Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Ligt aan de woonplaats. Ik woon in een dorp op de biblebelt en dit is totaal niet herkenbaar voor mij. Mijn oude woonplaats was wel overwegend reformatorisch dus daar was het wel echt Stil-stil op zondag. Maar daarom woon ik daar ook niet meer.

Winkels zijn hier op zondag overigens ook gesloten, vind ik jammer want nu moet ik op zaterdag de boodschappen doen maar het is zoals het is. Dan ga ik ergens anders heen wanneer ik op zondag boodschappen wil doen.

En ja ik vind het ook raar dat een webshop niet bereikbaar is op zondag, maar vind niet dat daarmee het geloof opgedrongen wordt. Vind het ook een beetje raar om daar zo dramatisch over te doen haha

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Nou ik woon in Nederland en als ik bestel op zondag is het er meestal op z'n vroegst dinsdag (maandag wordt veel minder pakketjes bezorgd). Toevallig gister wat besteld en hoop dat het einde middag er is.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Precies, meer dan irritant is het dan niet toch? Ik zie dat een beetje als iets gaan bestellen en dan net zien; tot 16u vandaag verzonden morgen in huis. Shit, het is 16.15u. Tjah heel jammer maar dan een dag/ of weekend langer moeten wachten. Of dus ergens anders bestellen waar het bijvoorbeeld wel savonds nog verzonden wordt ;)

Mammavantwee, Anna009 en Cornflake vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Misschien sta je op t punt om weg te gaan met de newborn en kom je erachter dat je nog geen maxicosi hebt ofzo? :D

Gewooniemand, Anna009, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Volgens mij neemt dit verhaal nu enorme zijwegen...
    Nee het gaat er ook om dat de zondag ideaal is om dat soort dingen rustig te bekijken en je erin te verdiepen. En dan helpt het niet als de website die je net wilde bezoeken, juist dan dicht is.

Off topic; was poeder online bestellen loont echt hoor. Qua prijs sowieso. En in grotere hoeveelheden zodat je niet elke week hoeft. Scheelt ook benzinekosten en parkeerkosten. En tijd!

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Maar dat is toch heel verschillend? Voor jou is dat ideaal, voor mij helemaal niet en voor vele anderen is de zondag daar ook niet ideaal voor. En dan nog; het kan een lekkere bezigheid zijn, maar nood aan de man is er ook niet, dus ook daar zit geen probleem.
    Maar inderdaad, het verhaal neemt vele zijwegen aan, het begon volgens mij over een speeltuin die dicht was op zondag. Daar denk ik overigens precies hetzelfde over. Jammer maar helaas. Speeltuinen genoeg waar je heen kan of niet, dan geen speeltuin. Heb ik hier overigens een keer gehad op een feestdag. Alles dicht. Nouja, in de auto maar weer en op naar iets wat wel open is.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.214
    113
    Relatietechnisch heb ik wel vaak gebaald ja:roflmao:

Spectre vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.214
    113
    Hier ook niet. Als ik dat op zondag zou bestellen weet ik dat ik de was zo ongeveer al in de kast kan hebben tegen de tijd dat de pakketpost is geweest als ik gewoon smorgens naar de supermarkt ga.

Maar de noodzaak van moeten wassen zie ik niet :oops: dat kan vaak prima dag later. En bij spugend kind heeft de buurvrouw vast wel wat te leen. (Ja, de dominees (1 naast, 1 tegenover) hebben er geen problemen mee als ik op zondag dat wil wassen :p)

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.304
    1.361
    113
    Vrouw
    Nee in het geval van babydump dacht ik altijd oh jaaa shit ja, site dicht. Okeeee kijk ik morgen wel :roflmao:

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.155
    113
    Home
    precies
    Waar maak je je druk om
    Dan kijk je toch ergens anders ? Wat een gezeik om niks

zegenwens, Gewooniemand, Suzy85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Tja, wij wonen niet echt in de buurt van winkels. Daarbij zijn er dagen dat ik echt geen tijd heb om naar de winkel te gaan. Dus ken de bezorgers hier bijna persoonlijk :roflmao:

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben de bezorger zelfs op fb :roflmao:

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    En anders een emmertje sop tot de volgende dag.
    Als het alleen kleding is.
    Groter kan alleen in een bad whaha.

Wassen kan inderdaad wel even wachten verder wij halen bij Kruidvat zo'n grote doos.
    En nee hoef er dan niet voor om te rijden kan zelf fietsend.

14. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Nou dat de website geen bestellingen aanneemt op zondag, prima. Maar zet wel de producten en site open, zodat mensen kunnen kijken en vergelijken. En als ze het dan zo graag bij Babydump willen kopen, moeten ze gewoon even wachten. Maar snap idd niet dat de hele site op zwart moet dan daarvoor. Zou ook prima kunnen met een melding dat ze om die en die reden op zondag geen bestellingen aannemen.

Weet nog goed dat de zondagen juist de dagen waren om een nieuw kamertje uit te zoeken als je net zwanger bent, en een nieuwe wagen, en alles vergelijken. Dus ja, ben ook vaak zat boos geweest dat ik toch weer die site intikte terwijl ik wist dat ik niks te zien zou krijgen ;)

Achterkantvandemaan, Dubbelgeluk en tuc vinden dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.214
    113
    En wat is niet in de buurt? Waar zit de supermarkt bijvoorbeeld?

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    De dichtstbijzijnde op 4 km.

17. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Het ging over een speeltuin inderdaad. Althans, om de website waar ik even wilde checken hoe laat volgende week de rommelmarkt is. En toen was de site dus gesloten. Dat de speeltuin zelf dicht is op zondag wist ik wel gezien de wijk waarin ie ligt (grote huizen, grote gezinnen van reformatorische afkomst)

18. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Wij mogen van onze domineebuurman zelfs daar komen wassen als de wasmachine er opeens mee stopt.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.214
    113
    Oh dat valt wel mee toch? Is hier ook rond die koers. Nee je loopt er niet even heen maar kost je ook geen uur

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.724
    7.219
    113
    Vrouw
    Leuke discussie dit. Een website sluiten is juist meer werk dan hem gewoon open laten, lijkt mij. Dus zeg je heel bewust dat mensen niet op jouw website mogen komen kijken. Is dat dan de allerhoogste baas van de babydump die zoiets beslist? Ik vind het ook wel bijzonder hoor. En vraag me ook wel af wat je dan wel mag doen als je zondagsrust heel letterlijk neemt. Een boterham smeren wel, maar soep opwarmen niet? En hobbyen, mag dat? Wat voor de een rustgevend is (wandelen of opruimen) is dat voor de ander niet. Of gaat het om lichamelijke rust? Dan zou een website bezoeken juist een heel goed idee zijn, want dat kost bijzonder weinig inspanning.

Behoeft allemaal geen antwoord ;)

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina