Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Rapporten, ehhh ik weet niet eens of de oudste een rapport krijgt? :oops: Hij zit in de eerste, dus ik heb nog geen ervaring. Zal 't eens vragen als hij thuis is (hij heeft al vakantie, afgezien van een klassenuitje en boeken inleveren).
    De jongste, geen idee wanneer zij haar rapport krijgt, vaak vlak voor de zomervakantie.

Zo belangrijk vinden wij de rapporten hier thuis dus. :o::roflmao: Zie zelf liever foto's of berichten over kinderen die gelukkig zijn/ plezier hebben etc op Facebook dan een lijst cijfers, maar wellicht ben ik daar ouderwets in.

Ziggy90 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Ik hoop hier volgend jaar een soortgelijk bericht te kunnen zetten.
    Dan niet persé de resultaten maar wel dat onze zoon zich goed voelt op school en ook motivatie vind om er volop voor te gaan.

Doortje25, Bellybell, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Wat super dat ze gelijk wat hebben ondernomen!! Kon ze toch naar school.

evaleana vindt dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah goed om te weten. Wij vroegen ons al af wanneer zoon hem op moest halen. Maar idd alles staat al in Somtoday, dus zo boeiend is het niet.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.729
    113
    Vrouw
    Haha, is dat meteen duidelijk:D

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Hier is dat ook standaard op de laatste schooldag. Volgens mij is dat omdat ze het dan als een "les"dag mogen rekenen (oftewel dag aanwezigheid op school). Waarvan ze er dus weer een minimum aantal moeten hebben. Hier is het nu ook nog zo dat dochter vandaag naar school moest om haar kluissleutel in te leveren, meer niet... Vorig jaar was dat samen met boeken inleveren, nu zijn het twee aparte dagen. Ze zullen ze wel nodig hebben gehad voor de telling :rolleyes:
    Gelukkig voor dochter wonen wij op een paar minuten van school, dus voor haar is het niet zo erg. Maar als je een half uur ofzo moet fietsen, word je daar natuurlijk niet blij van.
    Afgelopen twee jaar had ze een mentor die daar "schijt" aan had en de rapporten lekker uitdeelde op tijdens het mentoruitje in de laatste week.

Chayammy vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.471
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik vond het vroeger altijd spannend om mijn rapport te krijgen hoor en mijn kinderen kijken daar ook gewoon naar uit. Heeft er toch niets mee te maken dat ik al weet dat het er goed uit gaat zien? Voor mn kind ben ik verrassend blij hoor! Ik snap niet zo goed wat daar nu vreemd aan is?

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.471
    8.617
    113
    Vrouw
    Wat een zooitje ongeregeldheid zeg. Gaat dat met alles zo op school?

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.729
    113
    Vrouw
    Ik vond dat op de basisschool zeker ook een spannende gebeurtenis en ook op de middelbare nog wel, maar toen hadden we ook nog geen apps waar alle cijfers in stonden. Dat is nu heel anders.

Mijn zoon van 7 kwam idd ook trots met zijn rapport thuis.
    Bij mijn zoon van 15 duurde het twee weken voordat hij er aan dacht om zijn tussenrapport aan mij te geven. En zijn eindrapport komt volgende week met de post. Ik denk dat hij daar niet eens naar zal omkijken. Alles staat toch in Som? Ik kan nu al zien wat zijn cijferlijst is.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  10. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen krijgen alleen een digitaal rapport.
    Dat wist ik dus niet maar de juf vroeg gisteren wat ik van het rapport vond.
    Rapport? Welk rapport? :p
    Ze waren me vergeten een link te sturen..
    Al had ik de Cito uitslag al gezien dus het rapport zelf was niet meer zo heel boeiend.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Is dat bij jullie hetzelfde dan?
    Hier staan op het rapport hele andere dingen dan bij de IEP (hebben wij ipv cito).

12. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    nah niet heel anders.
    Behalve dat gym , Engels en creatief er bij staan.
    En inzet op alle vakken natuurlijk.

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Ja soms wel.
    Maar er is geen andere optie.

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon vind het ook belachelijk, is hij de hele week en dan moet hij vrijdag om 10.00 uur op school zijn voor zijn rapport. Komt hij terug kunnen we meteen in de auto op vakantie naar Tjechie

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Bij onze 2 ook.
    Sinds vorige week donderderdag thuis en vandaag werd de middelste verwacht om 08u45 en de oudste op 09u.
    5 minuten binnen en hop weg.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Rapport van maxi is hier ook niet zo interessant, alle cijfers staan inderdaad in Som. Maar op de basisschool staat er veel meer extra informatie in, inzet, gedrag in de klas, gedrag naar leraren, in hoeverre een kind om hulp durft te vragen, dat soort dingen wordt ook gewaardeerd. Daarnaast staat er altijd een stukje tekst bij elk kopje, dus ook bij gym heeft dan bijvoorbeeld de gymleraar vermeld wat opvalt tijdens gym. Dus dat rapport vind ik echt heel leuk om te krijgen en te lezen. Is ook heel leuk om terug te lezen door de jaren.

Dit jaar heeft mini een heel moeilijk jaar gehad, het leren lezen ging alles behalve vanzelf en ze heeft daar heel veel extra moeite voor gedaan. De eindtekst van de juffen was dus ook een ontzettende veer in haar reet omdat ze zagen hoe hard ze er afgelopen jaar aan heeft getrokken en hoeveel ze vooruit was gegaan de laatste maanden. En daar was ik dan wel weer zo trots op dat ik dat tekstje redelijk enthousiast te pas en te onpas heb gedeeld. Het is voor het eerst dat ik dat doe, normaal nemen de kinderen gewoon het rapport mee naar oma en opa en zo, maar deze keer deed ons alles zo goed dat we daar wat ruimer in delen dan normaal.

zegenwens en Mim89 vinden dit leuk.
  17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.319
    8.825
    113
    Vrouw
    Ik ga hier wel even opscheppen over het rapport van mijn neefje :p

Die heeft een rapport met alleen maar goed en een dik compliment van de juf! En over naar groep 5! Trotse tante hier :D

LizMe, owly, zwaaistaart en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    Hier telt werktempo en concentratie ook zwaar op het rapport dus niet enkel de Cito is belangrijk

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Jouw kinderen zijn nog iets jonger denk ik? Mijn oudste zouden in elk geval heel verbaasd opkijken als ik zou doen alsof ik verrast ben. Die weten net als ik precies wat erop komt te staan. Nu nog even afwachten ivm toetsweek, maar ze weten beiden al dat ze geen onvoldoendes kunnen komen te staan, dus kan nooit veel anders worden dan het nu is.

femkes, Zxcvb en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.471
    8.617
    113
    Vrouw
    Zitten idd nog niet op het VO. Hier weten ze dat ook wel, maar het feit dat het op papier staat er ze dat mogen tonen aan wie dan ook maakt ze denk ik best trots.
    Ik sta er in mn familie om bekend dat ik vroeger langs de deuren ging:roflmao::roflmao::roflmao: Kun je nagaan hoe trots ik was:p

suus1983 en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina