Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.135
    1.831
    113
    Ach een er maar aan.
    Hier zo vaak gesprekken gehad.
    Zit je van alles te vertellen als ouder en word het niet geloofd verteld de prof die dus alle papieren heeft (jgh en begeleiding) nr zelfde dan is het natuurlijk zo.

Niets ergs hopelijk

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hoop dat wij hier vrij weinig ervaring in gaan krijgen :( ik vind het echt schandalig dat degene die dagelijks dealen met de kinderen én erbij zijn wanneer er pijn is/ze ziek zijn opzij worden geschoven maar dat er na 1 telefoontje van een officieel iemand zo plek blijkt te zijn :confused:

Alsof ouders alles maar overdrijven of liegen :o:

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Hier met kraamzorg meegemaakt. Hoogzomer en er was iets mis gegaan met de inschrijving (fout lag bij de organisatie, niet bij mij gelukkig) dus ja je raad het al: ‘sorry mevrouw, we hebben geen kraamzorg voor u.’ :rolleyes:
    Verloskundige belt dat ze het niet vond kunnen voor de 4e en met nog een bijna peuter in huis en hoppa, ik kreeg 5 uur per dag.
    Nou hadden we het wel gered hoor zonder kraamzorg, maar het is toch raar dat er dan ineens wel mogelijkheden zijn.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt hoor en anders gewoon laten zien ook al vragen ze er niet om ;)

JupitR en tuc vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Yep daar is het mooi. Monteraibay is mooi met het aquarium. Morrorock en het Giant Forrest ( staan enorme redwoods) is indrukwekkende natuur. San Fransisco is ook mooi, al vond ik dat met al die hoge gebouwen wat benauwend ( maar dat ligt aan mijzelf). Bij de MC Donalds lagen toen ( is wel 16 jaar geleden) tijdschriften met allemaal korting coupons voor motels ( kon je zo meenemen)

nijn37 vindt dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Gisteren mail gehad dat de bezorger erop aangesproken was. Wel knap want binnen een kwartier na mijn belletje hadden ze hem dus opgespoord en aangesproken :rolleyes:.

Vandaag kwam het cadeau voor onze zoon. Bus komt voorrijden, hij stapt uit met pakket ( nieuwe bureaustoel), zet het bij de voordeur en rijdt weer weg.

Man dus weer gebeld, ja ze zouden hem erop aanspreken , ja tuurlijk helpt ook echt.

7. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.881
    2.562
    113
    Mijn vriend had het ook mee met formulier en apotheek ding erbij etc. Maar is niet eens naar gekeken. We hebben zelfs nog gevraagd of we het uit de koffer moesten halen maar nee hoor :roflmao:

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Volgende keer ze gewoon verplichten te kijken, je regelt het toch niets voor niets. Dus hup aan de oren erbij trekken en dat papier onder de neus drukken

Sado en LizMe vinden dit leuk.
  9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.881
    2.562
    113
    Haha echt hè! Het bijzondere vind ik vooral dat het voor Europese landen dus met die Schengen verklaring moet en dus weken van te voren moet regelen. Altijd leuk met mensen met adhd :roflmao: maar wij gingen nu dus naar Schotland en daar hoefde alleen briefje van de voorschrijver te komen en moest aantal dingen op staan. Gek toch dat het buiten eu makkelijker is.

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.052
    113
    #850 Sado, 22 jul 2023
    Laatst bewerkt: 22 jul 2023
    Zal misschien per land verschillen?
    Ik heb vorig jaar ook de hele rompslomp van documenten en verklaringen van CAK moeten regelen, voor 2 landen buiten Europa (en dus de EU).
    Moest met een stempel van de rechtbank en al:o:
    Zo’n gedoe, echt stom…

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dit dus. Een ander voorbeeld. Wij zijn nu met vakantie in Frankrijk en daar moet je hond verplicht een rabies vaccin. Speciaal dat ding laten zetten met stempel in zijn paspoort en een penning erbij maar er is nooit naar gevraagd. Zelfs met inchecken is er niet naar de hond gevraagd. Ook weer zo’n verspilde moeite.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Toevallig ben je nu niet gecontroleerd maar Als je wel gecontroleerd wordt en hij is niet geënt dan heb je een probleem. Mijn tante moest in Frankrijk met de hond naar de dierenarts en daar werd chip en entingen gecheckt.
    Op de camping was een hond die overlast bezorgde waarvoor de politie moest komen en eigenaar moest boekje laten zien en penning aan halsband. Je kan jaren niet gecontroleerd worden en dan ineens wel en dan kan je een probleem hebben.

Sylver vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Het is maar als er wat gebeurd natuurlijk.
    Stel er is wat met uw hond en je moet naar de dierenarts, tja dan heb je al een probleem.

Sado vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Dit dus.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dat m’n moeder en ik dit jaar besloten hadden dat ze niet naar Zuid Frankrijk zou komen omdat er maar één maatschappij vliegt op het veld bij ons in de buurt. Die maatschappij is z’n vluchten niet zo lekker nagekomen de laatste tijd :rolleyes:
    En toen zag ik gister dat ze weer vlogen in augustus en heb ik de sprong gewaagd en heb ik een ticket voor haar gekocht zodat ze toch een een weekje kan komen.
    Ze moest huilen, zo blij is ze. En ze wilde met liefde het geld terugstorten maar kom op, ze betaalt al genoeg voor m’n zus en mij dus dit is een cadeautje voor haar. Wij kunnen het makkelijk missen en we verheugen ons er zó op. We gaan naar de camping waar we als gezin ruim 20 jaar hebben gestaan, gaan naar dat ene winkeltje waar ze zulke mooie oorbellen hebben en gaan eten op een terras in het oude centrum waar m’n zus en ik op het plein dansten terwijl m’n ouders naar ons keken ❤️❤️❤️

Loufoque, bababoe, Syane en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #856 Berte, 22 jul 2023
    Laatst bewerkt: 22 jul 2023
    Precies dat laatste, ouders zijn niet objectief genoeg :rolleyes:.

Wen er maar vast aan.

(Hier een zorgintensief kind en je wordt als ouders nou eenmaal zelden meteen serieus genomen, dus als je de mogelijkheid hebt, altijd een professioneel iemand voor je laten bellen.)

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat geloof ik ook wel maar nog vind ik het onnodig. Dit is ook niet de eerste keer dat het zo gaat. Jaren terug ook laten enten en nooit naar gevraagd. Het letsel moet ook wel dusdanig zijn dat ik hier naar een dierenarts met hem zal gaan ( niet te hard zeggen natuurlijk).

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja maar we laten hem ook netjes enten maar niet zozeer dat ik nu bang ben dat er hier iets met hem zal gebeuren, er kan altijd iets gebeuren maar dan moet het letsel wel zo ernstig zijn dat hij echt acute zorg nodig zal hebben en dat zie ik zo 123 niet gebeuren.
    We komen sws niet uit een land waar rabies nog voorkomt bij honden en daarom is het redelijk onzinnig om er tegen te laten enten maar goed ze hebben die wet ooit gemaakt en die is ook nooit herzien.

19. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Ik werk in de jeugdzorg sinds kort en heb al jaren een zorgenkind icm ex die op oorlogspad is. Mag je raden waar men mij meer serieus neemt… op de ene plek wordt ik omschreven als iemand met veel kennis, deskundig en op de andere plek als ouder die het belang van kind uit het oog verloren is. Puur door het selectieve luisteren van instanties

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Gelukkig denkt onze huisarts daar anders over.

Ziekenhuis daarentegen...

Ben benieuwd of ik bij de vervangende huisarts (eigen is met vakantie) een doorverwijzing KNO kan krijgen en hoe de KNO vervolgens weer gaat.

G is momenteel zo doof als een kwartel, beide oren dicht want er kwam een verkoudheidje voorbij...:|

Kreeg al de tip om een gehoortest aan te vragen als tegen die tijd de boel "spontaan weer in orde was". Eventueel andere tips zijn welkom.

Nu al 5 oorontstekingen gehad en deze nog niet meegeteld.

Deel Deze Pagina