Nou…. Ik ging dus met Luc in bad en was me voor het bad aan het uitkleden en Luc stond aan m’n verkeerde (blinde) kant. Het bad was al voor de helft gevuld. En toen hoorde ik opeens ‘plons’ en lag m’n derde kind in bad en zei Luc heel triomfantelijk: Elmi óók zwemmen
Dat mijn 2 jongste vanavond een echte avondmaaltijd hebben gegeten. We aten broccoli met pasta en omelet. Met wat komkommer en worteltjes erbij. En ze echt zitten smullen.
Staat dat niet gewoon op de jaarkalender dan? Hier staat dat er aan het begin van het jaar al op en we gaan pas eind van het jaar. Net als alle studie(mid)dagen.
En nu niet te vaak gaan maken hè omdat je denkt dat dat er goed ingaat Ik was een hele lastige eter en op een gegeven moment kwam m’n moeder erachter dat ik bijna m’n handjes opvrat van haar preitaart. Ze ging er steeds meer groenten instoppen en was helemaal blij, tot hè? Ze ‘s nachts een keer wakker werd omdat ik lag te schreeuwen: ‘IK WIL GEEN PREITAART MEER!’ Ze voelt zich er nog schuldig over
Maxi klaagde vandaag dat het eten te saai is momenteel. En dat klopt omdat de andere 2 nauwelijks iets lusten en zeker niet dezelfde dingen. Dus we hebben nu afgesproken dat ieder kind een keer mee gaat koken. Dus 1 keer in de 3 weken moeten ze bedenken wat we gaan eten en het meehelpen maken. En het moeten echte maaltijden zijn, dus niet elke keer pannenkoeken en niet elke keer hetzelfde. Dan hebben we hopelijk wat meer variatie en ik merk dat ze beter proeven als ze meer invloed hebben en zelf moeite hebben gedaan.
Nope. Was wel bekend waar ze heen gingen, maar nog geen datum. De studiedagen zijn wel gepland, dat scheelt dan weer
Ik heb ze tijdje laten meeplannen, volgens vast schema Ma: agv Di: ovenschotel Wo: pasta Do: agv Vr: rijst Zoiets. Toen aten ze ook met meer plezier want doordat ze mochten kiezen was er elke week wel iets wat ze lekker vonden
Maar daarvoor moeten ze toch zelf hun lunch ook meenemen? Een snoepje is misschien wat karig, maar ik verwacht ook niet van school dat ze hele maaltijden oid uitdelen met een schoolreisje. Bij ons kregen ze meestal een waterijsje oid en verder namen ze zelf vanalles mee. Ik zou er in ieder geval de juf niet over gemaild hebben. (Bij ons zou die er ook niks aan kunnen doen. Schoolreisje wordt geregeld door de oudervereniging).
Precies dit. Je weet nu dat ze een flesje water en een snoepje krijgen. En dan zorg je dat je kind verder genoeg bij zich heeft om de dag door te komen. 1 snoepje is oke voor de dag, naast ander eten. Maar 1 flesje water is bij lange na niet genoeg, dus je moet ook meer drinken meegeven.
Maar wat maakt het uit dan? Als dochter volgende week een schoolreisje zou hebben, zou er weinig veranderen toch? Na schoolreisje naar de bso en ervoor doet ze of zelf naar school of voorschoolse. Ik ga gewoon naar mn werk op de normale tijd dan.
Hahaha sorry zie het al helemaal voor me. Hoe gaat met elmi? Kan me voorstellen dat ze je de rest van de avond uit de weg ging.
Onze bso haalt kinderen niet op een later tijdstip op dan dat ze normaal gesproken vrij zijn, ze komt nu een uur later terug. En idd, ze kan gewoon naar de VSO. Maar het is meer een gevoel, ik had haar graag zelf uitgezwaaid bijvoorbeeld. En als ik het op tijd had geweten, had ik dat kunnen plannen.
Tenzij er afwijkende tijden zijn voor brengen en halen natuurlijk. Bij onze schoolreisjes moeten ze er vaak 7.30/7.45 al zijn, en zijn dan om 18.00 of later terug.
Wat een lange schoolreis! Hier is het meestal 8:15/8:30 vertrekken en 16:30/17:00 alweer terug. Voor de jongste groepen is dat echt wel lang genoeg hoor, maar de bovenbouw heeft voor mijn gevoel dan wel maar een half uitje. Uurtje rijden, voor je dan in bijv de dierentuin bent is het zo 10 uur of nog later. En dan half de middag alweer verzamelen om op tijd in de bus te zijn...
Schoolreis is hier altijd 8:30 in de klas, 8:45 naar de bus en tussen 15-16:00 weer terug. Tot 18:00 zou ik heel lang vinden.
Tsja ze zitten hier ook altijd wel een uurtje of 2 enkele reis in de bus. We wonen nu eenmaal wat afgelegen.
Dat zijn wel hele lange dagen. Hier is het altijd melden op de normale tijd op school en dan vertrekken de bussen om 9 uur en dan zijn ze doorgaans weer om 16 uur/ 16.30 max terug.