Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Van hoe scheidingen het slechtste in mensen naar boven kunnen halen. In onze omgeving gaat er een stel scheiden. Hij is door haar zelf gediagnosticeerd tot narcist (in welke vechtscheiding gebeurd dat niet tegenwoordig:rolleyes:). Omdat hij van haar af wil is hij ook per definitie een slechte vader. Want hij verlaat niet haar maar ook de kinderen dus ziet ze reden om hem zwart te maken tegenover de (nog kleine) kinderen. Hij is geen haar beter onder het mom maar zij doet het ook / zij is ermee begonnen. Ze dwarsbomen en saboteren elkaars zomervakantie. En niemand die aan die lieve kindjes denkt. Scheidende ouders is al verdrietig maar als diezelfde ouders dan niet even de moeite nemen om ze te vertellen dat papa en mama nog mega veel van hun houden dan is dat een zorg voor een kind minder. En als je er wat van zegt dan begrijp je er niets van. Ik kan wel schreeuwen doe niet zo dom en egoïstisch alle 2!

Gewooniemand, Luna86, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Vreselijk hè. Je ziet de kinderen er kapot aan gaan en door verscheurd worden. Ouders zitten soms zo opgesloten in hun eigen verdriet en woede dat ze dat niet zien. Hebben de kinderen wel goede steunfiguren in hun netwerk? Hebben de ouders hulp? Hopelijk is het van korte duur omdat het net gebeurd is en zien ze na de eerste schok wat ze aan het doen zijn.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee is misschien voor mijn dochter wel een idee, voor mij niet, de kans is groot dat ik snachts languit ga met de klamboe om mijn enkels, wanneer ik moet plassen.

mamabri en Bloempjelief vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.391
    21.773
    113
    Idd en zal waarschijnlijk alleen maar erger worden helaas. Een van de "lichtere" gevolgen van klimaatverandering is dat er o.a een toename is van vliegen. Onder andere dus, bv ook een toename van kakkerlakken. Terwijl de bijen het nu juist weer moeilijk hebben...

https://www.theguardian.com/news/2022/jan/11/climate-change-insect-world-global-heating-species

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.391
    21.773
    113
    Er zijn tegenwoordig ook een soort van klamboe tentjes die je op je bed kan zetten.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    citroenrasp vindt dit leuk.
  7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Van de ontwikkeling van de oudste. Zowel lichamelijk a
    Enorm verdrietig voor de kinderen. Dit is een vorm van kindermishandeling en zou zo ook behandeld moeten worden.

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.391
    21.773
    113
    Zeker naar :( Anderzijds wel "goed" wanneer mensen zo geconfronteerd worden met deze effecten. Overstromingen in Pakistan of Congo doet de meeste mensen kennelijk niet zoveel, maar als iets dichterbij komt waarvan het duidelijk is wat de oorzaak is... (Spijtig dat het zo werkt, maar is dus wel zo.)

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Hier idd ook echt een klamboe bij alle kinderen, zo’n uitkomst! Geen gemekker meer midden in de nacht om een zoemend beest bij een oor en geen bulten meer ;)

Cobon vindt dit leuk.
  10. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha ja hier ook :roflmao: hahaha dat gemekker om een mug idd :roflmao::roflmao::o::evil:

Bloempjelief vindt dit leuk.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Dan wordt er met alle ouders besloten dat er een gezamenlijk cadeau komt voor de juffen&meestersdag (juich ik helemaal toe want wat moet de juf met al die losse spullen) en dan zijn er toch weer ouders die hun kind ook nog een cadeau mee geven... En het zijn ook altijd dezelfde ouders :rolleyes:
    Een kaartje/ knutselwerk waar het kind aan gewerkt heeft helemaal dikke prima, maar een extra cadeau geven op zo'n moment zie ik als 'jouw kind extra op de voorgrond willen zetten'.
    Het zal misschien een onpopulaire mening zijn maar mijn mond valt er gewoon echt van open dat sommige ouders zo zijn. Geef het dan lekker op een ander moment.

mamabri, Gewooniemand, Peppabig en 13 anderen vinden dit leuk.
  12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland

Ahh wat sneu he? Ik maak het helaas ook regelmatig mee en ik vind er ook wat van..
    Gelukkig zie je ook steeds meer gezinnen waarbij het wel goed gaat. Laat die sociale druk daarin maar flink groter worden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar is er dan gezegd dat het niet mag?
    Hier heb ik met de andere klasseouder gezorgd dat er een gezamelijk cadeau komt, zodat alle kinderen iets hebben om te geven. Maar iedereen is vrij om zelf nog iets te doen, dat ga ik niet bepalen.

Madelie, sannever en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Er is niks gezegd over of het wel of niet mag. Het was voor mij in ieder geval duidelijk dat het gezamenlijk is, en dus niet ook nog apart is.
    De ouders die wel iets extra's doen zetten dit in de groepsapp waardoor andere ouders het sneu vinden dat hun kind niks heeft - en dus sociale druk voelen en alsnog iets gaan halen...

Het mooie van een gezamenlijk cadeau is dat het namens iedereen is, ongeacht het kind heeft meebetaald, dus iedereen is gelijk.

Gewooniemand, olleke en Bellybell vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Het in de app zetten is wel apart. Maar wij regelen dus al jaren een gezamelijk cadeau, en genoeg ouders die zelf ook wat doen, dat is geen probleem.
    Het gezamelijke cadeau is hier ook van iedereen ongeacht of er mee betaald is.
    Maar ik vind er niks van als iemand zelf nog iets doet.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier was het wel duidelijk dat het niet de bedoeling was dat je dan ook.nog een individueel cadeau te geven. ( knutselen, gedichten, liedjes mochten wel). Toch waren er ouders die het moeilijk vonden zich daaraan te houden. Op een gegeven moment is er een officieel bericht uit gegaan om dit niet meer te doen omdat ze omkwamen in de chocolaatje etc en ze dan liever hadden dat je dit doneerde aan de voedselbank ( zat naast school).

Gewooniemand, NiVa0230, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Vrij triest dat irritante vliegen in je huis meer impact hebben dan rampen in een ver land. :|

Toen de boel hier overstroomde stond alles op zijn kop. Maar ook dat is al lang en breed weer weggezakt. o_O

Tegelijk denk ik ook. Waarom niet andersom stomme natuur! Dat de irritante beestjes doodgaan en de vlinders en bijtjes juist overleven :rolleyes:
    :roflmao:

Net als met de stikstofproblematiek. Waarom moeten nu juist brandnetels daar zo hard van groeien en niet bijvoorbeeld klaprozen?

Nouja.. kan er grapjes over maken. Maar eigenlijk maak ik me vreselijk zorgen hierover.:(

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat is heel makkelijk, die rampen zie je b.v op tv/internet. Dan kun je wegklikken (doe ik regelmatig want anders trek ik het gewoon niet en blijf ik in het verdriet hangen waardoor ik zelf slecht ga functioneren) maar die vlieg is er constant en moet je zelf in de benen om het proberen te stoppen.

NiVa0230, sannever en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Blijft triest.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    kleine overwinnen voor zoonlief. Hij heeft vandaag alleen macaroni gemaakt, af en toe een vraagje maar voor de rest alleen. De keuken ziet er niet uit, water overgekookt, te enthousiast in de saus geroerd maar hey wat maakt het uit.

mamabri, LizMe, Gewooniemand en 21 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina