Hier ook vertraging met PostNL. Briefje opgehangen, buren geseind, enz. Maar neehoor, niks aan de deur geweest. Kwamen pas savonds. En ook niet met alles, de rest kwam de volgende dag weer
Dat dit jaar met sinterklaas de cadeautjes die ze op school krijgen genderneutraal worden! Kom op zeg… gaan we niet veel te veel mee in die onzin? begrijp me goed, ik heb echt respect voor de personen die zich anders voelen e.d. Maar ik vind dit echt veel te ver gaan!
Hier zijn we jaren geleden al afgestapt van typische jongens en meisjes cadeautjes, omdat gewoon niet alle kinderen alles leuk vinden dat typisch voor hun geslacht is. Maar zoveel dingen zijn in principe genderneutraal: stickers, stuiterballen, puzzels etc. Daar heb ik allemaal geen probleem mee. Het per se moeten benoemen dat het genderneutraal is, daar heb ik wel problemen mee.
Maar waarom zou je als school perse jongens en meisjes cadeautjes willen? Waarom niet iedereen een tol of een jojo ipv de jongens een auto en de meisjes een pop? Bij ons kunnen de kinderen tegenwoordig kiezen uit 6 cadeautjes. Ideaal want dan is er een iets grotere kans dat het cadeautje niet direct in de vuilnisbak belandt, iets wat we regelmatig hadden, zeker toen er heel specifiek roze spul voor meisjes werd gekozen en blauw voor de jongens.
Niet leuk! Zit ook te wachten op een pakketje van kruidvat, hopelijk komt die wel op tijd. De vaste bezorger weet dat ze het hier onder een afdak kunnen zetten dus dat gebeurt ook altijd wel als ik er niet ben (soms tijdens breng- haaltijden voor school). Ook als ik er wel ben en niet snel genoeg bij de deur staat het gewoon binnen op de mat
Och mijn dochter zou er blij mee zijn. Die haatte de prinsessensetjes in de kleuterklas. Blij dat ze later allemaal een kleurboek en potloden kregen.
ja, alleen zit mijn kind in groep 6. Zij kiezen zelf cadeautjes uit die in de surprise gaan. als ze klein waren kozen wij als ouders de cadeautjes ook die ze kregen. Dan kies je wat past bij het kind.
Dat is veel beter maar natuurlijk voor veel scholen te veel werk. Op de vorige school stond er een tafel met cadeautjes en werd er op random volgorde een kind naar voren geroepen die iets mocht uitzoeken. Zoon was altijd een van de laatsten en kwam met flutdingen thuis en verdrietig dat het leuke spul al weg was. Dat vond ik helemaal een rare gang van zaken. Bij de peuters van onze jongste mochten we een interessebriefje invullen en werd er rekening gehouden met wat ze leuk vonden. Veel beter! Dochter zit nu ook in groep 6 en vanaf groep 5 doen ze surprises en werken met een verlanglijstje waar ze ook hun hobby's en favo dier/kleur etc op moeten vermelden ivm de te maken surprise.
Niet leuk maar ik had per ongeluk geliked. Het is zo sneu als ze met iets thuis komen wat ze helemaal niet leuk vinden. Sinterklaas moet toch weten wat ze graag willen krijgen?
Deze zelfde mensen kwamen nog eens met een puzzel (voor 1 van mijn kinderen die jarig was). Hun oudste riep enthousiast; Hé, die hebben wij ook! Tja, ik vond het al vreemd dat het helemaal niet in plastic zat of de stukjes in een zak. Het mannetje verraadde zijn ouders
Met Sint en Pasen krijgen ze hier enkel chocolade van school. Verjaardag is kiezen maar de pakjes tijdens het kerstfeest zijn echt nog blauw of roze. In onze jongste zijn klas weet iedereen dat hij van meisjes spullen houd. Hij heeft volgende week zijn verjaardagsfeestje en ik kreeg al 3 keer de vraag of het klopt dat XXX graag met barbies speelt , kinderen geven dit wss ook gewoon door
Ik sluit mij aan bij @tuc het hoeft van mij ook niet zo benoemd te worden. Maar er zijn zoveel meiden die liever geen prinsessentoestanden willen en zoveel jongens die niet naar een auto om kijken. Hoezo dan niet een puzzel of spelletje die voor iedereen leuk is?
Dit kreeg ik, voor zover ik herinner, ook al op de basisschool (jaren '90). Is dus niet per se iets nieuws, alleen het wordt nu expliciet benoemd.
Van mij moet het niet genderneutraal noemen maar kinderen zouden wel moeten kunnen kiezen dus als een jongen een pop wil moet dat kunnen, net als een meisje die liever een auto heeft. Onze dochter kiest het vaakst jongens speelgoed en dat is helemaal prima, zo onlangs ook op de kermis. Ik had gezien dat de mevrouw aanduidde bij een jongen dat ze links onder die lijn mochten kiezen en bij mijn dochter rechts, ik zei tegen dochter, maar als je wil mag je ook links, "hé mevrouw" en dat bevestigde die mevrouw gelukkig... Zoiets vind ik dan wel jammer. Zeg gewoon tegen jongens en meisjes van daar tot daar onder de lijn mag je kiezen...
Terwijl transformers juist enorm inclusief zijn. Is het een jongen? Is het een meisje? Nee! Het is een vrachtwagen!
https://www.telegraaf.nl/video/964164518/bizar-kijkje-in-onbewoond-krot-na-50-jaar-als-makelaar-dit-nog-nooit-meegemaakt?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf&fbclid=IwAR2DYuHghmxyrn-E_EIAMLbd3ouxfQ7_WlAtCqorTCd-yrzz1AIyk_OM_PY Kijk t filmpje en hoor dan de vraagprijs... Bizar
Hey ik kreeg mn twinkle doll pas toen ik trouwde (cadeau van mn broer die had m gespot) man wat heb ik zitten zwemelen en zemelen om dat ding. Bedoel als je broer t na 25 jaar nog weet.