Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Onze dochter heeft dat ook. Was met 2 jaar naar de dierentuin in Arnhem geweest met mijn man, waar iemand haar iets over zeekoeien had verteld. Toen ze bijna 3 was kwamen we daar weer. "ja, maar ik weet toch al dat zeekoeien soms met boten botsen? En dat ze dan in een badje moeten en dan willen ze graag knuffelen en een flesje melk met medicijnen. En als ze dan weer beter zijn krijgen ze een soort telefoon om hun staart zodat ze af en toe kunnen bellen hoe het gaat. Dat had die mevrouw de vorige keer toch allemaal al verteld". Uhm, ja. Daar heb je gelijk in, toen mijn man nog eens keek was het echt dezelfde persoon:eek::oops: gelukkig wist die mevrouw nog wat leuke snorhaar feitjes :thumup::roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.183
    113
    Vrouw
    Ik onthoud en zie ook alles en dat is een gave die ik een ander niet gun.

Het is doodvermoeiend

citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    #2863 Sado, 14 sep 2023
    Laatst bewerkt: 14 sep 2023
    Herkenbaar.

Al heb ik het wel vooral met specifieke dingen:

Data en tijdstippen (maar gek genoeg niet met andere cijferreeksen, zoals telefoonnummers)
    Zowel van impactvolle als van compleet random momenten kan ik datum en tijdstip opnoemen. Ook in een reeks, als in: om zo laat gebeurde dat, en 12 minuten later dat, etc

Geschreven teksten: als ik iets één keer lees, dan weet ik het en onthou ik het.
    Het was erg handig op school, zeker met vakken als aardrijkskunde en geschiedenis (lesboek een keer doorlezen was voldoende om een mooi cijfer te halen). Maar ik kan een leesboek bijvoorbeeld niet opnieuw lezen na een tijd, de verhaallijn zit nog volledig in m’n geheugen.
    Maar ook onthou ik (tot in kleine details) wat ik bijv via Whatsapp (schriftelijk, dus) bespreek, maar zo ook bijvoorbeeld wat ik hier op het forum lees. Wat ik lees, sla ik op, kan er niks aan doen :p

Gesproken teksten: 1-2 keer een nieuw liedje horen, is voor mij voldoende om de hele songtekst te weten en de rest van m’n leven te onthouden.

Ik heb vaak het gevoel dat mijn hoofd echt overvol zit…

Mijn zoon heeft bovenstaande ook, maar lijkt het nog “erger” te hebben. We staan er regelmatig van te kijken wat hij kan navertellen en nog tot in de kleinste details weet.

NiVa0230 en Asil vinden dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Dat heeft onze zoon ook in bepaalde mate. Voornamelijk wanneer het hem niet uitkomt is het toch wat anders:roflmao:

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Dan heeft hij een goede aansluiting! Daar ligt zijn interesse en dan is het ook boeiender om te lezen en te leren.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee ik denk eerlijk gezegd niet dat het effectief is, ze hebben dit nu voor het tweede jaar en tot nu toe vinden mijn kinderen het geen verbetering. Qua tijd is die 80 minuten op zich nog prima, de bedoeling is dan dat ze eerst wat uitleg krijgen klassikaal, daarna vragen kunnen stellen en dan zelfstandig moeten werken, zodat ze thuis minder huiswerk hebben. Maar ik vind het een groot nadeel dat ze alle vakken nu maar 1x in de week hebben. Vooral mijn oudste vindt het zo veel lastiger om dingen te onthouden. En als het dan een keer uitvalt (wat helaas regelmatig voorkomt) of op een dag valt dat er al een andere activiteit op de planning staat, mis je gelijk heel veel.
    Vorig jaar hadden ze iets van 8 studiedagen, allemaal op dinsdag en op die dag had mijn oudste natuurkunde. Hij is daar niet goed in en dan hadden ze ook nog nauwelijks lessen daarvan, dat vond ik echt wel slecht.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee zo sta ik er ook in hoor, maar veel andere ouders blijkbaar niet en dat vinden ze bij ons dan weer niet eerlijk :rolleyes:. Ze zijn er ook totaal niet streng in op school. Vorig jaar had mijn zoon een een tussenuur (van 80 minuten en daarvoor en daarna 25 miniuten pauze, dus ruim 2 uur in totaal) en daarna gym. Een vriend van mijn zoon heeft zich gewoon elke week ziek gemeld voor gym en niemand op schopl zei daar wat van.

nijn37 vindt dit leuk.
  8. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.183
    113
    Vrouw
    Nou precies dit dus.. heel vermoeiend.
    Mijn kinderen hebben er ook last van

9. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.838
    3.596
    113
    Vrouw
    Dat de krantenbezorger hier niet snapt dat keihard muziek draaien op straat om 6.00 in de ochtend je niet erg geliefd maakt.
    Dan snap je het toch niet:o:

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Werkgever durft er ook nog eens niet iets van te zeggen, omdat ze al zo'n tekort hebben aan bezorgers.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.760
    113
    Vrouw
    Ik heb dat zelf ook en onze oudste zoon ook.
    Details van toen ik een kleuter was, gesprekken van toen ik in het 4de zat , info die mensen delen, namen, ....

Die details gaat dan over namen, kledij, opvallende uiterlijke kenmerken, waar we zaten, wie waar zat, wie wat deed , ....

Asil en Sado vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik onthou het niet van a-z he. Ik herinner mij wel veel, ook veel juist niet. Maar dit was natuurlijk helemaal niet iets van jaren geleden natuurlijk, maar simpelweg iets van nog geen 2 maanden geleden ofzo. Maar dit is dus blijkbaar een symptoom van autisme begrijp ik? ;)

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik weet dan juist alleen de grote lijnen nog, maar details vergeet ik heel snel.

14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.201
    113
    Vrouw
    Van de waarde van mijn servies.

in 1995 gekocht bij v&d voor 300 gulden, wel ooit uitgebreid ( lang leven de kringloop) dus ik heb er best veel van.

kom ik hem toevallig tegen op internet, met de helft van wat ik zelf heb staan voor 619 euro!

ik zal man maar niet zeggen dat wij dagelijks eten van een servies wat zo ongeveer aan het aantal wat ik heb richting de 1500 euro gaat.

Op marktplaats is ie wel iets goedkoper maar dan nog is het veel geld

Hij valt nu onder “ vintage “, wat maakt dat ik me nu heel oud voel

Vergeten, owly, cosdy en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Eens!

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.760
    113
    Vrouw
    Ik vind het op veel vlakken echt wel een voordeel.
    Want ik sla op maar het is niet dat ik overloop daardoor.
    Wat wel is, is dat ik het niet altijd makkelijk vind dat anderen zo snel vergeten :).
    Je kan in januari een heel verhaal doen en het onderwerp komt nog eens ter sprake om 1 of andere reden en het duurt eventjes voor ze doorhebben, waarover het gaat.
    Dan denk ik hoe dan ? Jij was er toch bij die maandag, je had een blauwe jurk aan, zat naast x en zei .....

Tijdens de middelbare school periode heb ik wel een tijd moeite gehad met al die info die binnenkwam en die ik ook opsloeg.
    2jaar was het echt een probleem om info te verwerken, erna ging het terug veel beter.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Mijn dochter vind het al niet fijn als ze een vak dat ze 2x in de week heeft, op 2 opvolgende dagen heeft. Liever heeft ze het meer gespreid over de week, dus ik kan me indenken dat alle vakken maar 1x in de week hebben niet fijn is ja.

En dan is het ook nog eens extra vervelend dat alle studiedagen steeds op dezelfde dag vallen. Overigens vind ik 8 in het jaar wel veel zeg. Bij dochter op school hebben ze bijna nooit studiedagen, hooguit 1 of 2 in het jaar de afgelopen jaren. Toevallig nu al meteen twee achter elkaar in week 3. Ik geloof dat ze iets van een teambuilding tweedaagse hebben. En dan heeft ze er nog 1 de maandag na de kerstvakantie dacht ik. Wel nog een paar keer eerder uit vanwege leerlingbesprekingen bijvoorbeeld. Maar zeker bij meer dagen is het belangrijk dat ze dat spreiden over verschillende dagen zodat je niet steeds dezelfde lessen mist. Op de basisschool waar zoon zit, zijn studiedagen ook steeds op andere dagen. Alhoewel het daar natuurlijk meer prettig is voor ouders dat het niet steeds op dezelfde dag is dat jij moet werken en je dan steeds opvang moet regelen of vrij moet nemen. Nu zijn niet altijd dezelfde ouders de klos zeg maar.

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Hier heeft dochter op maandag les tot 11.15. Dan 2 uur tussenuur incl. pauze. Vervolgens een les van een half uur, weer 1,5 uur tussenuur en van 15.15 tot 16.16 nog gym. Dan heeft ze meestal ook geen zin om nog te gaan (kan tussendoor gelukkig wel naar huis omdat we heel dichtbij wonen) en dat snap ik, maar ze moet wel gaan van ons.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja herkenbaar en dan vooral de meest nutteloze feitjes; maar als ik naar boven loop, weet ik geregeld al niet meer wat ik daar nu moest doen.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Dat een ouder stennis ging lopen schoppen dat haar kind niet eerder de school in mocht.

Voor het beeld: kinderen mogen bij ons om 8.00 uur de school in voor het ontbijt. Om 7.45 uur komen de hulpouders (met kinderen) de school in. Voor anderen kinderen en ouders gaat om 8.00 uur de deur open. Nou daar was moeders het dus niet mee eens. En als het gaat regenen of vriezen dan blijft ze al helemaal niet buiten staan wachten. Het voorstel van ons om dan 5 minuten later van huis te vertrekken, was maar een belachelijk idee :rolleyes:

Vind het dan zo ondankbaar over komen hè. En het is niet zo dat ze eerder komt omdat ze anders in de knel komt met werk ofzo, want vervolgens ontbijt ze gewoon mee op school, kletsend met andere ouders tot ze om 8.30 uur weg moet omdat school begint.
    De volgende keer als ze loopt te klagen zal ik haar voorstellen dat ze zelf hulpouder kan worden. Dan kan ze ook eerder de school in.

Spectre, Gewooniemand, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina