Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.577
    113
    Vrouw
    #4261 Spectre, 19 okt 2023
    Laatst bewerkt: 19 okt 2023
    Hahah oepss, kinderen en de action :p hier dreig ik ook niet met zulke dingen, maar naar de action gaan doe ik het liefst alleen.. precies om dat wat jij benoemt; m'n kinderen worden er daar niet echt gezelliger op. Compleet overprikkeld en overal aan willen zitten, met name de jongste. De oudste wil altijd bij het speelgoed 'kijken'.. nja draait altijd uit op 'mag ik dit hebbennnn??'.
    Gelukkig nooit echt drama gehad in winkels wanneer ze iets niet mochten hebben hoor. Ze krijgen vaak genoeg wél wat, al is het een nieuwe zak haribo snoepjes, zijn ze ook blij..

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Haha wij hebben er 1 en die weet dat ik " allergisch " ben voor zeuren:roflmao:

Onze knul zei met 4 jaar maar mama je zegt dat ik niet overal aan mag komen maar jij doet het ook, ja euuuuuh

Oplossing je mag er alleen aan zitten als je denk dat je het met je eigen geld gaat betalen:D werkt als een tierelier. Nu net 9 ook.

De moeder in de action had 1 baby bij zich, 1 peuter die echt overal aan zat en wegliep en dan de oudste nog die alles wou hebben , boos was, brutaal en opstandig. Vergeet ik bijna de papa van het gezin, die was stil en die bemoeide zich er niet mee.
    Snap de frustratie van het gezin wel:roflmao:

Spectre vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Oh hier ook met G "maar mama ik wil deze zooooo graag hebben, hij is echt mijn lievelings!"

heb je je zakgeld meegenomen?

Ehm nee...nou dan gaat dat niet he?

"Maar voor mn verjaardag."

Ohja nou weet je ik maak een foto en zet m op je lijstje, kijk gedaan. Maar weet wel, zet teveel op je lijstje en mensen hebben ook meer kans om iets te kopen wat je eigenlijk niet zo graag had willen hebben. Dus je zal iets anders er vanaf moeten halen...

Oh doe m dan maar weer van mn lijstje afhalen.

(Wij zijn al klaar voor verjaardagen, sint en kerst)

owly, zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  4. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
  5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Ik had voor vandaag een uitje kost klauwem met geld al zeg ik het zelf.
    Dus eer gister kaartjes (ov) halen even door de stad.
    Mam mag ik dit, mag ik dat.
    Je denkt : kanonnen kind gaan morgen iets leuks doen, waar is mijn geldboom.
    Je zegt : zet maar op het lijstje van je verjaardag.

Wij zijn naar naturalis geweest heel gaaf ook.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.723
    7.217
    113
    Vrouw
    @owly, de dingen die mijn 5-jarige tegen mij zegt af en toe.. Iets met invloed van vrienden, want de zin "boeit me niets" spreken wij verder niet uit. Op een bepaalde manier klinkt wat jij hebt gezien alsof ik het bijna zelf heb meegemaakt met mijn kinderen :roflmao: Gelukkig meestal niet, maar op zo'n dag dat je denkt dat iets een goed idee is, maar eigenlijk een rotnacht oid hebt gehad, zie ik zo'n scenario evt wel voor me. Mijn oudste zoontje deed vandaag weer een "als ik iets maar vaak genoeg vraag, verandert het antwoord misschien wel" spel. Ik probeer hem te leren dat het er alleen voor zorgt dat ik er vooral flink geïrriteerd door raak :p

Spectre vindt dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.577
    113
    Vrouw
    Hahah die smoes gebruik ik ook altijd indd; 'hé maar dat is wel een idee voor je verlanglijstje, zullen we dat erop zetten?'
    En dan is het ook weer goed.

JupitR vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.577
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze ook zo'n zin ; 'haha lekker voor je!' o_Oo_O Jongste zegt het nu ook al met haar bijna 3 jaar.. Ze gebruiken het dus voornamelijk naar elkaar toe (broer en zus). Echt een haat- liefde verhouding die 2, maar toch ook heel vermakelijk om te zien en horen hoe ze samen bezig zijn.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Die hebben we bij voorbaat de kop in gedrukt, zegt niet dat t niet geprobeerd wordt.

Maar ze heeft een geheugen van den olifant dus daar doen we dan gerust een beroep op. "Heb jij 1 voorbeeld waarbij een Nee ooit in een Ja is veranderd door het nóg vaker te vragen?" Waarop t antwoord nee is. Dan weet je na 6 jaar ook wel dat dit dus zinloos is.

10. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ja, hier ook de regel: doorzeuren is sowieso nee. Prima als ze aangeven iets te willen, maar als ik nee zeg is het ook nee. Dan blijft de optie over of vragen voor je verjaardag of sinterklaas, of er voor sparen van je zakgeld.

Werkt best goed. Wel veel investering nodig. Bij de oudste zit het er nu wel in en bij de jongste nu ook grotendeels.

Geldt overigens niet alleen voor spullen die ze willen hebben, maar ook voor andere dingen. We kunnen het best over iets hebben als ik nee zeg en je bent er niet mee eens, maar doorzeuren heb ik echt een hekel aan.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Hahaha ja hier ook! Waarop de jongste dan roept:dat boeit mij lekker niets! (Al tranen verbijtend omdat t best ff zeer deed :p )

Maar goed, zus en ik zeggen onderling dan weer: zie je wel, god straft meteen! Sommige dingen veranderen niet :D toen ze mijn erf deel op 0 zette voor de grap en zich stootte aan de tafel kreeg ze 'god straft meteen' te horen haha (en mam mag dan wel op leeftijd zijn, we kregen beide de beruchte mama blik die alleen moeders kunnen geven die er he-le-maal klaar mee zijn :roflmao::roflmao: )

Spectre vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Super handig!! Leren ze gelijk bewust te zijn met wat ze willen.:D

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Haha er zullen er vast meer zijn die zich zullen herkennen. Hopelijk alleen niet de dreiging van sint/ piet

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Ik ga hard duimen!

15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.861
    3.021
    113
    Dat een spoed verwijzing alsnog 16 dagen duurd, kan wel janken.

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Scheelt dan weer Sint en kerst verzinnen haha.
    Ze is de 28e jarig dus mooi mee genomen.

Spectre vindt dit leuk.
  17. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Helaas het werkt niet. Jammer, maar niets aan te doen.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Oooh dat is jammer

Villa Kakelbont vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Van de plasinstructie voor dochter.
    Vandaag zijn we naar de huisarts geweest omdat dochter toch opeens al een paar maanden (na volledig zindelijk te zijn geweest) opeens weer in haar broek plast. Waar ik eerst dacht aan een terugval vermoed ik nu meer omdat ze dus ook steeds kleine beetjes urine verliest. Alsof ze een 50+er is na 4 kinderen ofzo. Een blaasontstekingtest gaf niks een paar weken geleden maar ik weet het inmiddels niet meer dus op naar de dokter.
    Die wil urine op de kweek zetten, voor het geval dat, en omdat hij vermoed dat daar toch niets uit gaat komen krijgen we een doorverwijzing naar de kinderarts. Prima.
    Maar die plasinstructie die ik kreeg bij het ophalen van dat potje bij de assistente.
    Nu moet ik eigenlijk dus een 3,5 jarige, die alleen maar hele kleine plasjes doet, 2x tijdens het plassen haar plas op laten houden. Dus ze moet plassen, dan stoppen, dan plassen wat ik moet opvangen, en als ze denkt dat ze bijna klaar is weer stoppen en dat mag ik niet opvangen. :confused:
    Ik kon alleen maar verbaasd kijken en vragen of de dame achter de balie in kwestie wel begreep dat we het over een 3,5 jarige hebben die niet eens fatsoenlijk op de wc plast. Zij begreep me wel en moest grinniken maarja, ze moest dit ook maar zo doorgeven.
    Dat gaat hem dus niet worden op die manier he dus dat is maandag gewoon op een potje, hopen dat ze een beetje een fatsoenlijk plasje kan en wil doen in de ochtend en daar doen ze het maar mee. :rolleyes:

lorreke en owly vinden dit leuk.
  20. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier ervaring met een dochter die vaak accidentjes heeft en dan weer maanden geen...
    Hier wel een overactieve blaas maar wat wij merken dat als ze verstopt is, ze makkelijker en vaker accidentjes heeft. Maw hoe is haar stoelgang?
    Vorige week bleek ze toch een blaasontsteking te hebben maar ze had ook verhoging al een week lang waar de dokter eerst geen verklaring voor vond...

Deel Deze Pagina