Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    De invloed van alcohol op je hersenen is bij 'thuis-alcohol' niet anders dan bij 'uit-alcohol'. Ik heb het er nu al thuis over waarom die adviezen bestaan. In ieder geval niet om pubers te pesten, juist om ze te beschermen..

Cobon, Sado, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Of niet... Mijn zus en ik hadden er geen interesse in, dat kan natuurlijk ook nog.
    Maar dat zal dan ook wel de invloed van thuis zijn geweest; mijn moeder drinkt niet en mijn vader misschien hooguit 2x per jaar een biertje ofzo.

Saartje33 en WWJD vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Hm gedeeltelijk eens. Maar van ons 8 thuis zijn er maar 3 die nooit drinken, 5 wisselend.
    Roken 2 wel, 6 niet.
    Terwijl onze ouders niet roken of drinken.

4. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar......

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.578
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat er al zo snel actie wordt ondernomen! Hopelijk komen jullie tot een goede oplossing.

Ik werd vorige week al gebeld door de mentor van mijn oudste. Had al wel een gesprek verwacht maar nog niet zo vroeg in het schooljaar, ze zijn net gestart... Mijn zoon nam het op voor een gepest kind - helaas op de verkeerde manier.

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.578
    113
    Vrouw

Als het verboden wordt ga je het juist doen. Wij kochten in tussenuren gewoon sterke drank in de slijterij toen we 15 waren om het vervolgens op het plein op te drinken in de pauze...

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.724
    113
    Vrouw
    Wat goed van je zoon:thumup: nu alleen nog op een goede manier:D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is geen wet hoor. Sommige kinderen hebben helemaal geen interesse in alcohol of roken.

Dubbelgeluk, WWJD, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Niet met links en rechts het verschil. Zeer bijzonder.

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Ja deels natuurlijk, er zullen ook andere dingen hebben meegespeeld. Ondanks dat mijn ouders niet dronken hebben ze het nooit verboden ofzo, volgens mij maakt dat stiekeme het juist heel interessant voor veel pubers.

11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.578
    113
    Vrouw

Jupps... verbaal en fysiek geweld wordt niet getolereerd hebben we gemerkt... Onze oudste heeft wat problemen met de rem en niet happen... zucht...

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Mijn ouders hadden nooit iets verboden maar ik ken ook genoeg mensen die ook nooit zijn gaan roken/drinken waarvan de ouders het wél hadden verboden. Idd, sommigen hebben er gewoon geen interesse in.

tuc vindt dit leuk.
  13. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Klopt. Ik ben supersaai volgens de standaard normen, nooit aan drank, drugs, sigaretten of sex gedaan. Ook nooit behoefte aan gehad.
    Man is opgegroeid in de discotheek van zijn ouders, dronk toen stevig al vanaf een jaar of 14 (45 jaar geleden was dat op het Achterhoekse platteland heel normaal). Nu drinkt hij af en toe een biertje, roken altijd al smerig gevonden. Zijn oudere broer drinkt echt veel, samen met zijn hele schoonfamilie. Ik ben daar op verjaardagen ook het lulletje zeg maar. Boeit me niets...

Oudste is 17, wil nergens iets van weten. Laatst 1 slok wijn geproefd omdat ze benieuwd was. Werd uitgespuugd en haar kennende probeert ze het nooit meer. Niet gevoelig voor druk, genoeg gevape om haar heen, dan appt ze me chagrijnig dat iedereen op school op de wc zit te vapen:roflmao:
    En in Amsterdam gaat ze elke maand naar de boekwinkel en hoest ze overdreven als ze een joint ruikt, die wordt alleen blij van de geur van boeken:p

Gewooniemand, owly, Shay25 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Wat een verschil dan hè. Ik was precies zoals jouw dochter. Maar ik had best veel klasgenootjes die van het ene vriendje naar het andere vriendje gingen, blowden/rookten/dronken... Deed me idd ook niets als ze me saai of raar vonden.
    Mijn vader komt trouwens ook uit de Achterhoek. Maar blijkbaar vond hij de drankcultuur aldaar niks.

Bij ons is sowieso geen alcohol te koop, alleen alcoholvrij bier en dat is vrij nieuw. Dus mochten mijn kinderen toch per se willen experimenteren zullen ze er voor moeten reizen of het zelf moeten gaan brouwen ofzo :roflmao:

Mammavan5 en Omaaatje vinden dit leuk.
  15. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.889
    4.161
    113
    Vrouw
    Mijn hemel zeg dan gewoon dat je geen fietsen wil vervoeren, klote Transavia.
    De afmetingen die je fietskoffer maximaal mag hebben zijn kleiner dan de fietskoffers die te koop zijn :o:.

owly vindt dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.246
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Meerdere onderzoeken tonen het tegenovergestelde aan.

Syane, JupitR, zegenwens en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nooit interesse gehad in alcohol, roken of drugs. Wel een vriendje op m’n 14de maar diezelfde jongen is 23 jaar later nog steeds mijn man :) .
    Mijn broer daarentegen rookt vanaf zijn 12de en heeft een flink alcohol probleem. Mijn moeder rookte tot een paar jaar geleden (toen dreigde haar been er af te moeten Ivm verstopte aders die niet om te leiden waren, wake up call! ) maar drinkt nooit.
    Mijn vader heeft in mijn hele jonge jaren gerookt, 10 jaar gestopt en weer begonnen na de scheiding. Hij dronk wel, maar alleen als wij sliepen dus dat kreeg ik nooit mee. Pas later ontdekte ik dat hij echt elke dag 2 of 3 biertjes dronk. (En daar ook niet mee kon stoppen) Er zit aan zijn kant van de familie veel mannen met een alcohol probleem. Gelukkig is hij er nu mee gestopt, en is het bij hem nooit zo erg geworden als bij zijn vader, zijn broer of mijn broer.

Mijn man drinkt heel af en toe, ik nooit en roken ook beide niet.
    Onze oudste is bijna 16 en heeft ook nergens interesse in. Hij appt mij dus ook als er iemand loopt te vapen op schoolreisje en hij het zo vindt stinken. Hij is ook altijd thuis na school dus ik weet ook dat hij het niet stiekem doet.
    Dochter van bijna 13 lijkt dezelfde kant op te gaan als haar broer.

Omaaatje vindt dit leuk.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.578
    113
    Vrouw

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg dat over de oudste hier ook. Maar door verschillende opmerkingen hier in dat soort topics krijg ik altijd het gevoel dat ik een naïeve muts ben, want dan doet mijn kind het dus stiekem en heb ik het niet door.

Deel Deze Pagina