huisarts gebeld en kan over een klein uurtje al terecht :eek:

Onze jongste hoest al meer dan 5 weken. Ik kijk het altijd even aan, ben niet iemand die bij het eerste hoestje al bij de dokter staat. Vorige week had hij zo'n hoestbui dat zijn ontbijt er weer uit kwam. 2 dagen thuis gehouden van school, hoesten bleef doorgaan maar wordt niet erger, wordt niet minder. Eet, drinkt, speelt als normaal. Geen koorts gehad in die 5 weken.
    Afgelopen week veel wakker 's nachts, huilen etc. Eergister toppunt, vanaf 2 uur rest van de nacht met huilend kind gezeten. Leek weer fit in de ochtend dus toch naar school. Gistermiddag zei juf dat als hij vandaag weer zo zou zijn, het beter was om hem thuis te houden. Heel hangerig, niks willen etc. Gistermiddag na school (leek niks aan de hand met hem) getemperatuurd, ene oor 38,5 en andere net boven 37. Hij zei ook dat zijn oor zeer deed. Kortom, vanmorgen thuis gehouden en toch maar de dokter gebeld. (ondanks dat temp weer gezakt is naar normaal).

Assistente verhaal uitgelegd, ik zei dat ik het altijd even aankeek. Ze vond het heel wat dat ik het meer dan 5 weken heb aangekeken qua hoesten omdat de meeste ouders er binnen een week al staan. :eek:

Ben ik dan zo'n loedermoeder dat ik bij een koutje niet meteen aan de bel trek?

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.423
    30.769
    113
    Vrouw
    Ik ben ook van het aankijken.
    Maar als ik je verhaal zo lees had ik waarschijnlijk vorige week gebeld.

Een week hoesten vind ik vrij normaal en zou ik niet voor bellen. Of het moet echt een rare hoest oid zij . Of dat ik echt het gevoel heb dat er iets niet in orde is.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    .

8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.683
    6.580
    113
    Vrouw

Vorige week heb ik hem thuisgehouden nadat hij zijn ontbijt er weer uit gooide met een hoestbui, regelmatig getempt, maar hij was net als anders die dag. Puur spugen door die hoestbui (gebeurt vaker bij hem dus geen alarmbellen hier) en weer gewoon spelen, eten en drinken daarna. Dag daarna ook nog een dagje thuis en niks aan de hand dus na 2 dagen thuis maar weer naar school...
    Geen rare hoest, gewoon een naar hoestje die maar niet weg gaat, niet erger wordt, niet minder wordt. Omdat hij er totaal niet ziek van is en zich niet anders gedraagt dan anders heb ik niet eerder gebeld. De hele klas (incl juffen) is verkouden.
    Heb niet het gevoel dat hij echt ziek is tot gister toen hij begon over zijn oor die zeer deed, dus vanmorgen maar meteen gebeld. Gistermiddag na school kon dat al niet meer.

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze zich zelf zo voelt omdat ze 5 weken heeft afgewacht.

Ik ben ook niet van zo snel bellen hoor @Nummer4
    Behalve dan als er meer factoren zijn die zorgen baren. Alleen hoesten zou ik ook aangekeken hebben. Fijn dat je al snel terecht kan.

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.683
    6.580
    113
    Vrouw

Jammer dat er alleen een punt staat, nou weet ik niet of @Rozebeer mij een loedermoeder vindt :D

Inderdaad fijn dat ik binnen het uur terecht kan. Ook nog eens bij de hele fijne dokter die super met kinderen is.

WWJD en Mamafiets vinden dit leuk.
  11. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik had het verkeerd gelezen en daarom weggehaald.

Nummer4 vindt dit leuk.
  12. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Nee ik had te snel gelezen.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.423
    30.769
    113
    Vrouw
    Hahaha.. je was niet de enige die nieuwsgierig werd :roflmao:

Beterschap trouwens nog. Was ik vergeten te zeggen bij mijn vorige reactie.

Nummer4 vindt dit leuk.
  14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Er zit een behoorlijk verschil tussen binnen een week en 5 weken. Ik kijk het ook altijd even aan. Maar laat altijd even naar de longen luisteren als het hoesten niet minder wordt. Al paar keren longontsteking zonder koorts hier.

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.683
    6.580
    113
    Vrouw
    Is misschien ook deels mijn opvoeding. Niet bij elke scheet die dwars zit aan de bel trekken. Mijn moeder loopt al jaren met kapotte knieën rond maar ivm de mantelzorg van mijn vader blijft ze doorlopen omdat er anders niemand is die voor hem kan zorgen of elke dag op bezoek kan gaan in het verzorgingstehuis. Ik kan alleen in het weekend en de rest vd kinderen rest wonen in het buitenland dus dat wil ze dan niet.
    Zelfs met longontsteking loopt zij weken door totdat ze echt omvalt. Zo ook bij mij, ik kijk het liever aan dan dat ik voor het eerste kuchje bij de dokter zijn tijd zit te verspillen.

Overigens met de jongste het afgelopen jaar al wel 4x geweest, 2x vanwege een allergische reactie (en medicatie gekregen) en 1x vanwege een oorontsteking in het najaar (en aan de antibiotica). Bij die allergische reacties gewoon het spoednummer gebeld en gezegd dat ik er NU aan kwam :p

16. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Waarom nieuwsgierig, ik had niet goed gelezen.

17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.683
    6.580
    113
    Vrouw
    Als dat hier het geval zou zijn zou ik ook eerder aan de bel trekken. Dochter heeft toen ze 1 was een longontsteking gehad en die was echt in één klap heel ziek. Toen heb ik ook onderweg van werk naar huis gebeld dat ik er aan kwam.
    Ik ben benieuwd wat er uit komt, laat het zo wel even weten. Ik zal die kant op.

18. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat is wel heel naar voor je moeder!

19. WWJD

WWJD Niet meer actief

Nu ook weer niet want het was niet aan jou gericht dat nieuwsgierig zijn.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.423
    30.769
    113
    Vrouw
    Iemand reageert
    Iemand anders geeft daar reactie op, maar de reactie ervoor is weg.
    Dat prikkelt mijn nieuwsgierigheid.
    Wat stond er voor het vervangen werd door een punt, dat het de moeite was om te reageren?

Niet meer. Niet minder.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina