Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah gaaf. Wij hebben vorig jaar afwisselend Noorwegen van de anwb/pharos gedaan en het jaar daarvoor op avontuur met pippi; ook heel leuk. Vooral de Hardangervidda is zo mooi. Daar zitten jullie bij Hovden denk ik. Wij zaten toen in Vierli. Hier een reisdag vandaag en het doet wel Noors aan hier.

IMG_0263.jpeg

owly, lindajl, NiVa0230 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.724
    7.220
    113
    Vrouw
    Jammer van die reacties. Ik wil het wel even balanceren: jullie reis klinkt echt fantastisch :D Ik zou heel graag zo'n reis willen maken.

tuc vindt dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    Dan ben ik heel benieuwd naar je ervaringen! Ik zou graag volgend jaar die kant op willen en ben alvast een klein beetje aan het oriënteren op autoreizen.

tuc en JupitR vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Mooi!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Zweden in een notendop kan ik je sowieso aanraden, fantastische reis!
    De review van deze reis krijg je over 1,5 week;)

Ysabella, owly, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Wij hebben al veel autorondreizen via de anwb/pharos gedaan en die zitten eigenlijk altijd wel goed in elkaar. Zelf kom je bijna niet goedkoper uit. (Voor Schotland wel trouwens, dus nu zelf geboekt).

olleke en tuc vinden dit leuk.
  7. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Wij kregen gisteren een appje van een buurvrouw dat er iets piept in ons huis en het buiten de horen was.
    's Avonds kregen we een appje van de buurvrouw van 4 huizen verder of we wisten dat er al een paar dagen een rookmelder afgaat en dat ze het bij hun in huis kunnen horen.

Gelukkig voor hun zat onze vakantie van 3 weken erop en waren we onderweg naar huis toen hun appjes kwamen.

Vanochtend hoorden we van onze directe buurman dat er al vanaf dinsdag iets piepte. Was waarschijnlijk wat stof in de rookmelder, maar vond het zo vervelend (zo'n leuk geluid is het niet).

Staat me bij dat het vorig jaar ook was, maar kan me niet herinneren of het toen na een vakantie was of een dagje weg. Zouden jullie de batterijen eruit halen als je op vakantie gaat? Onze buren hebben geen sleutel van ons huis, weet ook niet zo goed wie ik dat zou willen vragen.

8. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    595
    1.553
    93
    Als je de buren geen vaste sleutel wil geven, kun je ze ook alleen voor de vakantie een sleutel geven. Voor het geval er weer een rookmelder af gaat. En haal je die sleutel na de vakantie weer op.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Geen idee wat ze hebben gedaan maar vanmorgen was t iig tot 8.15 stil

Kaatje92, Oilell, TotalBella en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ben ook heel benieuwd! Wij zijn nu onderweg naar Denemarken voor een rondreis. Vlg jaar willen we naar Noorwegen en wellicht icm Zweden. We twijfelen nog of we dat met een camper willen doen of huisjes/hotels boeken.

tuc vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Ziet er prachtig uit daar! En met zo'n landschap hoeft het geen stralende zon en 30 graden te zijn.. Geniet van jullie reis!

nelta vindt dit leuk.
  12. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nee ik zou de rookmelder er niet uit halen. Tijdens jullie vakantie aan 1 van de buren de sleutel geven en dan haal je die na de vakantie weer op!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Sowieso geen 30 graden. Veel te warm om nog wat te doen. Met 18 graden kun je prima in je korte broek wandelen hier.

Spectre vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou dan sws voor tijdens de vakantie een sleutel geven.
    Wij hadden jaren terug eens dat het alarm van mijn man zijn werkbus iedere keer afging als het een beetje regende of waaide. Wij waren met vakantie en de buren werden er knettergek van. Mijn buurvrouw belde me op hoe ze dit kon oplossen. Zij heeft gelukkig wel onze sleutel en zo kon ze binnen ook de sleutels van mijn man zijn werkbus pakken en het slot eraf halen zodat het alarm niet meer zou gaan. Ik had het anders heel erg vervelend gevonden wanneer ik dit achteraf zou horen.
    Ik heb een hele goede band met mijn buurvrouw dus elkaars sleutel hebben we altijd al ivm de kinderen die toen wanneer ze jonger waren weleens een sleutel vergaten mee te nemen.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen wij nog samen waren hebben we een rondreis Schotland gedaan, was echt zo enorm gaaf. Geen campings maar wel hotelletjes. B&B enzo gedaan. Ik zou het zo nog een keer doen.
    10x liever dan in zo'n snikheet vakantieland zitten waar je bij iedere stap die je verzet als een gek loop te puffen ;)

nelta vindt dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.214
    113
    Ik wilde zeggen sleutel geven haha. Ook geen familie of vrienden in de buurt die dan zouden kunnen gaan?

Batterijen zou ik zelf vergeten, of se eruit te halen óf om ze terug te doen

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Dat is fijn! Maar het is niet waar je op bent ingesteld. Als je in de herfstvakantie of in februari naar een landal park gaat liggen de laarzen in de auto met een paraplu.

Als het goed is komt er wel nog mooi weer aan.

Liekje81 vindt dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Nou ben ik benieuwd of ze er wat mee doen, duim, duim!

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Dat zijn ook gewoon stomme reacties. Noorwegen lijkt me geweldig en staat ook nog op ons lijstje voor "ooit een keer".

En als je naar Noorwegen gaat houd je ook gewoon veel meer rekening met regen/kou dan wanneer je naar het zuiden reist. Ik heb bijvoorbeeld maar 2 lange broeken en een koffer vol ongebruikte zomerjurkjes en korte broeken.

Vandaag een geweldig mooie wandeling gemaakt in de motregen en met 8 graden. En nu weer bij de tent kacheltje aan en alles laten drogen.

En extra spectaculaire watervallen overal. Dat is wel weer leuk.
    De rivier langs de camping staat ook nog net niet op overstromen.
    Hoor ook net dat er ook modderlawines en overstromingen hier niet ver vandaag zijn. :eek:
    T is overal een beetje extreem dit jaar geloof ik.

tuc vindt dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier maar 1 campings. Wij hebben net een week vakantiepark gehad, soort lokale Landal. Nu onderweg naar guesthouse, dan nog een appartement en dan nog een stacaravan. Inns en B&B zijn idd ook leuk, maar met zn vijven niet handig.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina