Waar valt jouw mond van open? Deel 13

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.304
    1.358
    113
    Vrouw
    Ja man! Dat was zwaar he! En warm! En ik had een dreumes op m’n rug :eek::eek:

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Wij zaten in een huisje, aan de rand van het "kleinere " zwembad. We zijn afgelopen donderdag weer vertrokken.

Had jullie stacaravan veel schade?

Cornflake vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Oooh jemig dan is het nog zwaarder!

Wij waren rond 9.30 in het park dat was prima te doen maar de terugweg naar boven voelde je de temperatuur stijgen.

4. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.304
    1.358
    113
    Vrouw
    Ja wij waren er ook zo vroeg hoor. En op een redelijk bewolkte dag. Maar terug lopen was vrij zwaar.

5. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.304
    1.358
    113
    Vrouw
    Haha dan heb ik regelmatig ook voor je huisje gestaan. Wij waren met 2 hele blonde zoontjes en een dreumes dochtertje plus nog vrienden met 3 kinderen. Bont groot gezelschap dus. We gingen vaak in de middag even dippen in dat zwembad.

onze stacaravan had maar 1 gat wat netjes getapet was. En ligbedje had wat schade. Maar ik vond dat ze veel direct super goed hadden opgeruimd weer. Al stonden er natuurlijk vreselijke auto’s en heb ik wat mensen gesproken die er toen zaten.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Die vonden we ook echt tegenvallen! In het park had je soms stukjes om even uit te puffen maar dat was niks in vergelijking met de wandeltocht naar de auto:roflmao:

Overigens vond ik die trappen aan de zijkant van de hoge wand echt vreselijk :oops:
    Man zei al heb je nog nooit zo snel een hoge trap zien beklimmen.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Dan moeten we elkaar vast wel gezien hebben. Onze knul is 9 en heel lang. Met een hele lange man en een kleine vrouw :D

We hebben voornamelijk in dat zwembad doorgebracht. Rustiger, overzichtelijk en minder handdoeken leggen.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    In Frankrijk ook veelal niet op de openbare toiletten. Nou ja, het is al beter dan de hurk WC'S.

Wij zeggen altijd, de Fransen nemen hun lunch zeer serieus. Tussen 12/1 en half 2/2 uur hoef je in de gebieden waar wij nu komen ook niet zomaar ergens aan te komen. Veel gaat gewoon op slot ook musea bv. Grote supermarkten blijven wel open. Op zondag is veel alleen in de ochtend open. We waren gisteren in de supermarkt, die zou om 12 uur sluiten. Om 10 voor 12 liep de manager al druk door de winkel iedereen op te jagen dat ze gingen sluiten. Ik vond het heel onvriendelijk overkomen. (Fransen kunnen sowieso vrij bot of onverschillig zijn. Op een dorpsfeest gooide iemand per ongeluk een half glas cola over man heen, er kon nog geen sorry vanaf, hij ging gewoon weg).

9. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.890
    4.161
    113
    Vrouw
    Dat is daar altijd in de supermarkten, ook 's avonds. 19 uur dicht betekent om 5 voor 19 de lampen al uit en de hele groente afdeling al weggebracht (ik wilde nog een komkommer!!!). Inmiddels weten we het maar kannonen wat is het irritant.

10. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.074
    113
    In ieder geval in Baden-Württemberg, daar hebben wij gewoond.

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Wij zagen ook zo'n speeltuintje in Freiburg. Zou op slot gaan tussen de middag, maar was open en verder best druk. Maar dat was midden in de stad met veel toeristen. Dan snap ik zo'n sluiting niet.

We hebben in de Harz wel meegemaakt dat het zwembad 's middags sloot. Waar we nu waren (Freibad van de gemeente) niet. Die was dan wel weer op maandag gesloten. Slagbomen in de camping gingen ook dicht tussen 13 en 15. Ik vond het niet erg hoor, van mij mag de campingparkeerplaats wel wat groter en dan daar verplicht je auto neer zetten. Dat hebben we een keer op een camping in NL gehad. Stonden karretjes om je spullen, bijv boodschappen, te vervoeren.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Zo hadden we dat in Italië. 1 route waar je met de auto mocht komen en verder nergens. Er stonden grote karren waar zeker 4 koffers op paste.

Alleen jammer dat er nu veel hard gereden werd met elektrische fietsen en stepjes.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    Dat mijn zoontje na 3 weken eindelijk zijn voetbaltenue van Paris Saint Germain toegestuurd heeft gekregen. Hier zou zijn eigen naam op moeten staan, is het gewoon een naam van een spelero_O

Hier zit al zijn spaargeld in, ik vind het zo irritant. Dus zojuist weer een mail gestuurd. (Levering zou 2-3 dagen zijn, dus daar was hij ook al teleurgesteld over).

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    #1634 GroeneBomen, 15 aug 2023
    Laatst bewerkt: 15 aug 2023
    Ja waar ik als kind en puber kwam in frankrijk was het ook gebruikelijk maar daar was t ook gewoon hot hot hot (en nog steeds zag ik op de site) dus die sieste tijd snap ik haha maar dit was de 1e keer in Duitsland dat ik dat tegenkom. Vandaar de verbazing. Dat de receptie dicht is rond middaguur ging ik al vanuit Maar ik vind t best onhandig dat de slagboom ook dicht is haha. O ik moet vliegen nu. Anders komen we er niet uit.
    Hier geen enkel huis in de buurt overigens.
    Alles eromheen is wel open. Winkels, restaurants etc.

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Dat R een dubbele longontsteking heeft. Wel beginnend dus we zijn er weer vroeg bij gelukkig.

Toch maar ff bij de huisarts geweest want "it didn't add up".

• In de avond hoge koorts, overdag laag of geen.
    • Speelt, eet, drinkt, ontdekt, leert en is de vrolijkheid zelve, niet sneller moe oid.
    • Maar die ademfrequentie was wel aanzienlijk hoger dan wij leuk vonden en salbutamol deed daartegen werkelijk geen bal, dus lieten we na 2 shots (wat t advies was) maar voor wat t was.

Hmmmmm.

Afgezien koorts en een te snelle ademhaling (waar met een stethoscoop een kraak in te horen is) had je t aan gedrag/doen en laten in elk geval niet herkend.

Nu dus AB en hopelijk binnenkort ook qua koorts en ademhaling weer de oude.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Beterschap met de kleine man!

Vero0504 vindt dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Ah, zo sneu @Vero0504. Gelukkig weten jullie nu wat het is. Hopelijk slaat de AB snel aan. Beterschap!

Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Vast wel, we konden er alleen geen touw aan vast knopen dat was t meer. Nouja dat vraagteken is opgelost zo lijkt.

Rare wezens die kinderen...dubbele longontsteking en gewoon vrolijk hun ding doen.

Saturatie 87 en dansen en springend door je ziekenhuisledikantje heen, luid kraaiend en lachend.

En als je volwassen bent ga je kapot met 38,7 en vastzittend slijm...HOE DAN?!?

Iets hebben we verkeerd gedaan met dat opgroeien. Waar onderweg is dat talent verdwenen?

JupitR vindt dit leuk.
  19. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.580
    113
    Vrouw
    Vero0504 vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015