Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Naja, ik snap dat wel. Waarom zou je kleiner gaan wonen en meer gaan betalen als je het zo ook nog lukt? Er zal dan toch echt eerst iets anders moeten veranderen, zodat het loont op kleiner te gaan wonen.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nope, echt te ver. Maargoed ze zouden om 10 uur in den haag moeten zijn en wij gaan om 0830 weg dus neem aan dat ze dan ons punt al voorbij zijb.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    @pluk wat verdrietig dat je zoon nergens een vakantiebaantje kan vinden. Je moet net dat bedrijf treffen die hem wel die kans wil geven, die wellicht iets meer moeten investeren, maar daar heel veel voor terug krijgen. Zijn er geen tuinders in de buurt?

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En waarom zou die alleenstaande man weg moeten gaan? Die heeft net zoveel rechten als een ander. Die mensen wonen er al jaren. Het is niet voor iedereen even zo makkelijk om te gaan verhuizen. Je veilige huis, je buurt, je kennissen achter te moeten laten.
    Vaak ook nog eens van een woning met een tuin naar een appartementje met balkon.
    En geef die man groot gelijk dat hij niet gaat verhuizen en zeker niet van groot naar klein en ook nog eens meer betalen.
    Zo hoor ik meer mensen bij mij in de buurt. Blijven allemaal lekker in hun eentje of met zn tweeën in hun eengezinswoning. Ze hebben hier vaak een jarenlang bestaan opgebouwd. Mogelijk nog flink geld in hun huisje gestoken om het hun eigen te maken. Leuk tuintje waar ze vaak in zitten. Buren die langs komen. Wanneer ze verhuizen moeten ze een groot deel van hun spullen weg doen en waarschijnlijk nieuw kopej omdat het huidige niet in hun nieuwe woning past. Nieuwe woning moet ook weer aangekleed worden, verhuiskosten enz. Allemaal extra kosten en veel werk.
    Betalen nu rond de 700 euro huur per maand. Voor een senioren appartement 3 hoog achter Met een kleine woonkamer en slaapkamer en met een beetje geluk 2 betal je hier al over de €1000 per maand!!
    Tja dan was ik ook blijven zitten hoor.

jessy77, Nellie4, Zeebra en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.917
    1.506
    113
    Vrouw
    Dat ik gesolliciteerd heb. Ik vind het zo spannend. Maar hoop echt dat het wat wordt.
    Vanmorgen de teamleider gesproken en afgesproken om eerst een dag mee te lopen en daarna een gesprek te plannen. Gesprek wordt pas eind augustus. Ze gaat nu op vakantie en wij daarna.
    Tot nu toe nog geen andere sollicitanten.

toch3, Zeebra, OliJul en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Denk het wel, weet alleen niet of het bij hem past. Het probleem waar we tegen aan lopen is dat hij zijn werk vaak perfect doet alleen ligt zijn werktempo niet zo hoog en heeft hij soms even een zetje nodig.

Als hij bij ons helpt in de tuin en ik zeg haal het onkruid er maar uit, dan weet hij dus niet wat het onkruid is of een plant ( b.v afrikaantjes wat nog niet bloeit). Moet er bij staan en alles aanwijzen

7. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.207
    113
    Vrouw
    Mijn mond valt open dat ik hier iemand een pb wil sturen en mij dat niet lukt omdat ik als melding krijg dat ik desbetreffende persoon geen bericht mag sturen….?

doe ik iets fout? Of heeft deze personen mij geblokkeerd? Laatste denk ik niet, want ik wilde reageren op iets dat ik in het topic kan lezen.

zo raar dit

8. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    En iets als besjes plukken (is dat nog steeds? ik kreeg per kratje betaald en als je te slordig was kreeg je het juist te horen want dan gingen de besjes kapot), of een krantenwijk overnemen van iemand die op vakantie gaat.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. WWJD

WWJD Niet meer actief

Misschien heeft diegene haar account niet zichtbaar voor iedereen?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Daar zit vaak ook meer achter dan de ruimte zelf.
    Het huis waar je al 60 jaar woont verlaten is een enorme stap.
    De buurt die je door en door kent. En die buurt kent jou ook al net zolang.

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Nou dat wil veel al niet.
    En wij wonen nu wel in het kern van dus dorp in stad.
    Dus veel ouderen die net niet meer lopen kunnen en er dus veel aangepast moet worden.
    Maar ja waarom meer betalen voor zoveel minder.
    En het is wel erg gezellig hier.

En in de flat was dat net zo hoor een alleen staande vrouw en 6 kamers hebben.
    Waarvan 3 gebruikt werden omdat zij niet naar beneden kon.
    (1 hoog wonen en trap in woning om naar de befaamde grond te gaan)
    Nu woont er een gezin met 4 kinderen.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Klopt maar als je nu huurtoeslag hebt dan krijg je meer huurtoeslag als de huur van je nieuwe woning hoger wordt. Waar ik werk passen huurbehoud toe als mensen de nieuwe huur van een appartement echt niet kunnen betalen. Dan gaan ze voor hun nieuwe woning hun oude huurprijs betalen want hun oude woning krijgt waarschijnlijk ook een hogere huur als we het naar de streefhuur zetten. Dan komt het onder aan de streep hetzelfde uit.

13. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.207
    113
    Vrouw
    mij heb echt geen idee

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    Misschien heeft ze de functie uitstaan. Dat kan je geloof ik doen.
    Anders haar even taggen hier en vragen of je haar een pbtje mag sturen.

GossipGirlxoxo en mamabri vinden dit leuk.
  15. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.207
    113
    Vrouw
    hoi pluk, ik wil jou een pb sturen, maar dat lukt mij niet. Wil jij mij pb sturen zodat ik terug kan reageren?

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    O hij mag best wel blijven maar het is hier wel erg schrijnend met wonnen.
    Zeker als er alles gewoond word.
    Tuin is een grote onkruid en gras partij tot de steeg aan toe (durf ik niet door).
    Gelukkig hebben wij nog 6 steegjes brrr.

Hij is wel heel lief hoor.
    En de coniferen hebben wij al 2 x gedaan maar mag niet meer.
    Zelf doen kan hij niet meer.
    Maar meneer wil van de gemeente een schutting.

Mij ging het er om dat waneer er een ouder (stel/alleen) wil verhuizen dat de huur mega word iets wat je met je pensioen niet kan betalen.
    Dus blijf je tot je dood of ga je naar een verzorgingshuis.
    Terwijl als je de huur mooi houd er vast wel ouderen willen verhuizen.
    En ja wij hebben hier genoeg 2 a 3 kamer woningen met tuin hoor.

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

volgend mij kun je de optie pb ontvangen ook uitschakelen.

Edit. Spuit 11 zie ik…

WWJD en mamabri vinden dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Dat ook inderdaad

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Met koophuizen is dat natuurlijk ook wel zo. Onze achterbuuf woont al jaren alleen in een woning waar een gezin met 3/4 kinderen kan wonen. Maar waarschijnlijk heeft ze geen hypotheek meer of heel laag. Tja, waar zou ze nu heen moeten?

Fruity90 vindt dit leuk.
  20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Schoonvader ook. Heeft een ruime woning maar gebruikt meer dan de helft van de ruimte niet. Hij betaald nu €25 aan hypotheek, dat wil hij niet opgeven.

Bloempjelief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina