Twijfelgeval.... er zijn in het afgelopen jaar wat dingen voorgevallen die wel zorgelijk zijn, maar nog niet slecht genoeg dat ze niet alleen kan zijn. M'n man gaat het morgen vooleggen bij de huisarts.
Nee hoor, hier nog eentje. Gelukkig wordt het inderdaad van het weekend toch wel weer lekker weer. Maar lang buiten zitten 's avonds zal er dan toch niet meer inzitten waarschijnlijk. En vanavond moesten we naar school voor een ouderavond. Om 20.30 uur terug en we dachten nog even lekker buiten te kunnen zitten, krijg ik om 21.00 uur een weeralert dat het gaat onweren en regenen over een half uur. Dus maar gaan opruimen en naar binnen. Daar baalde ik best van
Wat naar heeft ze al iets vastgelegd rondom medische beslissingen etc? Mijn moeder heeft een nieuw testament op laten maken, maar ook bijvoorbeeld een gesprek met mij en haar huisarts aangevraagd zodat we het aan de voorkant allemaal op papier hebben. Want vaak als puntje bij paaltje komt vinden ze het zelf niet nodig en overschatten ze zichzelf en onderschatten ze de ernst van de situatie.
Hier valt mijn mond van open. Vooral dat Veilig Thuis van de melding verbaasd was. Helaas kan ik het niet verder lezen omdat het een Premium artikel is, wellicht dat er verder in het artikel nog eea wordt genuanceerd.
Nou ga bij voorkeur even naast dat hete asfalt staan zodat mensen er gewoon langs kunnen. Van mij mag dat waterkanon nog een tandje harder spuiten. Als je gebruik wilt maken van je demonstratie recht prima maar doe dat gewoon op een veilige aangewezen plek. Uit protest tegen het protest boek ik nog een vliegticket extra
Ze heeft niet aangeboren hersenletsel door een ongeluk een aantal jaren geleden, maar ze wil geen hulp omdat ze van mening is dat er niets aan de hand is. Ze is alleenstaand dus ja dat maakt het ook wel lastig + mijn man is enigkind. We weten niet zo goed wat mogelijk is vandaar dat we contact op gaan nemen met de huisarts en indien nodig een interventie met meerdere mensen zodat ze de ernst gaat inzien..
Ik kom dit artikel net tegen: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5407056/minderjarige-kinderen-mee-naar-protest-op-de-a12-kan-kind-echt-zelf
Haha dat heb ik ook hoor. Zomer vind ik heerlijk maar die temperaturen van afgelopen dagen, hell no, Ik zweet me rot en functioneer totaal niet meer. Ik word blij van een graadje of 22, kan je lekker zonder jas overdag de deur en je kan gewoon lekker je ding doen zonder helemaal leeg te lopen van het zweet. Ik vind die overvolle zonnige dagen ook enorm saai.
Kinderen horen wat mij betreft niet thuis op een demonstratie. Ongeacht het onderwerp. Vanaf een jaar of 16 wordt t een optie. Zet dan een themaweek in op school als optie. Veilig thuis is naar mijn idee ook wel weer overkill. Maar "wil je gaan of wil je gearresteerd worden?" Ik maak keuzes waarbij ik gelukkig DIE vraag niet aan G hoef te stellen. Die loopt overigens ook gerust in een demonstratie mee van "breng de olifant terug in t circus" of "een orca terug in dolfinarium" en is van alle argumenten die er geen bal toe doen, prima te overtuigen dat het echt essentieel is. Net hoe je t presenteert. Dan zie ik dr liever bedenken hoe we thuis nog minder afval kunnen produceren en beter kunnen scheiden, prima klusje voor een 6 jarige en t helpt ook t milieu nog eens.
https://nos.nl/l/2490158 Veilig thuis vindt het in elk geval zelf niet passend om meldingen te krijgen.
Dat geeft veilig thuis gelukkig ook aan. https://www.nu.nl/binnenland/6280490/veilig-thuis-boos-dat-politie-a12-kinderen-aanmeldt-protest-is-geen-mishandeling.html
Tip: de link van dit artikel kopiëren en op deze site: https://archive.is/ in het zoekbalkje plakken. Zo kan je premium artikelen lezen.
Hier viel mijn mond nog het meest van open. Ik vind het dus absoluut een veilig thuis melding waard. Ben blij dat de politie wel zn werk gedaan heeft en het gemeld heeft. Jammer dat VT verzaakt er iets mee te doen.
Dankjewel voor de tip, geprobeerd, maar dit lukt bij mij helaas niet. Incognitoscherm kon vroeger ook nog maar pakt het nu ook niet meer. Wellich vanwege de locatie.
Idd, ik ken ook gevallen die echt niet meldingswaard waren maar die ze desondanks serieus namen. Waarom zoiets dan niet? Misschien mag ik het niet zeggen, maar het zou me niet verbazen als etniciteit mee zou spelen. In dit geval gaat het immers om blanke autochtone Nederlanders.
Allicht maar ik kan me ook indenken dat als men zich aanmeldt omdat men aangetroffen is bij een protest (dus zonder dat er verder een dossier al ligt voor andere dingen en t kind de politie niet staat te bekogelen) ze zich niet geroepen voelen de beperkte resources die ze hebben hier aan uit gaan geven om het te onderzoeken.
Wat enorm vervelend. Lijkt me ook lastig voor je moeder, denk dat het lastig is om in te schatten dit hoort bij ouderdom en nu is er meer aan de hand. Daarna moet je dus toegeven dat je hulp nodig hebt, dat is ook super moeilijk. Het vraagt ook veel van jullie. Hopelijk komen jullie er samen met je moeder en huisarts er wel uit.
NAH is zo heftig. Grote kans dat het functioneren afgelopen dagen slechter was door de warmte. Jammer, ze zou bij het revalidatiecentrum zo goed begeleid kunnen worden