Ja dit wilde ik ook zeggen... Soms is zoiets nodig en als ze zich op haar gemak voelt en er graag is zou ik erop proberen vertrouwen dat het goed komt.
Ik zei vorige week nog dat ik zo verbaasd was dat een klasgenoot van de oudste s avonds in het pikkedonker alleen naar huis moet fietsen 12 km door het bos als wij haar niet mee zouden nemen vanaf school. Nu blijkt dat ze (meisje van 14) 2 weken alleen thuis is met haar broertje uit groep 8 en ouders op vakantie zijn met opa en oma.
oh wauw... dan moet het al een heel erg verantwoordelijk meisje zijn, zou ik zoiets als ouder ook maar 1 nachtje toelaten. Maar twee weken? WTF!
Wacht wat. Zijn ze gek ofzo. Ik met 18 vond het al heel wat en dan ook zonder geld. Dus is er een achterwacht en voldoende geld en eten etc.
Trouwens ze hadden al inspectie gehad en nu weer. De punten van toen waren niet of nauwelijks gehaald
Oh wow, heel bizar! Triest dat zowel de ouders als grootouders dat normaal lijken te vinden. Volgens mij valt dit gewoon onder verwaarlozing. Misschien even met veilig thuis overleggen?
Er zullen vast ook 14 jarige zijn die heel verantwoordelijk zijn maar dit is wel heel veel verantwoordelijkheid voor een jong meisje en dat voor 2 weken. Hopelijk kunnen broer en zus heel goed met elkaar overweg.
Nou echt zeg… ik laat mijn kinderen die exact deze leeftijd zijn niet eens langer dan een uur samen alleen. dan mag ik nl al blij zijn dat de een de ander niet vermoord heeft of op zijn minst ernstig verwond. Ieder apart is hier geen probleem, maar samen zou hier echt niet goed gaan. twee weken, ik zou denk ik een melding maken bij veilig thuis of zo bizar dat zowel ouders als grootouders dit normaal vinden
Inderdaad, hier ongeveer dezelfde leeftijden, maar geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt! Met z'n tweeën een avondje alleen thuis, dat wil prima, maar een hele nacht (laat staan 2!! weken), Nope, not gonna happen
Ik heb echt een hele verantwoordelijke 14-jarige, maar ik zou hem nog niet eens 2 weken alleen laten, laat staan met verantwoordelijkheid over een kleiner broertje. Ik laat hem inmiddels wel eens een uur of wat op zijn zusje passen, maar geen hele avond en zeker geen weken.
Zou het melden, zowel op school als bij veilig thuis. Dan ben je toch niet helemaal goed bij je hoofd als ouder
Mijn mond viel open van mijn dochter... P: "Lieeeeve papa....? Zullen we vanavond patatjes eten? " Papa: "Ja hoor, dat is goed. Wat wil je er dan bij?" P: "Een frikandel, een appelmoesje en een kleine milkshake aardbeien alsjeblieft." Nu bestelt mijn man net iets vaker dan normaal omdat ik zo ziek ben en hij niet altijd de energie heeft om te koken. Maar dat is misschien 3 of 4x per maand... Waar haalt dat kleintje die volzin nou weer vandaan?
Mijn 14 jarige is heel verantwoordelijk. Dus hij mag af en toe een avondje oppassen op zijn 9 jarige broertje. En dat vind ik al bloedspannend. Nacht alleen. Zeker niet!
Dat is super als ze tenminste door 1 deur kunnen. Dan lijkt het me nog steeds spannend maar dan ben je ook snachts weer terug. Met 14 jaar en met je jongere broertje thuis voor 2 weken is nog al wat. Moet ze dus ook koken.