Haha ik heb dat met nr2. Nr1 is, tot nu toe,totaal niet gevoelig voor enige vorm van groepsdruk. Is serieus ook. En is geen risiconemer. Nooit geweest ook. Geeft zn geld liever uit aan een ander dan aan hemzelf. Nr2... hemel. Kind is zo ongelooflijk impulsief. Grens? Welke grens? En als er bij hem adhd uit komt met tijd... Kijkt niemand er van op... Mijn schoonmoeder ziet een kopie van mijn man. Naja positieve kant: mijn man is ook groot geworden
En wie weet blijft dat zo hè. Kan ook. Als ik hier op zp lees hoeveel ouders enorme struggles hebben met hun tieners.... Dat hebben we echt niet. Tuurlijk wel eens een gesprek over hoe laat thuis, maar er worden hier geen hele nachten doorgehaald. En ja we hebben oudste zoon wel eens uit zijn kots gehaald nadat hij te diep in het glaasje had gekeken. (Hij had toen de mazzel dat er al buikgriep in huis was waardoor man even twijfelde of het wel alleen de drank was waardoor ik met mijn hand over mijn hart streek. anders had hij een emmer sop gekregen en mocht hij het allemaal zelf opruimen.) Ik heb hem toen ook gezegd dat het de laatste keer was dat ik dat deed. Maar discussies, wat zijn dat? Ja die gaan hier over de auto: zijn snelheid, zijn actieradius ed Geen discussies over kleding: trainingspakken ed mogen toch niet op school We hebben wat het opzoeken van de randjes tot nog toe echt mazzel hoor. Maar goed de jongste is nog maar 7, dus wie weet wat we nog gaan beleven
@toch3 en groenebomen, dat heb ik hier met nr1 die de toon zet (ook net z'n vader overigens). Altijd grenzen opzoeken want hij weet ze precies te vinden en weet er ook altijd overheen te gaan. Nr2 is introverter maar heeft ook haar streken. Nr3 is goed gelukt, die luistert beter haha... Benieuwd naar wat voor dondersteen nr4 wordt aangezien die net zo druk in de buik is als nr1 destijds was - houd m'n hart vast Gelukkig hebben we dan al even mogen oefenen op hoe het niet moet
Mijn moeder zegt dat hier nr3 op mij lijkt. Dan heb ik t alleen verbaal pittiger en verder relaxed haha Ik teken ervoor!
Ja hoop dat ze op mij als puber lijkrn, dan hebben we het best makkelijk denk ik. Meer dan kort lontje en veel snoepen wordt het dan niet als ze op man lijken wordt het stukkie lastiger. Maar voor nu zeker nog geen Sjaak-kandidaten (Sjaak is van de stichting waarvan we jongeren helpen). Maar voor nu is drank, rookwaar en drugs nog enorme geldverspilling in zijn ogen
Eerste pannenkoek mislukt altijd he zeiden we vroeger tegen oudste zus als ze wat deed wat niet mocht
Bij de hockeyclub schenken ze geen alcohol op tijden dat de jeugd moet spelen. Vind ik een heel goed plan. Zo vind ik ook dat alcohol verboden zou moeten worden in indoor speeltuinen of op andere plekken waar je als ouder een grote verantwoordelijkheid hebt over je kind. Ik wilde ooit ook geen alcohol schenken op een kinderverjaardag, maar kreeg erg veel weerstand. Denk dat ik het vanaf volgend jaar ga invoeren. Oudste zoon wordt ouder, dus gaat meer dingen zien. Hij ziet thuis van mijn man dat alcohol er echt niet altijd bij hoort (drinkt hooguit 1 biertje per 2 weken en dan meestal 0,0, sporadisch een speciaal biertje met alcohol).
Ik zat trouwens met 16 ook aan de sterke drank. Tequila shotjes in Frankrijk kaartje blazen en dan zo nuchter mogelijk pa en ma weltrusten wensen (Ik was braaf, niet heilig )
Ik skipte in 5 HAVO regelmatig de gymles op vrijdagmiddag het 8e en 9e uur, omdat het happy hour was in onze favoriete kroeg. Zie ik de oudste absoluut niet doen, de jongste daarentegen
Tja en toch is het niet hetzelfde. Begrijp me niet verkeerd, ik drink én rook niet, maar het is niet hetzelfde. Als iemand een biertje drinkt naast mijn kind, loopt mijn kind daar geen directe schade van op, bij een sigaret is het wel slecht. Mijn man drinkt ook wel eens een biertje na het voetbal. Vind het alleen maar gezellig voor hem. Misschien 3x per jaar ofzo en is verder super gezond, traint nu weer voor een marathon en drinkt dan helmaal niet. Sigaretten is veel moeilijker om een periode te laten staan.
Dat mijn overbuurman zijn schoonmoeder laat uitstappen en was vergeten een arm te geven en zelf zo naar zijn voordeur loopt en naar binnen stapt. 'Henk! Henk! Hoe kom ik nu binnen?' Stille hint?
Toch ben ik het daar niet mee eens. Ook een glas alcohol is niet gezond. En zeer zeker verslavend. Maar we denken er anders over omdat het zo genormaliseerd word/is. Denk zelf dat het het nieuwe roken is en dus zeker steeds meer verboden word. Je kind adem de rook niet in maar leert wel dat het 'normaal' is. Waar door je weer bij het normaliseren van iets wat niet gezond is komt.
Ik was een rondje aan het googelen over wat nu erger is, roken of drinken. Maar google lepelt allerlei tegenstrijdige artikelen op. Wel een hele mooie is deze in elk geval, over dat teveel slapen ongezonder is dan roken of drinken https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151212_02017954 Maar ongezond eten is natuurlijk ook heel slecht, daar kun je je levensduur ook behoorlijk mee verkorten. Ik vind het dan ook heel jammer dat er in sportkantines zo ontzettend veel snoep wordt verkocht. Maar ja het gaat allemaal om geld, als ze appels zouden verkopen zouden ze niet zoveel omzet maken.
En als je dan zegt dat je liever hebt dat je kind een jointje rookt dan alcohol drinkt is het hek helemaal van de Dam