Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Zo was ik ook. Ik kreeg Havo/VWO advies. Ik had het VWO kunnen doen, maar ‘dan moest ik m’n best doen’ volgens de leraar op de basisschool. Hij zei ook: ‘doe haar niet op een school waar ook MAVO is want dan zakt ze door haar luiheid verder af.
    Eindstand: met 2 vingers in m’n neus de HAVO gedaan en ik was volgens mijn mentor ‘zo’n kind waarvan je een hele klas vol van wil hebben’
    Maar ik heb me wel verveeld en ach, achteraf had ik hetzelfde beroep gekozen als ik nu doe dus HAVO of VWO had geen verschil gemaakt. Ik begrijp m’n ouders nu wel wat meer :o:

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Zou maar zo dezelfde school/organisatie kunnen zijn. Wij wonen redelijk in de buurt van de Duitse grens. :)
    De jongens hebben idd ook blokken van 60 min en soms maar een half uurtje. Lijkt mij ook niet heel ideaal maar vinden ze zelf wel heel fijn :p

nijn37 vindt dit leuk.
  3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Ja, dat heeft dochter ook al eens gehad, een gymdocent als mentor.
    Overigens was mentoruur vorig jaar aan het begin van de dag en nu ook weer. Dus dan hebben ze geen tussenuur bij uitval, maar kunnen ze later beginnen. Of dat bewust is of toeval weet ik niet. Ben namelijk niet zo onder de indruk van de roosters hier op school, die zijn echt gatenkaas sinds de oude roostermaker een paar jaar geleden overleed (wat uiteraard verschrikkelijk is) en er dus een nieuwe kwam.

tuc vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geloof ook wel dat ze komt waar ze wil komen. Dus daarvoor maakt het ook niet uit. Ze verveeld zich idd, hopelijk helpen de moeilijkere boeken daarmee. En dan elke ouderavond hetzelfde liedje: ja, het is zo'n leuke meid, bla bla:roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Jammer, hoor het wel op meer scholen. Hier wat dat betreft geen klagen. Vorig jaar wel regelmatig uitval, maar dat lag meer aan de betreffende docenten. Ze heeft nu op 1 dag standaard een tussenuur, verder allemaal achter elkaar. Nog geen uitval (maar we zijn ook nog niet lang bezig natuurlijk)

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Ik denk het wel dan ja. Plaats beginnend met D en school met C?
    Ook zo'n gatenkaasrooster? En locatie S of E?

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.391
    21.773
    113
    Heb jij eigenlijk ook autisme?
    Ik herken mezelf en vooral het oneindig onthouden van zulke onbenullige feiten. Bij mij komt dat dus door mijn ASS.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Hahha, ja klopt :)
    Locatie S

9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Ja, natuurlijk wordt zo'n rooster wel moeilijker als ze eenmaal de profielen kiezen en allemaal andere pakketten hebben, maar dan nog. Ik heb vroeger nooit zoveel standaard tussenuren gehad en wij hadden toch ook allemaal verschillende vakkenpakketten. En bij vriendinnen van haar die op een school een plaats verderop zitten, is het lang niet zo erg. Daarbij, het was al toen ze nog niet in de profielen zaten, dus met de hele klas dezelfde lessen hadden. Echt sinds die nieuwe roostermaker er is.

tuc vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Haha, niet dat ik weet ;) Onthou ook echt niet alles hoor, maar meer de dingen waar ik me heel erg over verbaas blijven hangen en komen dan dus op zo’n bepaald moment weer boven.

NiVa0230, Neuzeke, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Omdat ik het altijd ongelooflijk interessant vind hoe verschillend de meningen kunnen zijn betreffende één van de grootse overheid organen in Nederland. Ik ben vaak benieuwd hoe mensen hierover denken, wanneer het wel of niet een goed idee om hen in te schakelen, of juist niet en dan in combinatie met de onderwerpen die aangesneden worden.
    Ik zit hier dan vakinhoudelijk te lezen en ja, ik vind dat dan heerlijk. Of misschien is interessant een beter woord dan.
    En ook hier wordt het in discussie soms zo zwart-wit en hoop ik dat er geen getouwtrek wordt tussen wat ‘juist’ is en wat niet ‘juist’
    En omdat ik de binnenkant ken van dit orgaan of van de Raad vd kinderbescherming, weet ik ook wat kan of niet en vind ik het heel interessant om te lezen hoe buitenstaanders ernaar kijken. Om dit ook weer mee te nemen in werkoverleggen oid.

Syane, Zxcvb en Ysabella vinden dit leuk.
  12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Moest al bijna wel. :roflmao: Hier ook S, 5 VWO inmiddels al. Wij wonen ook echt vlakbij school.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    wij ook :p

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    :roflmao: Wie weet hoe vaak wij elkaar in real life tegen komen...

Luna86 vindt dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik heb me dat meerdere malen afgevraagd bij @Bloempjelief.
    Ook door verhalen van jou hoe bepaalde dingen werken, wat ik zie bij bekenden in m’n omgeving, in m’n werk enz.
    Maar goed, sommige mensen onthouden soms gewoon alles, al valt het wel op als iemand zegt: ‘vorige maand in dat en dat Topic en toen mocht ik ook al niet’
    Een ander was dat allang vergeten waarschijnlijk.
    Maar ik ben net als jij ook zoekende in dit ‘gedrag’ van haar.
    En misschien is het heel simpel: tijd zat om alles te onthouden wat iedereen zegt en dat later terug te kunnen brengen en hen te confronteren :p:roflmao:
    Lijkt me weleens heerlijk!

laatste is een grapje uiteraard :D

Ysabella en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Haha, ik moet hier wel om lachen eigenlijk. Grappig dat er zo gedacht kan worden vanwege een bepaalde opmerking. Maar nee, het is gewoon zoals ik net zei. Hoe meer verbazing hoe meer ik het onthou. Of hoe langer/feller/groter de discussie. Dan onthou ik het ook wel sneller. Maar ik vergeet ook juist heel veel dingen, of herinner me het pas weer als ik er door verschillende dingen aan herinnerd word.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Haha, misschien zit je gezellig met de buuf op het forum :roflmao:

nijn37 en Luna86 vinden dit leuk.
  18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    hahah, dat zou toch super grappig zijn :D

nijn37 en Bloempjelief vinden dit leuk.
  19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Haha, nee dat kan niet gezien de gezinssamenstelling. Maar het is wel dichtbij zijn we inmiddels achter ;)

Bloempjelief vindt dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Mijn oudste heeft dit dus.:eek: Hij ziet/hoort/zoekt iets en onthoud het van A tot Z. Echt bizar.

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina