Jeetje ... Daar zou ik als school echt niet blij van worden Lijkt me voor de kinderen ook niet echt gezond, hoe heerlijk is het om lekker een dag op schoolreisje te gaan, bekaf thuis te komen, en thuis wat te vertellen! Maar dat hoeft niet, wan je moeder is er de hele dag al bij geweest terwijl dat dus niet nodig was.
Ik word er ook echt niet blij van als ik mee zou moeten, veel te druk en ik voel me dan ook veel te verantwoordelijk… Maar hier is het ook wel een discussiepunt op school, want ouders die meegaan of extra aansluiten, kopen vaak ook bv extra ijsjes en friet, souvenirs etc voor hun kinderen - niet heel eerlijk voor de rest als de afspraak is geen eigen geld mee te nemen. Maar ja, verbieden kan je het ook niet.
Wauw, dat gaat wel ver Een van ons moet altijd met de oudste mee, ivm medische redenen. Vind het dus helemaal niet leuk, het is vaak zo druk en zo’n gedoe, zo’n uitje. Dus eigenlijk gaat m’n man altijd mee
Wow dat gaat wel erg ver. Dan denk ik ook dat je kind ook niet op de goede school zit, als je het niet vertrouwt.
Ik word elk jaar gevraagd of ik mee wil als begeleider (bij ons worden de ouders die ook helpen op school als eerste meegevraagd). Nee dank u 1 keer meegegaan, nooit meer. Wat een gedoe met zo’n groepje. Inderdaad wat iemand al zei, Pietje wil dit, Jantje durft niet enzo. Voor mijn kinderen ook wel goed even zonder moeders op pad
Of je regelt een keer een schoolreisje als school zijnde waar je alleen met de groep binnenkomt. Hier zijn ze wel eens naar een activiteiten centrum geweest waar ze in groepjes gingen boogschieten, klimmuur, etc. Ja, daar kom je als particulier niet binnen
Ik heb een vriendin die dit ook zou doen trouwens. Heeft niks met het vertrouwen van de school te maken. Bij haar is het echt de moeite van het loslaten. Ze heeft ook liever niet dat haar kind ergens anders logeert, of het nou bij haar schoonouders of de beste vriendin is (waar ze de moeder heel goed van kent). Haar dochter mag dit soort dingen wel allemaal doen hoor, het is niet zo dst ze dit tegen houdt, meisje is ook meegeweest met sportkamp waarbij ze 2 nachten weg is geweest, maar daar heeft de het heel moeilijk mee gehad en het liefst gaat ze dan zelf ook mee.
En het is dus niet 1 gek bij jullie op school, maar zo zijn er dus meerdere mensen? Verbieden om zelf entree te betalen zal inderdaad lastig worden, maar als directeur zou ik die ouders vooraf op school laten komen voor een gesprek. En heel duidelijk maken dat dit onacceptabel gedrag is. Overigens kun je als school wel verbieden dat die ouders extra eten e.d. voor hun kinderen kopen. Ik zou de begeleiding instrueren het direct af te pakken.
Ze hebben het genoteerd, ik moest een mail schrijven naar de vertrouwenspersoon binnen de organisatie, die is heeeeel lang geworden. Na mijn korte gesprek van 4 minuten met de directeur en ib-er heb ik niks van school gehoord. Het is allemaal maar een rare gang van zaken.
.daar zou ik als leerkracht niet blij mee zijn. Iets met helicopters enzo.... Ik ben echt dolblij dat ik nooit mee hoefde op schoolreis Een uurtje excursie was meer dan voldoende.
Hoe zie je dat voor je? Ik ga mee als begeleiding en heb Marietje in mijn groepje. Tegen etenstijd pakken we allemaal ons broodtrommeltje, maar de mama van Marietje komt net een patatje aanzetten voor haar. Ik pak het uataje af en gooi het in de prullenbak. "Nee Marietje dat gaan we niet doen, we eten netjes ons broodtrommeltje leeg" Ik ben bang dat dat een megarel wordt en daar zou ik voor passen...
Wat belachelijk dat er ouders zijn die zelf dan maar meegaan naar de locatie van de schoolreis (medische redenen oid uitgezonderd natuurlijk). Ik ben een paar keer meegeweest in gr 4 (julianantoren en dierentuin) en dat was in kleine groepjes rondlopen. Verder niet want 1 tm 3 ging zonder ouders naar een afgehuurde binnenspeeltuin met leraren, stagiaires en de ouderraad. Groep 4 en 5 loopt onder begeleiding in groepjes en vanaf 6 mogen ze zelf rondlopen geloof ik. Toen ben ik nooit meer meegeweest, omdat het ook niet handig uitkwam maar ook omdat ik mijn kinderen een dag uit gun zonder toezicht van mama. Ik ben meegefietst naar gr 8 kamp. Dan fietst je kind sowieso niet in jouw groep mee. Halverwege hebben ze een bosspel en daarna gaan ze met alleen leerkrachten verder naar de kamplokatie. Ik was oprecht verbaasd hoeveel ouders daarover teleurgesteld waren dat ze niet met eigen kind fietsten en ook dat ze niet even konden rondkijken of helpen bij de kamplokatie. En ik denk dan alleen maar dat ik mijn kind juist een paar dagen gun zonder ouders die meekijken! Dat is toch juist een supervette ervaring!
En ik verbaas me over het aantal 'oproepjes' wat ik tegenkom op Facebook over tips voor de schooltas voor een nieuwe brugklasser! Net als dat ik me verbaas over het feit dat er zoveel mensen de rapporten van de kinderen op social media zetten blijkbaar. Dat zou ik echt nooit doen geloof ik.
Niet. Wij hadden vroeger ook zo'n kind/moeder op de basisschool. Al lees ik nu dat dit kindje het wel allemaal doet. Maar dat meisje is niet meegegaan op kamp gr 8. Ze hield het na aankomst 1 uur vol. Toen moest haar moeder komen. Ze durfde niet alleen naar school dus haar moeder ging mee met de bus/bus/fiets en bracht haar tot de voordeur van de middelbare. Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat dat meisje gigantisch gepest is op de middelbare. Wij deden er niet aan mee want we waren dit gedrag al gewend maar de mensen die haar niet kende die gingen er vol op in. Ze had ook geen vriendinnen. Ook niet op de basisschool. En ze is in het eerste jaar van school gegaan. Uiteindelijk heb ik haar ooit in een documentaire gezien voor mensen met een eetstoornis. En dat ze daar opgenomen was was echt het eerste dat ze ooit zonder moeder heeft gedaan. Ik hoop voor haar dat ze haar leven op orde heeft gekregen maar ik ben er bang voor