Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Energieprijzen niet inherent aan de kinderbijslag, maar wel aan die consumentenprijsindex en vervolgens bepaalt die weer de stijging (of daling) van de kinderbijslag. Misschien even opzoeken hoe zo’n koppeling met de cpi werkt, dat is gewoon een pakket aan allerlei goederen en diensten. Alles is inderdaad in prijs gestegen, maar energiekosten stegen wel overduidelijk het meest en hadden dus in verhouding veel invloed op de cpi. Bij nieuwe stijging, stijgt de kinderbijslag dus ook weer.
    Kinderbijslag is overigens gestegen met zo’n. 16%, dus dat is best flink.

Suzy85 vindt dit leuk.
  2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Van de wiskunde leraar van dochter.

Schrijft de berekening en antwoord van een som op het bord en daar moeten ze het mee doen.

Kinderen hebben meerdere keren geklaagd bij mentor. Maar zodra mentor er bij gaat zitten legt hij het wel duidelijk en uitgebreid uit.

En nu , week voor de proefwerkweek, veranderd hij in eens de leerstof. Van hfst 11, naar , hfst 9 + de helft van hfst 11.

3. tuc

tuc Niet meer actief

O wat irritant. Een docent kan het echt maken of breken voor een kind.

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Van peuter dochter die de bloemen in onze tuin blijft plukken Grrr :o:

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen idee wat voor huizen het zijn maar kreeg het idee dat de buren wel van het een en ander op de hoogte waren. sws een verdrietig verhaal, arm kind.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet er ook wel om lachen. 3 weken terug voor mijn oudste dochter zomer rokjes besteld ( skorts) bij een of andere site die via tik tok reclame maakt. 1+1 gratis, dus direct een aantal leuke besteld. Duurde al lang en vorige week kreeg ik een bericht dat er een pakket vanuit China zou worden bezorgd, vond ik al bijzonder. Lang verhaal kort, vandaag zijn ze gekomen en zijn het totaal niet de rokjes die we hebben besteld maar van die lelijke synthetische stofjes met een bloemenprintje. Kunnen ze weer terug want had ze al betaald, wat een oplichters. Benieuwd of ik mijn geld zal terugkrijgen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja zo jammer, en ik merk dat het niveau van de leerkrachten echt achteruit gaat. Vooral qua communicatie naar de kinderen. Mijn oudste heeft nu 11 vakken en een stuk of 4 fijne leraren, over de rest hoor ik echt rare verhalen. We zijn eerder al naar de teamleider gestapt maar ze kunnen we weinig aan doen, want lerarentekort.

tuc vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.838
    113
    Vrouw
    Hier ook drama met leraren.
    Voor aardrijkskunde had zoon de eerste 2 maanden een invaller. Die heeft in al die tijd niks behandeld wat behandeld had moeten worden omdat de lesstof op de "'toplaps" staat, en daar kon die niet mee omgaan.
    Heeft alleen elke les een verhaal gehouden over kernenergie.

Verder veel uitval. Nog geen week zonder uitval gehad :cry:

Basisschool valt gelukkig mee. We zitten bij een van de weinige scholen die nog open sollicitaties binnen krijgen.

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

dat is op tiktok en instagram echt alleen nog maar. Zie je leuke kleding voorbij komen zijn het allemaal van die shipdroppers die Chinese spullen voor duurder doorverkopen.

Fruity90 vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn dochter heeft een half jaar geen ak gehad, want ze hadden geen leraar. Was ook wel fijn, ze had toen 1 toets gehad en daar had ze een 4 voor. Die bleef heel lang staan. Uiteindelijk heel ak maar uit de lijst gehaald en het zag er naar uit dat ze geen ak meer zouden krijgen dit jaar, maar toen toch een (vage) leraar gevonden. Uitval valt hier redelijk mee. Alleen de leraren zelf zijn grotendeels echt vaag.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja mijn dochter zei ook direct, mam je bent gewoon belazerd. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik mijn geld niet meer terug zal krijgen.
    Doe ik ook nooit meer.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Ja en dat tekort is een groot probleem, ze zijn blij met iedereen die ze kunnen krijgen.
    Een vriendin van mij is docent op de school van de oudste en die merkt het in het team ook.

13. GossipGirlxoxo

Heb je het retour gestuurd? Dan is het dubbel zuur spul weg en geld weg.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee het moet nog retour maar het is zo spuuglelijk dat ik het geeneens wil houden haha

15. GossipGirlxoxo

Sorry moet er om lachen maar het is wel k#t!

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja joh het is ook om te lachen. Ik maakte de verpakking open en zag gebloemde rokjes, die rokjes staan zelfs niet op de site whaaah
    Zo foei lelijk gewoon

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik ga ook echt niet haasten of me zorgen maken. G was ook niet zo'n vlotte maar toen die spraakwaterval van start ging kwam er ook geen eind meer aan.

Kan veel hebben, maar als die op stoom is dan fluiten mijn oren ook.

Maar meneer heeft ontdekt hoe hij op zo'n kunststof ikea stoeltje kan gaan zitten (die met die dikke poten) en er af kan komen.

Dat heeft weer een jodelnacht opgeleverd want meneer is "groooohooooot!" en dat moet natuurlijk met luidkeels gekraai en dolenthousiast gegil ff in de afterparty gevierd worden. Nouja, t is vermoeiend maar wel uberschattig.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik leer de mijne steevast papa, helaas bleek dat bij G niet de defaultinstelling te blijven maar t was wel de eerste. :roflmao:

nizzie86 en tuc vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Ook te lelijk om je dochter aan een jarige vriendin kado te laten doen? Of juist iemand die je niet aardig vind :roflmao:

20. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.135
    1.831
    113
    Ach c is uit het systeem verdwenen hoe dan

Deel Deze Pagina