Ik vind dat dan weer niet, constant weer dezelfde tekst, kijk op dit kijk op dat. Terwijl je dat al gedaan hebt. Die app is mega onpersoonlijk. Artsen zijn vaak niet zo empatisch. Mijn vriend ligt daardoor regelmatig overhoop met haar. Op consult heel fijn mens, over de app echt een heks.
Dat zegt helemaal niemand, en ik ook niet. Echt een heel betoog dat nergens voor nodig is. En als ik een afspraak wil dan moet die mogelijkheid er zijn. Maar in onze praktijk nooit gezeur hoor. Wat ik om me heen wel anders hoor, mensen die echt niet langs de assistente kwamen, s avonds de HAP belden, wel mochten komen en het broodnodig bleek te zijn. En dat is niet 1 gevalletje in 10 jaar ofzo. Vorig weekend zelf met de assistente van de HAP een akkefietje waaruit blijkt dat dus niet elke assistente goed kan triageren.
Dan heb ik het verkeerd opgevat, excuus! Denk trouwens wel echt dat er mensen zijn die wel zo denken. Ik herken dat gelukkig niet van mezelf of in onze praktijk. Ben zelf ook meer van: voor de zekerheid, als ik twijfel, of natuurlijk bij grote zorgen.
@LiekjeB, heb zelf ook mijn assistent diploma en dat weet ze. Rotte van onze huisarts nu is dat ze de praktijk over heeft genomen van een gepensioneerde huisarts. Haar aanpak is anders, eigenlijk op veel gebieden best goed. Waar de vorige arts om het minste antibiotica voorschreef adviseerd zij zo min mogelijk medicijn gebruik en een gezonde levenstijl. Wat alleen jammer is, is dat ze je gewoon niet kent. De vorige arts wist dat ik niet voor Jan Doedel belde en zij behandeld je soms als een nitwit. Tuurlijk kan ze niet in zo een bestand iedereen kennen. Maar dit maakt nog onpersoonlijker, vind ik.
Ik ook niet van onze praktijk, de assistente vraagt zelf vaak niet eens waarvoor en ik kan altijd dezelfde dag terecht. Altijd is wel heel weinig, zelf kan ik niet eens meer herinneren dat ik geweest ben, voor de kinderen 1x per jaar ofzo.
Hier ook eigenlijk altijd dezelfde dag plek. Hooguit bij geen spoed en een arts op vakantie dat ze vragen of het abdere dag mag. En ook een keer zelfs week vooruit. Was 9 weken niet ongesteld geworden (niet zwanger), savonds besloten om volgende ochtend te bellen en toen natuurlijk wel ongesteld toch gebeld later op de ochtend van joh zus en zo, wat denken jullie wat raadzaam is? En toen was het ik adviseer je toch een afspraak te maken, hoelang duurt het meestal want waarschijnlijk willen ze ook een uitstrijkje en inwendig onderzoek. Oke, dan mag je kiezen voor die dag bij arts "man" of volgende dag bij arts "vrouw". Nou ja, gemiddeld 6 dagen + vrouw gekozen = week verder Ik ben blij met mn artsen en assistenten
Dat is zo fijn aan onze praktijk. Een ouderwetse solopraktijk, met 2 huisartsen, en 2 assistentes. Lekker kleinschalig, hoewel, klein. 2600 patienten. Ik werk er al 17 jaar en ken iedereen. Ik zou er niet aan moeten denken in zo'n groeppraktijk te werken met weet ik het hoeveel artsen, assistentes en patienten.
Jammer dat het via de app zo beroerd werkt en de arts er blijkbaar een hekel aan heeft Mijn praktijk is erg groot maar we hebben pas voor t eerst een keer een foto gestuurd via de... Mail. Was een zeldzaamheid. Bij gods gratie Baby had spruw. Ik vond het onzin om daarvoor langs te komen, was ook vastgesteld door lactatiekundige. Vond de arts gelukkig, mocht dus via de mail een foto sturen. Nou dat was wel heel modern. En bedankt, ben gelukkig genezen van de ontsteking dankzij de kuur.
Is bij ons ook. En vind ik ook wel prettig want ik merk dat de huisarts dan vaak even in het dossier heeft gekeken of het een bekend probleem (of in lijn van eerder) is en ik niet alles moet "herhalen".
Hier vraag op juist vaker iets via de mail met eventueel een foto. Werkt prima. Is voor de arts ook fijner. Die kan gewoon het antwoord terugmailen en ook de mail lezen zodra ze tijd heeft. Scheelt weer een telefoontje.
Ik heb dit recept gepakt: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/zelf-kersenjam-maken#ingredienten En een beetje vanille extract als extraatje toegevoegd. Staat te pruttelen nu.
Overigens heeft ze er ook een handje van je te verwijzen naar een specialist welke op zijn beurt duidelijk zegt dat het via de huisarts gaat. Ons als pingpong bal gebruikt en wij tussen haar en een specialist gevangen zitten. Vb, kort maar is een lang lopend iets, vriend heeft een chronische ziekte krijgt daar jaar en dag medicatie voor. Is door een neuroloog gezien welke een en en medicatie voor heeft geschreven. Zijn oude en een nieuwe. Voor de nieuwe moesten wij het recept via de specialist vragen, prima. Maar zijn voorgaande medicatie ook. Specialist zegt, ik heb er niks mee te maken is voor mijn bevinding. HA zegt maar je bent onder behandeling. Assistente van de specialist en specialist vinden het onzin, HA houd voet bij stuk. Intussen gaat het al 3 dagen zo. Heeft mijn vriend geen medicijnen meer wat echt niet ok is aangezien hij een chronische ziekte heeft. Man, man, man om te janken. Specialist beloofd een brief te sturen zodat we de medicijn voortaan op herhaal via de app kunnen aanvragen. Nu 3 maanden later geen brief..
Daarmee wil ij mijn pleidooi afsluiten . Ja ok om te zeggen raadpleeg dit of dat, nee leer je patiënten kennen en probeer wat empatischer te zijn. En niet steeds het zelfde op te dreunen en daarmee in deze situatie geen verwijs naar .nl dit of dat. Daarnaast ben ik internetdetective genoeg om eerst als een malle alles te Google, mijn analytische brein er over heen te laten gaan + opgedane kennis om voor dit genante probleem toch de moed verzameld te hebben en dan zo een dooddoener te krijgen. Maar ik mag, aardig he, van haar morgen bellen om een afspraak te maken. Om 100% zeker te weten dat de assistente mij wederom verwijst, uit vraagt, de wel bekende tips geeft en ik moet lullen als brugman om toch mijn afspraak te krijgen waar ik mij enorm voor schaam. Het is om te janken (vind ik)
Gaat vast goedkomen. Ik heb nog nooit kersenjam gemaakt. Ik maak meestal aardbeienjam of perzik of nectarinejam. Dat vind ik het lekkerst.
Een dokter heeft maar beperkt tijd, dus dat gaat niet zo makkelijk op. Daarnaast vind ik het echt zonde van mn tijd om naar de dokter te gaan voor iets wat ik ook zelf had kunnen oplossen. thuisarts.nl is een prima site door het NHG zelf opgezet.