Waar valt jouw mond van open? Deel 12

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dan duim ik voor een rustige nacht, dat de boel even stilvalt en je wat kunt slapen. Houd moed, je kan het!

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Er rijden er in nederland maar zo'n 400 rond, maar je hebt verschillende modellen :D je wilt niet weten hoe vaak ik vandaag te horen kreeg, of achter mijn rug hoorde dat ze zoiets nog nooit gezien hadden. En ik demonstreer hem graag, komende week ga ik hem demonstreren bij de gemeente afdeling wmo, simpelweg omdat ik denk dat er heel veel meer mensen mee geholpen kunnen zijn. En zelfs beter mee geholpen zijn.

(niet specifiek naar jou gericht)
    Heel cru gezegd maar helaas gaat er in de wmo wereld nog best wel wat mis, wordt er een vervoersvoorziening zoals een scootmobiel ingezet als een loopvoorziening zoals een rolstoel. Officieel mag je met een scootmobiel niet naar binnen, is nu veel gedoe over omdat steeds meer verhuurders en vve's vinden dat scootmobielen niet meer op de galerij etc mogen. En in winkels worden ze eigenlijk vooral gedoogd maar ook daar komt nu commentaar op. Dus wanneer je een vervoers en een loopvoorziening nodig hebt, is de scootmobiel geen adequate keuze, maar zo wordt hij wel gebracht en toegewezen. En tja ze zijn een heel stuk goedkoper dan wat ik heb, zowel in aanschaf, onderhoud als verzekering. Maar strikt gezien heb ik bijvoorbeeld niks aan want de kruidvat kan ik zonder rolstoel niet door en die rolstoel kan niet meegenomen worden op de scootmobiel. ;) en daar ligt ook een beetje het probleem, want winkels moeten wettelijk gezien wel aanpassen op een loopvoorziening (rolstoel/elektrische rolstoel/rollator) maar niet op een vervoersvoorziening zoals een scootmobiel, dan zouden ze namelijk ook een gehandicaptenvoertuig toe moeten staan en een aangepaste auto (vallen beide ook onder een vervoersvoorziening). De balansrolstoel die ik nu heb is een combi van die 2 voorzieningen. Ik kan tussen de 30 en 40 kilometer op 1 accu rijden (al leek dat vandaag wel enorm veel meer, is maar 1 blokje minder van de 9 met 10 km rijden), en ik kan qua snelheid 20km/u (nog niet geprobeerd overigens :D) maar hij is voor kleine stukjes en langzaam ook geschikt en kan om zijn eigen as, zoals een rolstoel en elektrische rolstoel. En dat is nog los van de verschillende ondergronden, want daar maakt hij nog meer verschil in ;)
    We hopen morgen of dit weekend een bosrit te maken en komende concert at sea kan ik zelfs naar het podium op het strand, al is dat laatste wel met andere banden. Dat zijn echt dingen waar je met een gewone rolstoel, scootmobiel en de wat simpelere elektrische rolstoel niet blij van wordt en vaak eigenlijk gewoon afgeraden wordt. Mocht je het houten bruggetje achter symbolica kennen met die leuke antislip plankjes, als ik daar voorheen overheen reed konden we gelijk naar huis en lag ik dagen plat door de pijn. Vandaag reed ik er zo op, voelde nog wel wat schokken maar was goed te doen. Idem met de bruggetjes in het lavenrijk. Stoepranden, idem rij ik nu zo op, met de scootmobiel kwam ik vast te zitten en met de rolstoel moet je een halve wheely maken. ;)

Oftewel ik ben echt helemaal weg van alle mogelijkheden die ik nu heb en dan moet ik er nog genoeg proefondervindelijk uitvinden.

Marti, Gewooniemand, toch3 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hmmm best leuk die brandmelders met vaste batterij die 10 jaar mee moeten gaan...en het dus theoretisch nog 7 jaar zou moeten volhouden.

Maar als die piept dat ie leeg is, gaat dat gepiep nog vrolijk verder in afwachting van deponatie op de daarvoor bestemde locatie en dat houdt ie verdraaide lang vol! :evil:

En nee je krijgt m niet opengeschroefd, enige wat ik nog kan doen is een 5kg hamer er op meppen, maar dan zal je net zien dat de testknop afgaat en dat kreng maar blijft loeien en je alsnog niet de batterij er uitgerukt krijgt.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    @Maev met de beperkingen die je dan nog hebt klinkt dit wel als een giga stap vooruit voor jou en je gezin. Wat enorm fijn moet dat zijn!!!

Ik heb de efteling (en ook land van laaf) en beekse bergen met een leenrolstoel gedaan omdat mn bekken t niet aankonden...wat een drama. Rolstoeltoegankelijk is duidelijk niet hetzelfde als rolstoelvriendelijk.

Idem voor Dordt centrum in de straat waar Crimpert zit en de Pipoos, geloof de voorstraat. Dat loopt op én scheef. De gladiool dat bedacht heeft moet hoognodig een proefritje maken met een leenrolstoel zowel zittend als een keertje als duwer.

Wat dat aangaat lijkt me dat geen onnodige activiteit voor de beleidsmakers/uitvoerders bij de gemeente.

Mogen ze gelijk de blindenpaden eens geblindoekt proeflopen met een stok en de op- en afdrempels (die schuine dingen) eens bekijken als ze er toch zijn. Daar klopt ook geregeld t nodige niet aan.

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Niet stil gevallen, weeen zijn heviger geworden (elke keer bij wisselen van houding en bij douchen was t wee na wee) dus hopelijk nu wel minimaal 2 cm.

6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.995
    113
    Vrouw
    Heb je helemaal niet kunnen slapen? De weeën zullen vast niet voor niets zijn geweest :) Ik duim voor je!

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik duim!

8. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Pittig met zo weinig slaap! Ik hoop voor je dat 't of flink opschiet en je er bijna bent of dat je in het ziekenhuis een plan kunt maken om even bij te komen. In ieder geval vandaag een baby!!

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Wow dat klinkt echt heel goed!
    Hou op over het WMO etc, mijn vader gebruikt al jaren een rolstoel. Via het WMO krijg je dan echt de meest slechte die je kan bedenken. Hij was dit zo zat dat ze nu een eigen hebben gekocht en ook met handbike. Hij heeft nu eindelijk een licht gewicht die makkelijk en klein opvouwbaar is. Volgende waar die naar gaat kijken is een elektrische handbike kan die samen met m’n moeder gaan fietsen. Maar dan heeft m’n vader de mazzel dat ie het zelf kan betalen kan je dit niet moet je het met de hulpmiddelen doen van het WMO die vaak toch niet adequaat zijn of voldoende.

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Moet nog 1 cm ontsluiting voordat ze vliezen kunnen breken :( huil. Maar goed nu over op pillen ipv die #&@*€^@& ballon. Weeen blijven regelmatig komen nog steeds

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Zet hem op! Straks heb je je kleintje in je armen.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Inleiden gaat niet zo lekker bij jou he? :(

Maar vandaag komt hij!! :D

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Nee, bij de 2e was t ook zo'n ramp. 5 dagen toen. Nu ben ik er biiiijjjjna. Elke 4 uur nu pillen. Maar ben blij om zonder ballon te zijn. Had bloedverlies en dan stroomde natuurlijk elke keer precies langs t slangetje en dan hop de broek in.

Please vandaag vliezen breken.

Ysabella, Suzi98 en Spectre vinden dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.861
    3.019
    113
    Ik duim mee met je! Lijkt me verschrikkelijk als het zo lang duurd. Je kunt het!! ❤️

GroeneBomen vindt dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.861
    3.019
    113
    Dat we vandaag weer naar huis gaan. En dat ik me zo opgelucht voel nu ik een vriendschap verbroken heb. Of ik 'vrij' ben van de niet wederzijdse verwachtingen.

Vero0504, Ysabella, Maev en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Je klinkt echt zo ontzettend enthousiast! Geniet voluit van alle opties die deze rolstoel je geeft, want het is je helemaal gegund! Show maar trots, de meeste mensen zullen vooral (positief) nieuwsgierig zijn als ze zoiets zien, want het is natuurlijk wel een bijzonder ding.

Volgens mij kan het rolstoelbedrijf jou het beste in dienst nemen als sales manager en ze gaan minstens 10x meer van die balansrolstoelen verkopen. :D

Dubbelgeluk, Vero0504, Maev en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.727
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen tjonge je krijgt hem niet cadeau:confused:
    Succes vandaag. Ik hoop voor je dat je inmiddels die ene cm hebt weggepuft en dat je vliezen gebroken kunnen worden. En dat het daarna vlot gaat.
    Nog even doorzetten!

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Die hulpmiddelen kun je via de wmo wel krijgen, maar dan moet je wel soort van een 'strijd' aan gaan en daar de juiste begeleiding in hebben, bijvoorbeeld een eigen ergotherapeut die mee de aanvraag doet. Het is gewoon echt een stukje kwaliteit van leven waar het om gaat. Dat onding wat jij aangeeft qua rolstoel is dus exact hetgeen wat ik de afgelopen jaren had en waardoor ik dus volledig afhankelijk was van een ander om de deur uit te kunnen. Ontvangen toen ik op 3 hoog zonder lift woonde met een 6 jarige, toen bedachten ze ook niet dat het niet praktisch was, dus meedenken daar is wel een gebrek aan. De medische urgentie is uiteindelijk pas gekomen toen mijn buren de woningbouw inschakelde omdat zij het te bizar voor woorden vonden dat er niemand bij de gemeente had bedacht dat op 3 hoog zonder lift wonen niet praktisch was met een rolstoel en jong kind. En mijn buren tilde met alle liefde de boodschappen naar boven, maar vonden het gewoon slecht dat er niet op door gepakt is.

Siepie85 vindt dit leuk.
  19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Jeetje, je mag er wel voor werken. Hopelijk gaat t nu een beetje snel en heb je je baby snel in je armen. Veel succes

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Met die bewustwording was ik toen ik werkte al bezig ;) en probeer er nu nog voet mee aan de grond te krijgen. Zoals de plannen nu zijn ga ik lunchlezingen geven en probeer ik 'workshops' te gaan doen. Oftewel ze zelf in een rolstoel te laten zitten of geblinddoekt en hun eigen werk vanuit dat oogpunt te beoordelen.

Ben ook blij dat de gemeente er nu voor open staat om te showen, ik had de uitnodiging dus bij mijn contactpersoon gelegd maar geloof dat zo ongeveer het hele stadhuis er voor uitloopt :roflmao: want ze dachten eerst dat ik een grapje maakte.

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina