Slaapkamer pimpen

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranda81, 28 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Onze slaapkamer is al heeeeel erg lang aan een opfrisbeurt toe.Maar wij zijn zo inspiratieloos. Sommige mensen zijn zo goed met het inrichten etc van hun huis, wij hebben dat allebei niet......

    Het enige wat wij willen is een andere kleur op de muren. Wat nu op de muren zit, was gebroken wit maar is verkleurd door de jaren heen. Lees: vergeeld. Evenals de plinten. Bleeh, het ziet er zo ongezellig uit!

    Ook ben ik het beu dat dat mijn man overal zijn kleren laat liggen (op de vloer en stoel) en alles op zijn nachtkastje dumpt..... Wat daar wel niet op komt te liggen: schroefjes, pen, post, leesboek, tijdschrift, zalf, deo, oplaadsnoer......

    Hij werkt 6 dagen per week en heeft werkkleding, casual kleding en laat dat gerust liggen. Deels ook omdat er een ruimtegebrek in de kledingkast is. Nette werkkleding, werkkleding wat vies mag worden en dan zijn gewone kleding. Het past allemaal niet.

    Dus eigenlijk 2 vragen: Welke kleur zou mooi op de muur zijn. Zelf dacht ik om de muur waar het raam in zit wit te verven zodat ik daar antraciete verduisteringsgordijnen voor kan hangen.
    Dus een kleur voor erbij. Zelf vind ik het altijd mooi dat een witte deur + kozijn mooi uitspringt in een muur waar een kleur op zit.
    Eventueel zoek ik nog iets moois voor aan de muur.
    Wij hebben al een mooie eyecatcher qua lamp die een supermooie uitstraling geeft als deze aan is. Deze blijft zeker. Verder zit er een lichtbruine laminaatvloer in.

    2e vraag: oplossing voor het rondslingerende kledingprobleem. Hebben jullie een handige kast? Of een ander idee?
    En ik zou denk ik geen nachtkastjes meer willen. Nachtkastje blijkt al jaren een plek te zijn wat rommel aantrekt bij mijn man. Mss een klein plankje met een laatje eronder waar een lampje op kan en voor de telefoon aangezien daaronder een stopcontact voor het laden zit.
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben witte muren in de slaapkamer, een antraciet bed (boxspring), antraciet gordijn (schuin raam dus zo'n Velux gordijn), een statement schilderij boven ons bed. Verder hebben wij deze spiegel: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikornnes-staande-spiegel-essen-30298396/
    Super handig voor rondslingerende kleren.

    https://www.ikea.com/nl/nl/p/knarrevik-nachtkastje-zwart-30381183/
    Deze hebben wij als nachtkastje. Voor je man zou je dan zo'n opklakkratje op de onderste plank kunnen zetten om troepjes te verzamelen.

    Verder hebben wij de Ikea Pax kast als kledingkast, superfijne kast die je zelf kan aanpassen naar wens.

    Als laatste hebben wij de antieke naaitafel van mijn oma als sidetafel staan, hier staan wat boeken ed op. Verder houden wij de slaapkamer zo rustig mogelijk. Ik hou heel erg van kleur (statement groene muur beneden in de woonkamer gecombineerd met roze accessoires) maar wit vindt ik zelf het fijnst in de slaapkamer.
     
  3. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Wij hebben 3 muren wit en 1 donkergroen. Donker vloerkleed aan het voeteneinde van het (lelijke oude witte ikea) bed. Beide nachtkastje, 1 foto van de vakantie laten printen op plexiglas en opgehangen.
    Verder staat er nog een mooie gele stoffen stoel, klein tafeltje voor de ventilator en een plant.

    Voor het 'kledingprobleem'. Wij hebben in de kamer naast de slaapkamer (zijn verbonden) beide een eigen stoel waar alles op wordt gegooid :rolleyes:. Die kamer staat ook de kledingkast en een kleine boekenkast. Dus het probleem is bij ons verhuisd naar buiten de slaapkamer :roflmao:
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Wij hebben een mooi behang achter het bed, dat zou je ook kunnen overwegen en de rest lekker fris schilderen in een kleur die bij het behang past. Ik zou zelf niet voor wit gaan.

    Zou je een nieuwe kast willen/ kwijt kunnen of heeft de huidige kast al Maximale grootte?
     
  5. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Nee, die heeft nog niet de maximale grootte. Misschien dat we ook een kast zelf kunnen maken met zwevende deuren ervoor. Op die manier benut je de ruimte goed. Maar dat is geen goedkope optie.....
     
  6. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Die spiegel lijkt mij ook wel wat!

    Een groene muur hebben wij ook beneden. En dan de rest wit.

    Zit voor de slaapkamer te denken aan de kleur urban taupe.
     
  7. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Ja, haha, dat doe ik dus ook met mijn kleding. Op de waskamer heb ik een stoel staan en daar leg ik mijn kleren op. Gelukkig is die een stuk leger dan wat mijn man erop zou gooien.

    Tafeltje voor ventilator is ook wel een goeie. Zou dan mss iets van een opklaptafeltje kunnen doen zodat je het na de warme periode weer kunt opruimen. Hij staat bij ons nu op een omgekeerd kratje :roflmao:
     
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wij hebben ons plafond (en een deel van de muur, ik gok zo’n 30 centimeter) geverfd in tasty toffee en de muren zijn heel lichtroze (lijkt eerder crème, alleen bij een bepaalde lichtinval zie je dat het roze is).
     
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Wij hebben ieder een dressboy, ideaal tegen rondslingerende kleding.
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Wij hingen voorheen onze kleding altijd over het voeteneinde van ons oude bed maar sinds kort hebben we een boxspring zonder voeteneinde dus moesten we opzoek naar een oplossing.

    Wij hebben dit kledingrek gekocht waar we kleding ophangen die de volgende dag nog aan kan of bijvoorbeeld een pyjama oid. De kleding die schoon is ligt gewoon in de kledingkast die niet op onze kamer staat maar in de kamer er naast.

    Screenshot_20230629_075159_Samsung Internet.jpg
     
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb 3 muren in olijfgroen en de muur achter het bed behangen met pip behang.Mijn kleding ligt op de stoel of gaat gelijk in de wasmand op de overloop.Dresboy met spiegel zou ik wel willen maar daar is mijn slaapkamer net te klein voor.
     
  12. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    #12 samarinde01, 1 jul 2023
    Laatst bewerkt: 1 jul 2023
    DD3EA345-E0B8-4D12-A449-7A4DBDEE1D94.png 856083E7-F996-42BE-AA97-469127270DBC.jpeg D4173EC5-591E-417C-848F-80579FAD3BAE.jpeg 5C7C5A10-52C1-4B8F-A872-F4BAC2B9379B.jpeg Waarom niet uit de band springen? Een slaapkamer met witte muren is zo saai vind ik! Het is juist mooi als je donkere kleuren durft te gebruiken op de muren. Of een mooi reliëf behang of met mooi patroon. Dat brengt sfeer.

    Onze langste muur is aubergine. En de muur achter het bed heeft een druk bloemenpatroon. Maar wel stoere bloemen. Bed is grijs groen. Wat terug komt in het behang. Beetje velvet en gouden accessoires in donkere kleuren.

    Maar investeren in een goede kast is ook super fijn. Ik moest lang zoeken, maar vond er eentje die precies past. Uiteindelijk had ik nog wel op maat kunnen laten maken om helemaal tot in de nok kastruimte te maken, maar dat vond ik te prijzig. Zal wel wat foto’s plakken hier.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Wat een gave kamer zo met dat extra bed bovenin :)
     
    samarinde01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina