Ik ken geloof ik geen jongeren die onder 18 gebruiken maar bv mijn nichtjes en neefjes van rond 20 gebruiken liever een pil dan dat ze drinken op een feest want das goedkoper Hoewel in mijn tijd, toen ik jaar of 15/16 was werd er heel veel xtc en speed gebruikt op feesten
Ik heb nog nooit drugs gebruikt, maar begrijp dat het tegenwoordig blijkbaar heel normaal is. Ik vind dat toch wel een dingetje hoor. https://www.nporadio1.nl/nieuws/null/990147da-f2fc-4f04-b357-f89789e32de0/jongeren-en-drugs-het-is-normaler-om-wel-te-gebruiken-dan-niet-te-gebruiken
Hier daar kom je weer met je grenzen en dingen verbieden. Dit is dus precies wat ik bedoel. Omdat er ouders zijn die het niet zo'n issue vinden heb je daar direct een mening over. Ze hebben geen gezag, vinden alles maar goed etc etc En al dat andere wat je noemt over roepen in topics dat ze allemaal ( maar dan ook echt allemaal) stiekem zijn en weet ik het wat allemaal heb ik nooit gezegd, misschien heb ik gezegd veel pubers maar zeker niet alle pubers.
ik heb daar helemaal geen mening over. Ik vind dat jij vervelend reageert op ouders die bepaalde grenzen hanteren. Je maakt heel duidelijk dat je dat flauw vindt en dat het volgens jou ook het tegenovergestelde effect heeft.
Jij doet precies hetzelfde maar dan de andere kant op. Is ook bijzonder irritant en dan heb ik het er nog geeneens over dat je het destijds nodig vond om mij en een ander lid te wijzen op de regio waarin wij wonen mbt alcoholgebruik bij de jeugd. Daar wordt dan wel een soort van een draai aan gegeven dat het anders wordt bedoelt maar dat is natuurlijk ook een steek onder water. En dan kom je vandaag ook nogeens met de zin dat het vaak een kwestie is van ouders die niet tegen de pubers in willen/ durven gaan. Als we het dan over vervelend reageren hebben dan kan je er zelf ook wat van.
Ze joehoe, hoe denk je dat ik daar bij kom. Ik weet niet eens waar jullie wonen. Jij vertelt steeds dat ze zuipen in iemand zn schuur. Dat verzin ik toch niet ter plekke. Jullie komen zelf met verhalen waar ik hier nog nooit van gehoord heb en toe bleek dat jullie vlakbij elkaar wonen.
Voordat je weer met allerlei valse beschuldigingen komt, ik kom alleen met de info die je zelf plaatst hier.
In ieder topic hetzelfde. Zelf denken alles te weten en de mening of ervaringen van een ander afkraken. Simpelweg omdat het ver afstaat van de eigen belevingswereld. Of een eigen kind dat totaal niet zo is. Uiteindelijk doet iedere ouder wat hij denkt dat goed is. En komt de overgrote meerderheid prima terecht. Laat iedere ouder lekker zelf bepalen hoe hij of zij het doen.
Maar even.. je heb er zelf ook een mening over! misschien heb jij het dan niet gezegd over het stiekeme gedoe, maar dat werd zeker wel aangehaald de vorige keer. Ik ben ook van mening dat je kinderen grenzen op ‘moet’ leggen en daarbij een duidelijke uitleg waarom. Als je ze nu al geen grenzen geeft hoe denk je dan dat als ze 18/21 zijn over je heen walsen? Ik mis daarin soms echt het respect naar de ouders toe van de jeugd van tegenwoordig.
Mijn oudste kinderen hebben nu deze leeftijd en die walsen helemaal niet over ons heen. Ook weer zo'n vooroordeel. Zijn juist hele fijne jonge mensen en dat geldt voor al hun vrienden en vriendinnen. Leuke jonge mensen die allen een hele fijne band hebben met hun ouders. Ik herken wat je nu schetst totaal niet.
Onze bijna 16 jarige zat met een vriend te bellen, en ik was boven bij zijn broertje en kon hem door de muur horen. Het ging eerst over de volgende scouting bijeenkomst, zo kwamen ze op kompassen waarna het ging over hoe ze heel vroeger kaarten tekenden, zo kwamen ze op India en vertelde mijn zoon het plot van “slum dog miljonair” die ze bij Engels aan het kijken zijn, waarna zijn vriend nog een heel verhaal deed en ik zoon hoorde lachen en antwoorden. Ik geloof dat ik heel blij ben met mijn puber zeker als ik de discussie hier zo lees
Mijn mond valt open van de ellende die we hebben met de warmtepomp. We wonen in een gastvrije wijk en betalen ons scheel aan huur en "aansluiting op de bron" (130 euro per maand, ex 2500kw stroomkosten per jaar). Het bedrijf dat hier levert komt regelmatig bij Radar etc. voorbij. We kunnen niet overstappen want de gemeente heeft een 30 jarig afname contract (nog 20 jaar te gaan). Dus zelfs als je er een eigen pomp naast zet ben je die 130 euro per maand gewoon kwijt. (Kosten waren 4 jaar geleden trouwens 68 euro per maand, ook iets waar mijn mond van open valt). Maar nu is dat ding dus voor de 4e keer in 14 maanden lek. Dit keer valt het mee en druppelt het, maar begin van het jaar lag er dus 150l over de benedenverdieping. De monteur heeft nu alles afgesloten en uitgezet: geen warm water, geen verwarming. Als we willen douchen moeten we 'm maar even aanzetten, maar liever niet vaker dan 2x per week een kwartiertje... en het duurt wel een week of 4 voor ze het opgelost hebben. Want het management moet nu besluiten of de hele installatie vervangen wordt, of dat ze alles er uit gaan slopen en een naadje lassen en dan alles weer terug gaan zetten... zodat ze 'm volgend jaar kunnen vervangen volgens het reguliere contract. Nou, ik was blij dat mijn man het gesprek voerde. Die monteur kan er weinig aan doen, maar ik geloof dat ik zijn baas door de telefoon getrokken had (wat me minder likeable maakt en de kans op vertraging groter, dus pluspunten voor mijn man).
Daar word je niet blij van idd. Als ik het goed begrijp doe je nu zaken met het bedrijf dat hem heeft geplaatst? En je bent huurder? Ik zou dit morgen nadrukkelijk en luidruchtig op het bord van je verhuurder pleuren. Die moet zorgen dat jij warm water als primaire basisbehoefte hebt, en verwarming als het ineens koud wordt. Dit kan niet. Laat hen het maar regelen met dat management. En de kosten vind ik idd ook bizar. Wij hadden ook een warmtepomp in ons vorige huis (nieuwbouw huur, nul op de meter), daar hoefden we zelf niks voor te betalen of regelen, dat zat bij de alleszins schappelijke huur inbegrepen, sterker nog, wij profiteerden zelf van de overproductie van de zonnepanelen.
Het hele systeem in de wijk (1500 huishoudens) zijn overgeleverd aan dit bedrijf. Zij zijn eigenaar van de waterbron en, in elke woning van de warmtepomp. Het is aangelegd door Essent en overgenomen door Eteck. Als je daar op googled dan wordt je er echt heel ongelukkig van. De Autoriteit Consument en Markt is inmiddels al betrokken, net als de Consumentenbond, Radar etc. Er zijn meerdere wijken in Nederland die volledig afhankelijk zijn van dit bedrijf. Ze sluiten contracten met de gemeenten af voor 25 of 30 jaar, en als bewoner kan je geen kant op. Het hele prijs systeem is gebaseerd op de Warmtewet. Daarin staat dat het systeem niet meer mag kosten dan gas. Dus de gasprijzen stijgen en zij indexeren lekker mee. En als het dan allemaal top zou werken vind ik het geen probleem om te betalen, maar dat doet het dus niet. Afgelopen jaar regende het klachten over de koeling, 3 van de 4 huizen deed de koeling het alleen op de begane grond. Regelmatig dus lekkage, storingen etc. En dan duurt het uren voor je ze te pakken krijgt, krijgt geen terugkoppeling van wat er aan de hand is of wanneer je een monteur kan verwachten. Klacht is "afgehandeld" zodra zij 'm genoteerd hebben en deze naar de juiste persoon gestuurd is, wat natuurlijk nog geen oplossing is voor een probleem.
Zou het uitbesteden van deze warmtepompen de verhuurder ontslaan van zijn plicht om jou van een leefbaar huis te voorzien? Denk t niet eigenlijk. Jij bent niet de opdrachtgever, jij hebt niet het contract met die club. Dus ik zou echt proberen het hun probleem te maken.
De jeugd van tegenwoordig was 40 jaar geleden niet anders hoor pubers zijn pubers. Als ik mijn moeder hoor over mijn zus die 40 jaar geleden puber was... en als ik hoor van mijn oom wat zijn broers 60 jaar geleden uitvraten... En geloof mij, die grenzen waren duidelijk. T ligt ook aan t kind. Maar ik snap je wel hoor tot 18 wil ik ook niet er gedronken word in mijn huis: maar ik ben niet naief en als wij op vakantie zijn en ons kind is met 17 thuis gebleven en er met een vriend een biertje wordr gedronken tja... dat heb je echt niet in de hand Ik vind t idioot dat er ouders zijn die een zuipkeet maken voor hun minderjarige kind 'omdat ze het zelf als puber ook hadden'. Ik ben ook wel eens op een schuurfeest geweest, waarvan ik nu als volwassene denk: hoe kon je dat faciliteren als ouders? Waren ook kinderen van 14, 15 bij. En er werd zo extreem veel gedronken... mijn ouders lieten mij daar echt pas vanaf 16/17 heen gaan (was wel een hele andere wereld voor mij trouwens, die schuurfeesten. Was ruiger dan stappen in de stad)