https://nos.nl/artikel/2490158-veilig-thuis-ontstemd-over-meldingen-politie-over-kinderen-a12-activisten O, mosterd, volgende keer eerst verder lezen
Blijkbaar voelen ze zich wel geroepen bij de vele "onzinmeldingen" om een onderzoek te starten. Dus ik vind dit eerlijk gezegd nogal selectief en bevooroordeeld. Het is toch absurd eigenlijk dat een paar vrouwen op een forum meer weten over het doen en laten van deze vrouw en dat dit erg zorgelijk is voor de betrokken kinderen, en dat officiële instanties vervolgens met zo'n melding niks doen.
Hier is het hele artikel: (gelezen via de link die @Damay77 deelde) Musetta met haar dochter bij de controle van hun identiteit. Musetta met haar dochter bij de controle van hun identiteit. © Privéfoto Verbazing bij Veilig Thuis Veilig Thuis, het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld, kindermishandeling en ouderenmishandeling, is verbaasd over de actie van de politie. ,,Het doen van een melding bij Veilig Thuis kan nooit een dreigement zijn, laat staan een strafmaatregel”, zegt een woordvoerder. ,,Dat de politie bij een vreedzame actie op een terrein vertelt dat er melding wordt gedaan, past niet bij Veilig Thuis.” In de meeste gevallen is een Veilig Thuis-melding opgemaakt. Dat hebben we ook bij andere demonstraties gedaan -Politie Den Haag De politie bevestigt dat er van de opgepakte kinderen een melding wordt gedaan. Om hoeveel meldingen het precies gaat, wil de politie niet zeggen. Volgens Blaauw gaat het om ongeveer veertig meldingen. ‘In de meeste gevallen is een Veilig Thuis-melding opgemaakt’, laat de Haagse politie weten. ‘Dat hebben we ook bij andere demonstraties gedaan.’ Een verdere uitleg wil de politie niet geven. Veilig Thuis was niet bekend met de eerdere meldingen na demonstraties. Zorgplicht Het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat de minderjarigen zijn geïdentificeerd ‘om contact te kunnen leggen met hun ouders of verzorgers. De overheid heeft een zorgplicht, dus kinderen worden niet zonder overleg heengezonden’, laat het OM weten. Veilig Thuis heeft om opheldering gevraagd bij de politie en betreurt de gang van zaken. ,,Wij vinden dat het doen van een melding bij Veilig Thuis niet moet worden verward met het dreigen met juridische actie”, aldus de woordvoerder. In totaal werden zaterdag ruim 2400 aanhoudingen verricht, zondag waren dat er meer dan 500. Het OM besloot eerder al alle arrestanten niet verder te vervolgen. ‘Overtreding van de Wom (Wet openbare manifestaties, red) is een gering strafbaar feit en in eerdere strafzaken die speelden rond demonstraties is ook gebleken dat de rechter bij enkel overtreding van de Wom de aanhouding op zichzelf genoeg straf vindt. Activisten vervolgen dient dus geen doel. Ze zijn wel aangehouden om zo het strafbare feit te kunnen beëindigen’, al dus het OM.
Dus scheppen ze op deze manier alle ruimte om volgend weekend met nog meer kinderen daar te gaan zitten. Want je kind blootstellen aan een gevaarlijke situatie mag gewoon. Ik hoop dat de politie met juridische actie kan komen, papa en mama gewoon even fijn een dag of 2 achter de tralies, kijken hoe leuk de kinderen het dan nog vinden. Zieke lui zijn het echt.
Misschien is het wel de droom van het gemiddelde XR kind om naar de gevangenis te gaan Als gearresteerd worden op je 6e ook al op de bucketlist staat...
Dus dochter kan zeggen tegen school ik zit tussen de ruzie van papa en mama. En ja school had al twijfels omdat wij onze mond niet hielden. En wij graag vertellen hoe je met c om kon gaan. En dat was vt waardig. En alles wat wij vertelde toen tegen school, werd pas waar toen een prof (Dus een met papieren) het zelfde zij. En die ruzie was gewoon een meningsverschil met wat harde woorden. Waarbij dochter in haar kamer was. En zo'n persoon mag dit doen en met alles wat hier neer gezet word lijkt ze mij niet stabiel. Welke ouder laat een kind kiezen om opgepakt te worden.
Er moet altijd eerst iets gebeuren voor ze actie ondernemen Als er een kind zwaargewond was geworden dan hadden ze de melding wel serieus genomen Maar als dit allemaal mag gebeurt dat vanzelf
Wat moeilijk voor jullie en voor haar. Vaak is het voor de persoon zelf ook moeilijk in te schatten. En ze wil natuurlijk liefst zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Hopelijk krijgen jullie via de huisarts de juiste begeleiding. Wat de uiteindelijke uitkomst ook wordt. Sterkte
Laat duidelijk zijn dat ik werkelijk niet snap dat je je kind hierbij betrekt. Maar ergens snap ik de reactie van VT wel. Welk gevaar was er voor die kinderen? Op de snelweg reden neem ik aan geen auto’s meer. Ja, het was strafbaar, maar er zijn zoveel dingen strafbaar, maar die ouders toch met hun kinderen doen, denk alleen maar aan het vervoeren van kinderen. Ik vind het geen plaatst voor een kind, maar dat vind ik ook niet op een festival met harde muziek bijvoorbeeld. En ook daar gaan nog weleens kinderen mee naar toe, die meegenomen worden door de ouders. Nee, dat is niet strafbaar, maar zo bekijkt iedereen een situatie anders. VT is er voor kinderen die in gevaar zijn/mishandeld worden en waar er actie moet genomen worden.
Ik haal nu even het voorbeeld eruit van het meisje dat zo in het nieuws kwam, maar zo zijn er nog veel meer. Dat meisje kreeg de keuze: weggaan of gearresteerd worden. Zij kiest met haar 6 jaar! voor gearresteerd worden. Op haar bucketlist staat dat ze voor haar 7e gearresteerd wilde worden. (grote broer is ook al eens gearresteerd tijdens demonstreren, daarvan heeft ze dat denk ik). Buiten het practische feit dat er tussen die demonstranten wel eens mensen kunnen lopen die het minder gezellig willen houden, en buiten het feit dat het gewoon strafbaar is, want beide zaken zijn voor mij al reden genoeg om dit slecht ouderschap te noemen, vind ik dat het VT stukje veel dieper gaat. Een kind van 6 dat dus niet bang is om gearresteerd te worden en daar "bewust" voor kiest dat zijn voor mij alarmbellen all over the place. Dat is geen veilige situatie om in op te groeien. Het kind wordt niet geslagen nee, maar het gaat om meer dan fysieke mishandeling. Ik vind het puur daar zijn al reden genoeg voor een onderzoek en maatregelen, maar de situatie er achter nog veel schrijnender.
Maar wat zou VT kunnen doen volgens jou in dit geval? Zorgen dat een 6-jarige dat niet op de bucketlist heeft staan? Het is een kind, ik weet niet hoe serieus we dit moeten nemen. En nee, ik sta er helemaal niet achter en vind het ronduit belachelijk. Maar ja dat vind ik van wel meer.
Gezins begeleiding, opvoed ondersteuning aan de ouders, etc. Denk dat er genoeg opties zijn voor veilig thuis in zo'n geval.
Tja, ik vind dat lastig. Die vrouw mag natuurlijk helemaal zelf weten wat ze uitspookt en waar ze voor staat. Ook dat ze haar kinderen erin betrekt. Hier zijn natuurlijk wel grenzen, maar in dit geval heeft d e politie nu gelukkig opgetreden.
Mijn dochter heeft zojuist weer een oproep van de knvb gekregen, super leuk natuurlijk! Maar waarom pas een week van te voren?! Het is dat ik die dag vrij ben, maar als je gewoon moet werken, dan ga je het toch niet redden om om 17.30u met je kind in huppelkutterveen te staan? En niet iedereen kan last minute vrij krijgen of iets regelen op het werk. Vind dat toch wel raar van zo'n organisatie. Maar goed, wie weet heeft die hack er iets mee te maken?