Ja oudere jongens zei hij. Zoon was er wel een beetje van ontdaan. ", waarom doen ze zoiets" " gaan ze mij pijn doen als dat bij mij gebeurd"?
Dit stukje komt even binnen Mijn vader is 20 Oktober al weer 14 jaar weg. Het ene jaar is moeilijker dan het andere. Dit jaar heb ik het moeilijk. En dat begint dan zodra ik Oktober zie staan. En dan denk ik wauw 14 jaar al. Ik was net 4 maanden 20. Heel mijn twintiger jaren heeft hij al gemist. Dat ik mijn rijbewijs haalde, op mezelf ging wonen, dat mijn zussen kinderen kregen. Zijn kleinkinderen die hem nooit zullen kennen en waarvan de jongens soms zoveel op hem lijken. Zijn jongste kleinzoon die nu helemaal gek is op voetbal net zoals hij dat was. En tegelijkertijd kan ik soms ook zo boos zijn en me nog steeds afvragen waarom mijn middelste zus zijn lievelingetje was en waarom hij haar tijdens alle ruzies beschermde en het hem niet boeide hoe ik en mijn oudste zus ons voelde. En dan komt 10 Oktober er ook weer aan. 3 jaar geleden had ik toen een positieve zwangerschapstest in mijn handen. 12 November ging ook dat mis. En sindsdien niks meer... Bleh sorry voor mijn geklaag. Ik ben emotioneel momenteel echt even een wrak...
Wat vreselijk naar! Hopelijk kunnen ze de jongens vinden. Ben bang dat meer kinderen in de klas dit wel heel spannend vinden. Fiets jullie knul alleen? Ver fietsen?
Onze zoon loopt of fietst alleen. Klein stukje maar 900 meter. Vanaf dit schooljaar helemaal trots dat hij alles alleen kan. Hopelijk gaat hij maandag ook gewoon met goede moed alleen.
Knuf. Bizar he hoe het leven gewoon doorgaat en soms compleet weer even stilstaat... goed om ook stil te staan bij die kl#te dagen. Lekker laten gaan die tranen.
Ik denk dat dat ook nooit stopt. De dag dat mijn vader ouder werd dan zijn vader (was in 2021), raakte hem zichtbaar en hij zei het ook. Opa is in 1991 overleden. Mijn moeder is ook altijd bloed chagrijnig bij de geboorte en paar maand later de sterfdag van hun 1e kind. Hij zou 57 zijn nu denk ik.
Hem vertellen dat als zoiets gebeurt hij alles af mag geven en dat jullie daar niet boos om worden. Ik weet van een buurjongetje dat hij van zijn telefoon werd beroofd. En omdat hij bang was straf te krijgen (net een nieuwe telefoon en hij moest er zuinig op zijn etc) heeft hij geprobeerd dat te voorkomen en wou dus niet meewerken. Kind kwam blauw geslagen thuis dus werd ons meteen geleerd: als zoiets gebeurt, hebben we liever dat je ze je telefoon/laptop/fiets/portemonee/viool/etc geeft. Daar kunnen we een nieuwe van halen, van jou niet.