Over rapporten gesproken...mijn zoon is gelukkig vooruit gegaan ook al had hij moeite met de scholenwissel.Het mooiste vond ik dat er in zijn rapport stond dat de konijntjes zo blij zijn met hem omdat hij ze altijd gezellig voorleest en goed voor ze zorgt, heeft hem wel een bonuspunt opgeleverd!Hij was er zo trots op dat dit in zijn rapport stond!Dat soort uitspraken doen mij meer als cijfers eerlijk gezegd ,vooral als ik dan die stralende ogen erbij zien van mijn zoon.
dan is je tandvlees ontstoken. Juist dan moet je ragen! Gewoon met de kleinste maat beginnen Ook de mondhygieniste gaat je dit advies geven als je bij haar onder behandeling ben
Dochter (uit 2015) is vorig jaar op schoolreis, dus in groep 3, naar Linnaeushof geweest, lekker vrij rondrennen. Niet in vaste groepjes. Ging helemaal prima hoor. De begeleiding stond op een aantal strategische plekken.
Zo zou het ook moeten. Hier had de jongste echt een flauwe opmerking op het rapport en hij was er heel verdrietig over. Ik vind het ook altijd fijn als ze een persoonlijke opmerking op het rapport zetten. Dochter kreeg vorig jaar geen opmerking, denk ik, kleine moeite toch? Ben benieuwd wat er bij de oudste 2 op komt te staan.
Zo zal het hier ook gaan. Van 1 moeder had ik deze reacties wel verwacht (dochter is bijna 10, mag nog nergens zelf heen, ook niet naar school waar ze letterlijk tegenover woont, mag ook niet op hockey want dat vind moeder heel gevaarlijk), maar dat er zo veel ouders tegen zijn had ik echt niet verwacht. Ben heel benieuwd wat er maandag gaat gebeuren.
Ik ken het Linnaeshof niet en ik weet de leeftijd niet van de groep, dus lastig wat over te zeggen. Maar wat ik hier in een ander bericht las, over groep 3 die zelf rondloopt, ja, dan snap ik de ouders wel. Vind dat ook gewoon te jong.
De Linnaeus hof is best overzichtelijk hoor. Soort verdeeld in delen. En als je ouders en leerkrachten op strategische punten zet, heb je over zowat de hele speeltuin overzicht. Ik liet mn dochter met een gerust hart op schoolreis gaan hoor.
Het gaat hier over groep 4-5. Maar voornamelijk de ouders van de kinderen van groep 5 reageren. Kinderen zijn 8,5-9,5 jaar oud.
Zitten leerkrachten ook in die appgroep dan? Of zouden die ouders maandagmorgen stampei gaan maken op het schoolplein? Haha, ik krijg gelijk flashbacks naar de Luizenmoeder. Vreselijk lijkt me dat
Nee leraren zitten er niet in, maar er is wel al een mail gestuurd naar de juf, met een cc naar de directrice.. Dus wordt vervolgt. Ik moet maandag helaas werken, man brengt haar naar school.
De pijn die ik voel aan mijn gebit is niet leuk meer. Zelfs poetsen lijkt op een staal borstel die ik er door heen haal al jaren. Ook met alle rotzooi bezig geweest het werd nooit beter alleen maar slechter. Dus ja zeg maar wat het is. Maar bloeden deed het nooit wel dat alles open lag met blaren. Het eerste wat ik dus nog een beetje te doen vind is flos maar ook niet van harte.
Zoon zijn rapport was niet spannend maar hij blijft ons verbazen. Hij is 9 en gaat naar gr 7. Op sommige cito onderdelen heeft hij m7 en e7 en nog 1 op m8 Ze gaan verder met zijn boeken. Zijn halverwege het jaar met een onderdeel in boek van gr 7 begonnen. Hij had een keer te weinig gedaan en kreeg het als huiswerk mee. Zo kwamen we er achter Ze konden voorlopig nog vooruit. De teksten van de juffen zijn super. Allemaal zeer herkenbaar en persoonlijk. Vinden Wij het belangrijkste van het rapport. Daar kan je zien dat ze hem echt zien en begrijpen
Zo was dat vorig jaar bij ons ook in het Linnaeushof, groep 1 tm 4. Groep 1/2 mochten alleen zelfstandig in dag gebied tussen het treinspoor en erbuiten met een groep(je) met ouder. De rest mocht zelfstandig rond gaan met de afspraak niet in het watergedeelte. Overal wat ouders en docenten strategisch en dat ging super. Dit jaar net zo bij Oud Valkeveen.
ik zeg in mijn vorige bericht wel dat het prima gaat zo maar ik ga zelf altijd mee op schoolreisje en zie dan met eigen ogen dat het goed te doen is. Als ik niet mee zou gaan was ik er misschien ook minder gerust op.
Heb je daar keus in dan? Bij de kleuters rijden ouders, dan kun je zeker proberen om als een van de eersten aan te melden en dus er zeker van zijn dat je mee kan. Maar vanaf groep 3 gaan ze met bussen en dan gaan alle leerkrachten mee, stagiaires, de ouders van de ouderraad en wat vaste vrijwilligers. Komen ze dan nog begeleiding te kort, dan vragen ze daar nog wel eens wat ouders voor. Ik kan dus niet zeggen: ik ga altijd mee op schoolreis, want die vlieger gaat hier echt niet op.
Hier zijn er een aantal moeders die zelf met de auto gaan en entree betalen als ze niet mee kunnen als begeleiders.
Echt . Ik ga het liefst niet mee Ben wel een aantal keer meegeweest bij de oudste en de jongste, maar laat liever andere ouders voorgaan hoor.
Serieus? Ik vind dat wel heel controlerend. Laat je kinderen ook een beetje los en heb wat vertrouwen in de school. (Er vanuit gaande dat het gaat om kinderen zonder extra zorg/problemen)