Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.034
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    :(

Je dochter heeft neem ik aan een klassendocent of mentor?

Die zou ik bellen, dan kan school het verder oppakken. Zij kunnen, indien het verhaal helemaal blijkt te kloppen, ook veilig thuis inschakelen.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.155
    14.901
    113
    Vrouw
    Alle mensen @tuc, wat bizar!:eek:
    Dat ouders èn grootouders dat blijkbaar een goed idee vinden kan ik echt niet begrijpen.

Ik zou denk ik contact opnemen met de mentor.

3. tuc

tuc Niet meer actief

@iedereen, het broertje zit bij de jongste op school (groep hoger) en die juf ken ik goed, dus daar loop ik straks even langs. Kijken of zij op de hoogte zijn en vragen wat verstandig is.

Zuul, owly, Oilell en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

:eek: Heel bijzonder, ik zou die van 14 al niet eens 2 weken alleen thuis laten zonder haar broertje.. (al zou mijn 15jarige dat best zien zitten :roflmao:) Hoe kom je er op?

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.990
    15.031
    113
    Hoe vaak kinderen ziek worden...:confused:

Met name de oudste, de jongste valt wel mee vooralsnog. (Klopt af)

6. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    328
    452
    63
    Vrouw
    Ik geef het op. Dit schooljaar al een longontsteking, oorontsteking en nu start ze aan verkoudheid nummer 4. Is al meer thuis geweest dan op school. Hebben al longfoto's en een allergietest gedaan dit jaar. De allergietest kwam geen allergie uit en de foto van de longen Zach men dat ze bronchitis had.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.155
    14.901
    113
    Vrouw
    Ja echt hè, maar dat wordt uiteindelijk vanzelf beter.
    Hier ook jarenlang gehad dat we met zieken begonnen in de kerstvakantie en dan zo door kwakkelden tot minstens de voorjaarsvakantie. Echt wekelijks (meerdere) zieke kinderen thuis. En met wat pech begon dat al (ruim) voor de kerstvakantie.
    Begon er 1? Dan volgde de rest vanzelf :(

Nu de kinderen ouder zijn blijft het hier meestal bij een (flinke) verkoudheid.
    Ik sla dozen tissues altijd met meerdere tegelijk in, in sommige weken zijn ze namelijk niet aan te slepen.

Nu doet hier weer een verkoudheid de ronde in huis. Op dit moment zijn er 4 flink aan het snotteren. Jongste zoon nu al twee weken. Echt mijn prullenbak in de keuken is nooit zo snel vol als zulke weken. Het hoofdbestanddeel: zakdoekjes :rolleyes:

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.181
    1.853
    113
    Als ze naar de opvang/school gaan pakken ze alles op.
    En dan rond 7jr zou het beter moeten gaan.
    Dit is wat mijn huisarts toen zei.

En vergeet je zelf niet kind ziek mama dubbel ziek blegh

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.254
    23.360
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb een kind die juist amper ziek is. Toen ze nog op kdv zat wel. Maar ook niet echt ziek ziek, maar vaak verkouden, hoesten, pseudokroep. Tegenwoordig zelden wat. Als ze 1 dag per schooljaar mist is het veel. Weerstand van dr moeder en opa, die hebben ook nooit wat, haha.

femkes vindt dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.254
    23.360
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier niet gelukkig. Zelfs toen dochter Corona had, kreeg ik het niet.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.210
    17.227
    113
    Ik voel me gezegend met hetzelfde.
    De oudste heeft een chronische aandoening maar is verder echt nooit ziek, zelfs niet eens verkouden. Ja, ze is wat aan het hoesten nu, maar niks aan de hand verder.

De jongsten mankeren eigenlijk ook nooit wat. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een dag thuis heb moeten blijven omdat zij ziek waren.

(Afkloppen :D)

Maan14 en Liekje81 vinden dit leuk.
  12. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.901
    3.083
    113
    @tuc hoe verzinnen mensen het! Ik ben ooit toen ik wist dat het de spuigaten uitliep. Naar de schoolhoofd gelopen voor mijn nichtjes. Zij gaven aan toen dat ze geen melding mochten maken? Alleen met mijn informatie de ouders konden aanspreken/vragen hoe wat waar en of er geen hulp nodig was. Nichtje zat toen der tijd bij mijn oudste opschool.

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.181
    1.853
    113
    Nou waneer zij verkouden is.
    Ben ik het x 2 haha.

Maar ziek ziek als in thuis blijven doet zij ook maar 1 x per zoveel jaar.
    Laatste keer dat ze echt beroerd was duurde het ook maar 2 dagen (overgeven).
    Maar dan laten wij haar wel gerust een week uitzingen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.286
    25.752
    113
    :eek:
    Ik denk dat ik dit wel een reden zou vinden voor een melding bij Veilig thuis…

Zuul vindt dit leuk.
  15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.286
    25.752
    113
    De mentor van mijn dochter, die denkt alle problemen van mijn dochter wel even te kunnen oplossen :rolleyes:
    Ik heb haar al eerder uitgelegd wat de problematiek is rondom mijn dochter aangezien ze een perfecte leerling zag (Tja mevrouw, dat noemen ze nou sociaal wenselijk gedrag…)

Maar nu wilde ze weten hoe het ging. Uitgelegd dat er niks verandert is, dat de problematiek te zwaar is voor ons en dat we richting uithuisplaatsing gaan. Maar dat had ik haar al verteld. Dan komt ze met schoolmaatschappelijk werk, terwijl we al volop in de hulpverlening zitten, wat ze ook al weet. Uit alles blijkt dat ze niks van de problematiek of mijn dochter snapt.
    En tot slot heeft ze ook nog het gore lef om te zeggen dat uithuisplaatsing mijn kind waarschijnlijk nog meer gaat beschadigen :eek:

Goed, ik denk dat mijn mond dan ook nog open valt van het feit dat ik rustig gebleven ben en nog heb bedankt voor haar telefoontje…

Oh ja, en ze zou een gesprekje hebben met mijn dochter over haar gedrag, en daar zou dochter me wel van op de hoogte houden. Ik zeg: ‘nou, dat denk ik niet…’ En ondertussen denk ik ‘ allemachtig, mens, je snapt het echt niet!’ :roflmao: Wat een beunhaas…

Bellybell vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Oei oei, gezien wat je verteld krijg ik het ider dat de mentor helemaal niet ziet wat er aan de hand is? Dat ze denkt dat het om "gewoon een dwarse puber" gaat.
    Ze kan zich helemaal niet verplaatsen in de situatie.
    Hier heb je helemaal niks aan.

Wat heftig ook allemaal voor jullie dat er helemaal geen verbetering in komt?

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.990
    15.031
    113
    Ja we hebben bijna 7 jr aangetikt. Van de benauwdheden naar de oorontstekingen overgestapt, die lopen tot 10jr. Sinds september buisjes en eerste loopoor naar 4 weken.

Nu weer blergh maar voorlopig nog niet gebeld door school, dus een meevaller. Mja morgen zou ze naar de KNO arts gaan maar ik ben bang dat ik die moet afzeggen, ik ga in elk geval eerst bellen (n.a.v hun sms ook). Ze is nu net zoals met die oorontsteking, zou me niet verbazen als ze WEER een loopoor heeft.

18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.413
    8.939
    113
    Vrouw
    :eek: Echt sommige mensen... :|

Wat heftig voor jullie. Sterkte ❤️

Adje vindt dit leuk.
  19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.921
    1.508
    113
    Vrouw
    :eek:
    Dit is echt ziek. Ik zou een melding bij veilig thuis doen.

20. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Dat is echt zo dom, onnadenkend en triest.... en zo zwaar voor jullie ook:(

Van sommige mensen in het onderwijs vraag je je af wat ze daar zoeken. Hier zo'n afdelingsleider die zegt: niet zo vaak ziek zijn hoor, dat is niet handig. Tuurlijk ze heeft voor de lol zo'n lage weerstand. :rolleyes:
    En dan via de mentor vraagtekens zetten bij haar deelname aan de musical want dat vraagt wel veel hoor (ja 2 uurtjes per week buiten lestijd en 1x een hele week). Ze heeft de hoofdrol, dolgelukkig dat ze na jaren van depressie weer kan leven en stralen en dan zegt zo'n l.l de behanger zoiets.
    Ze gaat hem aanspreken ook en vragen of hij dan ook gaat controleren wat klasgenoten die de ene na de andere onvoldoende halen doen qua bijbaantjes en sport, want dat doet zij namelijk allemaal niet, ze werkt keihard om haar diploma te halen. Maar plezier hebben is blijkbaar verboden als je wel eens ziek bent (wat nu al veel beter gaat door eindelijk een diagnose en medicatie).
    Dus ik ben super trots dat ze zo goed haar best doet, en mentaal zo sterk gegroeid is dat ze zich door zo'n zak hooi niet uit het veld laat slaan:thumup:
    Echt, ga een garage managen ofzo, en geen pubers met gevoelens!

Gewooniemand en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina