Hier worden ouders aangewezen die mee kunnen, een aantal rijden mee met de grote bus en er rijdt een los busje voor de overige hulpouders. Voor alle hulpouders wordt betaald. Maar hier zijn ze ook echt niet blij met ouders die zomaar komen om te helpen. Dat is echt niet de bedoeling.
Dat is dus precies wat ze hier wel doen Mja, mijn dochter zat een keer bij een moeder die wel mee was als begeleider in een groepje (groepjes doen ze hier tot groep 5). Toen sloten er nog 3 moeders aan bij dat groepje, dat is allemaal familie van elkaar, dus ze kennen elkaar allemaal - behalve dus mijn dochter. Maar die had de tijd van haar leven hoor Hele groepje werd extreem verwend met allerlei lekkers, dochter ook. Ik heb liever dat het voor alle kinderen gelijk is, maar voor dochter was dit gewoon heel leuk
hier is het trouwens ook niet de bedoeling dat hulp ouders snoep en lekkers meenemen maar in overleg met de juf heb ik altijd wel een lunchtrommel vol snoep die rond gaat in de bus en biscuitjes en speculaasjes (en van school pakjes drinken) als ik op mijn post zit voor als er een kind langs loopt die hongerig of dorstig is
Haha, absoluut! Ik dacht dat die wel op iedere school zouden voor komen Bij mijn jongste in de klas (30 kinderen) zijn dat zo’n 5 moeders die dus áltijd meegaan - als ze niet als begeleiding worden gekozen, gaan ze zelf.
toch denk ik dat ik 10x liever zulke betrokken ouders zie dan de ouders die je hier op school veel ziet die totaal ongeïnteresseerd zijn ook al word er aangegeven dat hulp hard gebruikt kan worden!
Ik heb met dit soort verhalen ook niet de indruk dat ze mee gaan om de juf te ontlasten of extra te helpen. Krijg ik echt de kriebels van brrrr
Las het nog even terug maar in dit voorbeeld gaat het meer om bij eigen kind te zijn. Dat is inderdaad wel een aparte situatie. Helemaal zonder overleg onaangekondigd verschijnen.
Maar dat is niet altijd het geval. Hier valt alles altijd op dagen dat mijn man moet werken. Dus technieklessen of uitstapjes/leuke dagjes op school. En ik kan dus nooit komen door mijn jongste. Die kan ik niet gewoon even meenemen. Ik ben dus niet ongeïnteresseerd maar gewoon niet in de mogelijkheid om te helpen
Dat had ik ook. Voor de jongste er was, was ik heel actief op school maar met de jongste erbij was het geen doen. Had ook geen oppas. Nu start hij na de zomervakantie ook op school en ben ik wel van plan weer meer te gaan helpen.
Ik heb ook niet veel geholpen in de jaren dat ik nog een kleintje thuis had. Dan gaat het gewoon niet. Nu alles op school zit kan ik veel vaker helpen en dat doe ik ook regelmatig. Ik vind het leuk en mijn kinderen geweldig!
Ja precies. Over 2 jaar gaat de jongste naar school en dan kan ik makkelijk helpen. Over een tijdje wonen we vlakbij school en hopelijk vallen de tijden/dagen dan wat beter uit. Lijkt me echt heel leuk om eens te helpen maar ik kan echt nooit
Joh de periode dat ik een kleintje thuis had was echt heel lang. Met 7 kinderen op een rij heb je eigenlijk altijd wel een kleintje thuis. Bij mijn oudste kinderen heb ik dus eigenlijk nooit geholpen op school. Ging gewoon niet. Vind het ook echt wel eens jammer hoor, maar het is niet anders. De jongsten boffen wat dat betreft, nu kan ik veel vaker helpen.
Ja, dit. Er zijn ook hulpouders die bv juist aangeven graag te willen helpen, maar dan niet in het groepje van hun eigen kind - juist ook om hun kind die ervaring te geven van een schoolreisje zonder papa/mama.
Maar kwam dit vanuit het kind of vanuit de moeder? Dat is wel een heel groot verschil. Misschien is dat kind haar hele leven al angstig geweesten lukte het gewoon niet zonder ouders. Dat is wat anders dan ouders die persé overal bij willen zijn.
bij ons op school krijg je sowieso je eigen kind niet in je groepje. Om het voor alle kinderen en je eigen kind leuk te houden. Tenminste toen we nog met Groepjes werkten. Afgelopen 2 schoolreisjes dus niet.