Zoals de titel al zegt zoek ik wat inspiratie en ideeën voor in ons nieuwe huis. Ik wil graag veel kleur aanbrengen en lekker aan de haal met verf en behang. Nu ben ik heel nieuwsgierig hoe anderen dat hebben gedaan want ik ben er zelf geen ster in. Vooral benieuwd naar de woonkamer maar ook de keuken, kinderkamers en babykamer moeten nog bedacht worden. Dus als je een foto of beschrijving wilt delen, graag!
Ons huis heeft kleur, heel veel kleur telkens 1 of 2 muren in kleur en de rest wit Living is lichtblauw, keuken hetzelfde maar een tint donderder. Keuken was eerst groen maar dat vloekte toch een beetje met de rest dus hebben afgelopen week toch maar veranderd. Nu is het een soort Scandinavisch geheel geworden. Onze inkomhal is roze, redelijk heftig, en onbedoeld, barbieroze maar in het geheel is het wel mooi geworden en iedereen vindt het onverwacht mooi De slaapkamer wordt beachy met een soort zeeblauw en zandkleur Hoe wij het doen is voor de kleurkaartjes gaan staan in de praxis en pakken wat we mooi vinden. We hebben hier zeker 10 of 20 tinten blauw en nog eens 10 tinten roze liggen. Dan thuis bekijken en beslissen. En vooral niet te lang twijfelen en gewoon durven. Veel mensen zijn toch een beetje bang om te experimenteren. Maar het is maar verf, is het lelijk zit er zo een ander kleurtje op. Oja er bestaan ook apps dat je kunt zien welk effect de kleur heeft in je ruimte. Zo hebben we ook kleuren kunnen elimineren.
Dat klinkt heel gaaf allemaal!! Gisteren met mijn dochter langs de gamma geweest en stapels kaartje meegenomen. Thuis meteen een leuke match gemaakt met paarstinten en bloemenbehang voor de slaapkamer. Woonkamer wil ik inderdaad wat je zegt 1 of 2 muren kleur doen en de rest wit. Ik ga denk ik maar gewoon een kleurtje kiezen en kijken hoe het uitpakt. Ik heb het huis nagebouwd in gratis interieur software maar blijf het lastig vinden om er écht een beeld bij te hebben.
Onze woonkamer met (open) keuken heeft een gekleurde wand (petrol) en een wanden met van die panelen met houten latten. De rest van de muren is wit. De hal zou ik graag deels antraciet willen (onderste helft van de muur), maar dat wil man niet… Op onze slaapkamer en op de slaapkamer van de jongste hebben we een muur met fotobehang. De andere muren zijn wit. De oudste moet nog steeds iets uitkiezen, die heeft op dit moment alles nog wit. Toen ze jonger waren, hadden ze meer kleur en ook meerdere muren ed, nu toch iets neutraler (hoewel het posterbehang alles behalve neutraal is ). Op zolder is ook alles nog wit, maar er staat al een tijdje een pot met lichtgroene verf klaar om op een muur te smeren.
Als je programma’s kijk a la VT wonen, dan testen ze altijd nog even de kleur op de muur. En eigenlijk moet je dan even in de loop vd dag het bekijken. Heeft te maken met de hoeveelheid daglicht wat er op je muren valt. Persoonlijk heb ik daar het geduld niet voor. Valt het toch tegen, dan schilder ik de muur later wel in andere kleur. Of op dat moment meng ik de verf iets lichter of naar iets donkerder.
Ik ben niet zo van de kleur hahahaha dus of je wat aan mij hebt. Ik heb in onze nieuwe woning veel neutrale en lichte kleuren. Op de muren drop cloth en Shadow white van Farrow and Ball. En ral 9001.
Vind ik wel sfeervol! Warmer en huiselijker dan alles strak wit! wij hebben wel kleur, maar ook wel zachte groene, grijze en beige kleuren in de woonkamer.geen knal rode of groene muur in de woonkamer ofzo. Op de slaapkamers hebben we iets meer kleur. Zelf hebben we een terracotta kleur en een vrij groot posterbehang met ook terracotta, groene en blauwe tinten. En de kinderen hebben wel veel kleur, geel/petrol, en rood /blauw. Hele patronen heb ik op hun muren geschilderd, . Wij kijken eerst op internet en op pinterest naar gezellige sfeertjes, kleurcombinaties die we mooi vinden en dan in de winkel welke kleuren we dan zelf vinden passen. Gewoon bij karwei, ik laat de kelur meestal wel in een verfmerk mengen, die van karwei of de goedkoopste variant dekt vaak minder goed, of je hebt niet altijd een matte afwerking, en dat vind ik wel mooier.
Hierbij een paar foto's van ons interieur. De deuren in de keuken ben ik net in de primer aan het zetten maar die worden ook wit
Wij zijn niet zo van kleuren We hebben voornamelijk witte muren, en een paar stukjes beige/bruin, dat is ook qua meubels het kleurthema in de woonkamer. Kinderkamer was deels roze, maar dat is gelukkig ook pas gewit. Het enige echt kleur in ons huis is onze rood/witte keuken, maar dat was niet per se mijn keuze. Ware het niet dat ik het zonde vind om een perfect functionerende keuken te vernieuwen, zou ik dus zeker voor iets anders gaan. Gelukkig hebben we geen open keuken.
Haha, dit is juist heel leuk! Mooie kleuren! Ik hou juist wel van pastel oid. Als het maar iets anders dan wit is In de woonkamer ook wel fijn om het wat meer in toom te houden. Dan kun je met je inrichting meer doen.
@artie leuk dat je foto's deelt! Inderdaad gaaf die roze gang. Mooi huis sowieso @NiekeKris goed idee zo'n half geschilderde gang. Jammer dat je man dat niet wilt. Vindt hij het te donker? @mamameer goede tips! Heb wel met de kinderen wat inspiratie opgedaan maar misschien goed om een thema vast te stellen er daarin gerichter te zoeken.
Wij hebben geen enkele witte muur in huis Wij durven best wel: - woonkamer: zand met een niet heel donkere botanische kleur groen - keuken: zand met soort lindegroen - hal: mosterdgeel - wc: metallic grijsblauw - slaapkamer: lichtblauw - werkkamer: taupe - slaapkamer kind 1: donkerpetrol met lichtgrijs - slaapkamer kind 2: bosgroen met heel zacht groen - zolder: licht grijsblauw
@Ziggy90: Zo iets inderdaad…we hadden het in ons vorige huis, ik vond het mooi en ook nog eens handig met alle handen die er langs gaan ed… Vond het zelf ook niet te donker oid.
Wat leuk! Zou je toevallig een foto (of kleurcode) van de kleuren van de woonkamer willen delen? Groen vinden mijn man en ik beide heel mooi. Ben heel benieuwd hoe die combi eruit ziet. Mosterdgeel ben ik weg van maar man niet
De kleuren zijn Histor Loom en Courgette. Het geel maakt de hal zo licht! Is op he noorden, klein raam, maar door het geel komt het er erg zonnig over. Aantal buren hebben early dew-achtige kleuren en dat maakt het echt veel somberder.
De keuken is kleur aye of the tiger ' okergeel' de kleur in de woonkamer/bank gedeelte plum 'blabla' kan niet op de gehele naam komen maar soort paarsbruin. De rest is sea foam. En de hal en nog een klein tussen muurtje is urben taupe.
Wij doen dit soort dingen. Dit is de gang en de eetruimte. Bij de eetruimte zie je linksboven een stukje blauw wat we in de keuken hebben gebruikt tussen de kastjes, de andere kant is dan gewoon wit. Woonkamer is beige op 1 muur met dan wel weer met een hele grote blauwe bank ervoor.
Ik kies vaak uit het levis gamma, colores del mundo. Ik kies daar voor de vrij neutrale kleuren. Kleur komt bij mij uit decoratie en kleinere meubels. Zo heb ik een vintage 1zit in bordeaux en kussens in velvet bordeaux. Ook staat er een vaas met pluimen en ipv de gewone pluimen te kiezen, ga ik dan voor roestkleurige.
Geen heftige kleuren hier in huis Beneden: Gang + Woonkamer + Bijkeuken: F&B Jitney op de muren en F&B Dimity op het plafond Keuken en Kantoor: F&B Mizzle Eerste verdieping: Overloop: Flexa Bloesemwit Slaapkamer zoon: Histor Still Searching en Histor Veil of Dusk Slaapkamer dochter 1: Flexa Wit Braam + een hele fijne bloemetjesbehang Slaapkamer dochter 2: Flexa Schemerroze + Flexa Bloesemwit Tweede verdieping: Overloop: Flexa Bloesemwit Onze slaapkamer: F&B Dimity Overgebleven (slaap)kamer op zolder: TBD, moet nog gebeuren