Mijn moeder woont ook nog in het huis waar ik ben opgegroeid. Ze wil absoluut niet weg uit de buurt. Is ook nog een echt dorps ons kent ons en we zorgen voor elkaar buurt. Haar vroegere buurman woonde er ook tot zijn 90ste (daarna opgenomen vanwege te ver gevorderde dementie). De buurt hield zijn woning in de gaten. Als de gordijnen te lang dicht bleven ging er iemand langs. Of er werd gevraagd onderling of de man gezien was die dag.
Dat heeft mijn vader ook. Heeft 2 jaar geleden gekeken om iets anders te kopen, maar wegens de stijgende huizenprijzen is dat gewoon een stuk duurder qua hypotheek. Hij heeft de mazzel dat er een slaapkamer en badkamer beneden zijn, dus hij zou er lang kunnen wonen. Moeten we alleen de wasmachine beneden zetten. Die uitbouw zat er al, we zijn daar gaan wonen omdat mn moeder MS had en niet meer de trap op kon. Nu dus heel gunstig.
Ik roep al jaren tegen mijn moeder dat ze zich moet inschrijven bij de woningbouw zodat ze straks gelijksvloers kan gaan wonen. Doet ze niet. Maar ze is al jaren slecht ter been en het wordt alleen maar erger. Ik zei jaren geleden al tegen haar: als je je nu inschrijft heb je straks genoeg jaren opgebouwd en dan heb je nog keuze in waar je terecht komt. Dan kun je kiezen om in dezelfde (vreselijk, afschuwelijke tokkie) wijk te blijven (sorry, maar heb daar echt een vreselijke jeugd gehad, maar zij wilde er niet weg) onze oude buren wilden juist een jaar of 10 geleden kleiner gaan wonen zodat ze nog samen goed genoeg waren om het fijn in te richten, zich eigen te maken en een fijne tijd te hebben voor ze mankementen gingen krijgen, maar zij verdienden €1 (ja echt, heb de brief toen gezien) teveel waardoor ze niet konden verhuizen. Het is ze nu eindelijk gelukt vorig jaar. Maar nu zijn ze dus achter in de 70 en hebben lichamelijke klachten. Maar er komt dan nu wel een koophuis vrij van 120 m2, 4 slaapkamers, grote woonkamer en aangrenzend aan een speeltuin. Ik hecht mij zelf nooit erg aan een huis of locatie. Heb niks met onze wijk, maar ons stadje is klein genoeg om in elke wijk prima te wonen. Mij kun je overal neerzetten en ik maak er wel m’n thuis van. Deze (huur) huizen zijn van 1949, met een enorme tuin. Dus ik vermoed dat we binnen nu en 7 jaar een brief krijgen dat ze tegen de vlakte gaan en ze er 3 x zoveel huizen voor kunnen terug bouwen. Mij best. En straks als de kinderen niet meer thuis wonen ben ik de eerste die richting een appartement wil, heerlijk gelijksvloers wonen.
Kan je niet een keer naast je moeder zitten en zeggen dat jij haar inschrijft en dat ze er verder geen omkijken meer naar heeft? Mijn moeder wilde het ook niet maar toen ik het voor haar deed was het oké. Je bent gek als je het niet doet maar zij zag de noodzaak ook niet echt.
Van huur naar huur tip.. Weet alleen niet of het overal zo is. (Woonnet Haaglanden wel) Je kan tot max 5 jaar al krijgen mocht je langer in je huur woning wonen. Dus mocht je 8 jaar in je huur woning wonen en je schrijft je nu in kun je 5 jaar terug rekenen met de inschrijving. (Dus dan word het 28-06-2018) Woon je er 3 jaar dan is het wel echt 3 jaar. Ook krijg je sneller een huis als je van groot naar klein gaat.
Heb ik al meerdere keren aangeboden, maar ze wil het niet. Ik snap het niet zo goed. Ik woon op 1,5 uur rijden dus ik kan haar ook niet dagelijks komen helpen
Ik vind gelijkvloers wonen ook fijn! Wil wel een oude bungalow ergens in the middle of nowhere met wat grond.
Gelijk vloers is ook fijn maar wel met tuin... Zonder tuin is zo niets aan. Nu ook hebben 209 gram snijbonen geoogste en er hangt nog meer (heerlijk) Sperziebonen bonen ook zo iets (vergeten te wegen). Aardbeien ook al handje. Ik hou er zo van eigen spul. En op het balkon lukte het gewoon niet.
Ja dat snap ik! We hebben nu een hele grote tuin en daar groeit van alles dat eetbaar is. Fruitbomen en struiken, groenten. Dat vind ik heerlijk hoor. Maar we hebben hier om de hoek een buurt tuin waar je heel makkelijk een moestuintje krijgt, dus dan meld ik me daar wel
Wij hebben in ons thuiszorg team rond de 70 cliënten om te verzorgen waarvan zeker 50 alleenwonend en de rest zijn echtparen. Al deze cliënten wonen in een grote eengezinswoning. Huur en koop. De koopwoningen zijn vaak inderdaad afbetaald.
Waar mijn mond ga open valt, mijn dochter zit op “2 scholen”. Begonnen op school a en draait steeds meer mee met school b (niveau hoger). (Pilot en samenwerkingsverband) Nu het einde school jaar dichtbij komt hebben ze natuurlijk leuke dingen gepland. Als school a iets leuks heeft op de dagen dat ze op school b zit moet ze naar school b. En als school b wat leuks is, krijgt ze vrij…… hoe kun je dit nou doen? Dus van beide scholen geen leuke activiteiten!!!!!
Mijn vriend wilde het weten en vertelt het onze dochter. Ze gaan shoppen en zij mag het mij vertellen.
Dan heeft die persoon het profiel afgeschermd. Dan kan je echt niks meer. Volgens mij heb ik mijn profiel ook afgeschermd. Kijk anders even of het naar mij lukt? Ik meen me te herinneren dat ik dat zo ingesteld had. Edit Zag dat je het al geregeld had...
Idem. Mijn moeder heeft zich nu eindelijk ingeschreven en klaagt nu over de lange wachttijden.. zucht...
Net 6 kinderen aan de eettafel Liep zelf tussen keuken en tafel heen en weer af en toe een hap in mijn mond te proppen. Niet te doen joh hoe snel alles op was