Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Oh ok. Drugs komt hier ook niet in en roken is ook een no go. Biertje op zijn tijd heb ik dan weer niet zo'n probleem mee. Niet met 14 uiteraard, maar 16/17 ofzo.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    Het blijft slecht. Zeker als je bedenkt dat je hersenen pas rond 25 jaar zijn uitgegroeid. Als ik bedenk hoeveel alcohol ik zelf tussen 15 en 25 heb gedronken.... :|
    Was vast een genie geweest als ik mijn hersenen hun volledig potentieel had laten bereiken zonder die zooi :roflmao:

En ook daarna vergroot je de kans op Alzheimer en verkloot je je lever.
    Maar verder hou ik ook van een biertje of wijntje op zijn tijd. Lekker tegenstrijdig he.

Baalde zojuist bij de plus. Had een lekkere 0.0 gevonden (radler minder zoet). Hebben ze die weer uit het assortiment gegooid :mad:
    Frisser dan bier. Lekkerder dan frisdrank. Weinig suikers/calorieën. Hebben ze het gewoon niet meer :cry:

suus1983 vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Precies. Hier trouwens niemand die een piercing wil haha, maar anders ging ik mee hoor. Liever veilig en met goede nazorg, dan stiekem. Het is hun lichaam. Tattoo's wel pas 18+ uiteraard, maar dat is ook even wat lastiger te verwijderen dan een piercing.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ja voor tattoo geldt hier ook dat dat echt niet mag voordat ze 18 zijn. Als het aan dochter lag had ze die al toen ze 13 was ;)

suus1983 vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    Met 16/17 heb ik denk ik een discussie met man. Hij vind 18. Ik ben iets milder en wil het ook vanaf 16 wel toestaan.

Discussie wordt beslist buiten zijn oren gevoerd dan. En voor nu zeggen we 18 als het ooit ter sprake komt.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    Bij de vraag "mam mag ik een piercing" zou mijn reactie iets zijn in de trant van "iew bah, waarom zou je dat willen?" En vervolgens: "jouw geld, jouw lijf, maar denk er aub eerst goed over na"
    En nog wat info over wat er mis kan gaan.

Oh.. en man komt denk ik met een harde nee.

Maar kan me er niks bij voorstellen dat ze het zouden willen hier. :roflmao:

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Ja hier juist andersom haha, man zat zelf ook al met 13 in de kroeg :|. Maar zijn het er nu over eens dat af en toe een biertje moet kunnen, maar meer ook niet. Veel vrienden van hem die iets ouder zijn zitten wekelijks in de kroeg en dat vind ik niet ok. Maar gelukkig heeft ie er dus zelf nog geen behoefte aan. Maar goed, vanaf 16 is het hier bespreekbaar.

Bellybell en Mamafiets vinden dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Er komt een man tegenover me zitten in de trein… een nette man in pak. Eerst gaat hij zitten boeren en winden laten en nu zit hij heel uitgebreid zn haar te borstelen. Ik denk dat er ergens een verborgen camera staat ofzo, wat een vreemde vogel. Ik reis al heel wat jaren met de trein maar mensen blijven me verbazen.

Featherr, Gewooniemand, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hebt zo ontzettend gelijk.
    Hier worden ouders ( onder andere wij) die het allemaal niet zo'n issue vinden enorm neergezet als een stel loederouders die alles maar goed vinden en hun kinderen voorzien in allerlei genotsmiddelen .Wat echt de groots mogelijke onzin is ( hoe bedoel je vooroordelen).
    Blijkbaar is het moeilijk te begrijpen dat je nu eenmaal veel gradaties heb in jongeren en dat niet iedereen hetzelfde is. Gelukkig maar want zou een knappe saaie bedoening worden als iedereen maar hetzelfde is.
    Onze dochter ging ook drinken met ruim 15 jaar, was ik ook niet blij mee maar ik heb haar nooit verboden om naar die feestjes te gaan. Ik zou wel gek zijn want als ze naar zo'n feestje ging dan wist ik ieder geval met wie en waar ze was en anders zou ze het sws stiekem gaan doen god weet ik waar en met wie.
    Ja en ze is weleens dronken thuisgekomen, kotsen en heel de zooi, knap rot maar we ruimen het op, verschonen het bed en fluisteren de andere morgen even toe dat dit niet zo'n goede zet was en dat ze misschien de volgende keer iets beter moet opletten.
    Wij maken daar geen wereld drama's. Shit happens zeggen we dan en we gaan weer door met het leven.
    Het is niet altijd zwart/ wit want er zit ook nog een heel gebied tussen en wij blijven heerlijk in dat gebied wat ertussen zit en dat gaat best heel goed.

Amberxx, Relax, Frun en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Welke was dat? Ik vind Radler eigenlijk ook wat te zoet, in Duitsland vaak wel lekkere (minder zoete) Radler, gewoon lekker fris van smaak, maar ja, is me toch te ver rijden :D

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Liever heb ik ook geen tattoos, ik heb mijn dochter er ooit weleens over gehoord maar ik denk niet dat ze dit gaat doen. Is veel te kleinzerig ;)
    Toen ze naar Albu ging heb ik haar wel op het hart gedrukt daar geen tattoo te zetten ivm vieze naalden etc. Lekker aangedikt etc, ik heb haar toen ook gezegd van mocht je het echt willen dan kijken we samen naar een betrouwbare shop in de buurt. Nu kwam ze dus wel thuis met meerdere henna tattoos en na 2 weken een dijk van een allergische reactie. Is gelukkig goedgekomen maar nu wel een levenslange allergie tegen dat stofje. Opletten met haarkleuringen etc

12. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien komt dat wel door de manier waarop je zelf praat over ouders die bepaalde grenzen hebben en dingen verbieden. En doet alsof zij van niks weten en geen idee hebben hoe je met een puber moet omgaan.
    En nu zeg je dat er verschillende pubers zijn, maar in andere topics roep je vaak dat ze allemaal willen uitproberen, stiekem zijn enz.
    En geloof je zelf ook niet erg dat er pubers zijn die dat niet doen.

Gewooniemand, Zxcvb, Mammavantwee en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    Grolsch radler 0.0 minder zoet.
    Bij AH kon ik 'm bestellen :)

Felice vindt dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Er stond vandaag een artikel over drankgebruik op de pagina van de gezonde generatie.

https://www.ad.nl/gezond/gemiddeld-1-jongere-per-week-met-alcoholvergiftiging-in-het-ziekenhuis-stel-als-ouders-strenge-regels~a04d5a8b/

We zijn al wel in gesprek over drankgebruik maar de oudste gaat nog niet naar feestjes oid dus het is nog niet echt aan de orde. Het liefste verbied ik het tot 18 jaar maar ik weet ook dat we dat niet gaan redden. Ze zullen het ergens toch gaan uitproberen en dat hou je denk niet helemaal tegen, maar we blijven er wel op aansturen dat het slecht is.
    Ik ga het in ieder geval niet faciliteren of aanbieden tot 18 jaar. Niet bij ons thuis, niet op een feestje waar wij bij zijn en ook niet op vakantie. 0,0% heb ik vanaf 15/16 niet zo’n moeite mee maar mag dan bij uitzonderingen.

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Interessante discussie. Hier nog geen pubers in huis, ik was altijd heel braaf, maar wel voor mijn 18e alcohol gedronken. Ik denk dat het niet zo zwart wit is en dat er situaties gaan voordoen die gewoon moeilijk te vermijden zijn. Introweek HBO/ universiteit (ik was net 17), kampen, ik heb niet de illusie dat ik er dan grip op heb. Ik ga mij er nu nog niet druk om maken, maar ook niet veroordelen, het zijn lastige discussies.

suus1983 en Luna86 vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.833
    113
    Vrouw
    Waar mijn mond ook een beetje van openviel is mijn fysio.
    Aan het eind van een nogal pijnlijke behandeling.
    " dit krijg ik in mijn eentje niet los" en toen gaf ze me de info van een osteopaat. "Om erbij te doen".

Ze had het idee dat het probleem wat ze plaatselijk probeert op te lossen dieper zit. En de osteopaat kijkt meer naar het lichaam als geheel.

Dus tja... zal maar een afspraak maken, want 't zit echt ramvast in mijn nek, schouders en ribben.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Thanks! Die binnenkort maar eens uitproberen

vief en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Zolang er geen teennagels worden geknipt ben ik al happy :roflmao::|

citroenrasp en cowgirl80 vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Wat ik mij wel afvraag bij dit soort onderzoeken, dan wordt er aangegeven dat jongeren minder drinken dan 10 jaar geleden bijvoorbeeld. Maar wordt er dan ook gekeken naar hoeveel meer jongeren drugs gebruiken tov 10 jaar geleden? Is natuurlijk mooi wanneer het alcoholgebruik echt daalt, maar wanneer het drugsgebruik (daardoor) stijgt, schiet het mi weinig op.
    Ik woon in een dorp in Groningen en weet dat het drugsgebruik onder jeugd hier vrij hoog ligt. Laatst op een dorpsfeest en stonden ze gewoon in de wc te snuiven. Doen ze dat dan sowieso wel of doen ze dat ook omdat ze nog geen drank mogen kopen ?

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Maar er zit ook nog een heel groot gebied tussen een drankje drinken of coma zuipen. Als ze hier drinken is dat een drankje, geen hele liters. Vorige week was dochter jarig. Er waren zo een 35 a 40 vrienden, einde van de rit was er zelfs nog flink drank over en er is er niet een dronken de deur uit gegaan.

Deel Deze Pagina