Schuiven ze het niet door naar de koningsspelen? Dat is bij ons. Geen paasontbijt want het heeft niks met pasen te maken, dat gaat om de dood en opstanding van Jezus. Maar dat staat zo al op de jaarplanning dus geen lastminute afzeggen/verschuiven omdat er toevallig 2 dingen tegelijk vallen. Als het nou tot 9u donker was had het misschien wel gecombineerd kunnen worden?
Jaloers! Dochter wordt half 8 opgehaald met de taxi, dus de wekker gaat om 0600 uur... Dus wij zetten t ook savonds klaar, of mijn man doet t voordat hij naar zn werk gaat, hij gaat 0615 de deur uit. Wij smeren t dus nog wel voor ze; vooral omdat man ook zijn eigen eten maakt.
Nee er kwam een melding in parro dat het vanwege de ramadan is dat er niks georganiseerd werd, omdat er schijnbaar vragen over waren gekomen van ouders of ze nog iets moesten doen of meenemen. Later is het bericht aangepast naar een algemeen bericht. Ik heb er verder geen moeite mee dat er steeds meer moslims bij ons op school zitten (meer opvang van vluchtelingen in de gemeente), maar ik vind niet dat de Hollandse traditie daarvoor moet gaan wijken.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Paasontbijt op scholen wordt al zolang gedaan als ik mij kan herinneren. Als ze dan rekening met de ramadan willen houden vind ik helemaal prima, maar dan vanuit de overheid regelen ofzo dat wie aan de ramadan doet na het paasontbijt kan starten met school. Paasontbijt valt voor mij ook onder de Nederlandse gebruiken wat volledig ingeburgerd was op scholen. Ik krijg er toch een beetje jeuk van dat dit dan opzij geschoven moet worden.
Dat is raar inderdaad. Hier wordt overigens niets met Pasen gedaan. Mijn zoon zou niet weten wat er gebeurt is en waarom t een vrije dag is. Met kerst wel een diner op school, maar er is niet christelijks aan. Idem als er wel een paasontbijt is. T is volledig losgekoppeld van t geloof. Goede vrijdag is ook een doodnormale schooldag. De ramadan wordt alleen benoemd, net als andere algemene lessen over het geloof. Er wordt geen rekening meegehouden. Ook niet als een christelijk kind vrij wil ivm goede vrijdag. De koningsspelen worden ook op de dag van het suikerfeest gehouden.
Wat een onzin. School doet niet mee aan de ramadan. Ik neem aan dat er nog gewoon lunchpauze is. En dat er nog gewoon fruit gegeten mag worden in de kleine pauze. Ze gaan alleen geen eet-feest organiseren op een moment dat er een x-aantal leerlingen niet mee kan doen. Dat ze het niet wat eerder hadden kunnen bedenken is wellicht wat onhandig. T is niet dat ramadan iets compleet nieuw is. Of dat de data niet bekend waren.
Mijn zus werkt op een school in Amerika en daar worden dus geen feesten zoals kerst/pasen/halloween op school gevierd, ook verjaardagen van kinderen en leerkrachten worden niet gevierd. Dit om tegemoet te komen aan de Jehova's, die dit dus vanwege hun geloof niet mogen vieren. Halloween vieren ze niet maar toevallig hebben ze die dag dress as your favorite bookcaracter Day.
Huh? Ik heb nog nooit een paasontbijt op school gehad. En ook mijn kinderen niet. Waren toch gewoon Nederlandse scholen. Ik vind dat er veel te snel wordt geroepen ' ja maar Hollandse traditie ' . Genoeg manieren om het paasweekend leuk in te luiden waarbij iedereen mee kan doen. Gewoon een beetje rekening houden met je medemens is blijkbaar heel moeilijk wanneer die niet hetzelfde geloof of afkomst heeft
Wij hebben hier world book day in maart. Maar ze zeggen nu al een paar jaar verkleed als je favoriete personage of je 'thuiskleren'. Wij doen dus gewoon 'thuiskleren' want eerlijk al die verkleed kleren hebben tegenwoordig toch een redelijk prijskaartje en dat voor 1 of 2 keer vind ik wel wat van het goede teveel. Maar tegenwoordig heeft het niet veel met boeken meer te maken. Ik zie de gekste dingen voorbijkomen waarvan ik me echt wel afvraag of daar een boek of comic over is. Of ik zie dingen die ik wel ken maar echt niet uit een kinderboek komen.
Maar was er iets georganiseerd wat daarna is afgezegd of was er niets georganiseerd en is daarna uitgelegd waarom niet?
Zucht....https://www.ad.nl/show/enzo-knol-en-vriendin-myron-krijgen-boete-na-asociaal-hard-rijden-vlogger-vindt-politie-onredelijk~a17d987f/ Dus omdat je 's nachts rijdt en het stil op de weg is, mag je de wet overtreden?
Er was überhaupt niets georganiseerd dus voor de kinderen maakt het verder geen verschil en natuurlijk benoem ik dit ook niet zo naar m'n kind. Daar gaat het mij ook niet om.. Ik vraag me nu alleen af of dit nu de standaard wordt op school, dat Hollandse tradities voortaan moeten wijken. Ik zou het fijn vinden dat de school daar dan ook open in is.
Misschien kan je voorstellen om voortaan met de school naar de ikea te gaan. Ook een leuke Hollandse paastraditie En dan kan iedereen meedoen.
En dan ook niet een beetje te hard Wees dan ook een vent om de boete gewoon te incasseren, je weet dat dat risico er in zit. Bij zo'n reactie is het jammer dat het rijbewijs niet ingenomen is. Het is niet omdat je zo'n auto rijdt regels voor jou anders zijn. 1 pluspunt: hij reed niet omdat hij gedronken had (uitgaande van dat zn vriendin wel echt nuchter was)
Nou alle scholen die ik heb gekend, omdat ik er op zat of scholen van vriendinnen destijds deden er wel aan. School van mijn kinderen. Van familie. Zullen best aantal scholen zijn die er niet aan doen. Maar durf toch wel te zeggen dat het een vrij ingeburgerd iets is. En schuif mij lekker niet iets in de schoenen wat niet klopt. Ik schrijf toch dat het wat mij betreft prima is om het naast elkaar te laten bestaan! Kinderen die aan ramadan doen paar uurtjes vrij cadeau geven van school en de rest Paasontbijt. Wat is jouw probleem dan? Zie jij overal discriminatie en racisme in?
Edit; Een activiteit die normaalgesproken wel plaatsvindt.. Jij mag je mening over deze kwestie hebben, net zoals ik dat mag.. maar waarom zo flauw gaan doen? Al ben ik dat eigenlijk wel gewend van jou. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om een discussie over dit onderwerp te starten. Maar ik vraag mij serieus af of dit op meerdere scholen is voorgekomen en of dit nu jaarlijks terug gaat komen? Is dat heel gek?