Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.795
    31.379
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat dit weer zo oploopt. Komt me echt over als "meidengedoe" onderling. En niet zozeer pesten van 2 of meer meiden tegen 1.
    Wil je met de mentor in gesprek? Uitleg geven van wat jij ziet. Icm de visie van jouw dochter.

Pfff. Blij dat ik jongens heb.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.222
    15.021
    113
    Vrouw
    Ja ik snap jouw boosheid wel. Je kunt soms onaangenaam verrast worden door je kind, maar meestal zie je het als ouders wel of je je kind tot pesten in staat acht of niet, lijkt mij tenminste.
    Nu het blijkbaar zo hoog is opgelopen zul je er als ouders echt wel wat mee moeten. Je kunt nu wel een gesprek met de mentor gaan houden, maar ik denk dat het nog beter is om direct bij het betreffende meisje en haar ouders aan te kloppen. En daar het gesprek aan te gaan.
    En dan dus met alledrie de partijen: jij met je dochter, bff met haar ouders en meisje 3 en haar ouders. En dan alles op tafel.

Sterkte, blijft altijd zo rottig om het helder en opgelost te krijgen...

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik zou idd even zorgen dat die meiden met elkaar gaan praten, allebei hun zegje laten doen, en elkaar dan lekker met rust laten of negeren.

Spectre vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.468
    17.412
    113
    Moeder van bff inmiddels gesproken, vanuit bff haar whatsapp haalt ook zij geen pesten. Wel ook net als wat ik zie onhandige/kattige reacties.

En ik zie in bff ook geen pestkop, ik ken haar al vanaf dat ze 1 is. Ik vind haar eerder richting "zacht eitje" gaan dan naar "pestkop".

Voor nu laat ik het denk even rusten, weet niet wat ik er mee moet en geen zin in welles/nietes

5. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.107
    1.869
    113
    Vrouw
    Nou dit betwijfel ik. De meeste ouders van "pesters" hebben wat dat betreft toch wel een blinde vlek en zijn verontwaardigd of boos als hun kind van pestgedrag wordt beschuldigd. Want "mijn kind doet dat niet".

Theezeefje, mamabri, lindajl en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.454
    8.973
    113
    Vrouw
    #2366 Mim89, 27 feb 2024
    Laatst bewerkt: 27 feb 2024
    ...

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat heb ik ook ja. Ik denk daar echt nooit meer aan ook.
    Laatst toevallig want toen had een collega een test gedaan. Ik dacht echt huh? doen mensen dat nog...why
    Maar voelt eerder als 10 jr geleden ofzo

mamabri, TotalBella en Spiekerbox vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.923
    3.125
    113
    Dit is mijn ervaring hier in ook. Daarom zou ik dus echt nooit zeggen mijn kind pest niet. Elk kind is in staat tot 'pesten' al is het niet bewust als ik 'pest'

Ysabella en Diiba vinden dit leuk.
  9. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Nou ja, dat dus. Er is ook zoveel gebeurd en veranderd privé de afgelopen jaren, dat vind ik allemaal veel belangrijker. :roflmao:

Mop81 vindt dit leuk.
  10. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.036
    5.008
    113
    Vrouw
    Ik zat me net te bedenken dat ik mijn man toen nog niet eens kende :roflmao: Ongeveer 10 levens verder inmiddels

Spiekerbox vindt dit leuk.
  11. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Er kan zoveel gebeuren in een paar jaar tijd, hè? :eek: Hier getrouwd, verhuisd, kind gekregen, weer zwanger, zeer heftige dingen binnen de familie meegemaakt die nog steeds gaande zijn, enz.. Echt enorm heftige jaren achter de rug. Dan verdwijnt verder alles naar de achtergrond.

12. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.997
    904
    113
    Vrouw
    Ja he? Zo voelt het wel, al vier jaar en nog maar vier jaar. Dat idee :)

13. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.997
    904
    113
    Vrouw
    Zou zomaar kunnen inderdaad.

TotalBella vindt dit leuk.
  14. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.997
    904
    113
    Vrouw
    Nope, als je een naaste eraan verloren bent (ik oa dus), voelt het niet als uit een vorig leven helaas.

15. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Dat begrijp ik, dat is gewoon verschrikkelijk. Dan is het ook confronterend wanneer het er weer over gaat lijkt me. Sterkte. ❤️

Het is voor iedereen weer anders, en dat is ook logisch. Hier zijn buiten corona om ontzettend veel dingen gebeurd, dan ligt daar de focus op.

Spectre vindt dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.468
    17.412
    113
    In deze situatie durf ik dat echt wel te zeggen. Nee, ze is niet heilig, doet ook dingen verkeerd. Maar 1x dikke koe en een foto met middelvinger als reactie op eenzelfde foto van haar valt bij mij niet onder pesten. (En ja, daar heb ik het met haar over gehad, dat dat niet goed is)
    Daarbij zei meisje3 dat het ook regelmatig op WhatsApp gebeurd. Ik zie daar niks van terug, ook geen berg "dit bericht is verwijderd" waardoor ik argwaan zou krijgen. Mentor had daar ook geen bewijs van gezien van meisje3 dus moest ook afgaan op alleen haar verhaal. En die vertelde dus wel dat er van haar een foto werd verstuurd maar niet dat zij dat ook deed en heel veel negatief praat over anderen.

Ik vind het goed dat de mentor het zo serieus oppakt. Maar dat staat los van hoe ik tegen de situatie aankijk.

Cornflake en Anouk2005 vinden dit leuk.
  17. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.997
    904
    113
    Vrouw
    Dank je wel. En ik snap de anderen ook wel, als die niet zo'n last ervan hebben gehad, en er daarna allerlei belangrijke zaken zijn gebeurd. Alhoewel dat ook op een bepaalde manier confronterend is. Maar goed, that's life.

Spiekerbox vindt dit leuk.
  18. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Dat snap ik ook. Dat voelt dan misschien alsof jouw verdriet er niet toe doet, maar natuurlijk doet dat ertoe! Het is gebeurd, daar kun je niet omheen helaas. Dat anderen eraan voorbij gaan, wil niet zeggen dat jouw verdriet (en dat van vele anderen) er niet is.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.795
    31.379
    113
    Vrouw
    Als de verjaardag van je kind :roflmao:
    Huh... gaat ie al naar de basisschool? Gisteren lag ie nog als pasgeboren babietje aan m'n borst :eek:

Hier even een dingetje. Door corona moest schoonvader in 2020 zijn rijbewijs inleveren (ziek geweest en onvoldoende herstel). Dat was een zware dobber voor hem. En ook de auto wegdoen viel hem zwaar.
    Omdat wij juist ons kleine autootje wilden inruilen voor iets groter kregen we due van hem. Maakte het voor hem wat zachter.

Maar nu begint hij toch wat gebreken te vertonen en is de beenruimte achterin niet meer voldoende. Normaal geen probleem. Spaarpotje auto openmaken en kijken welk model het wordt. En klaar.
    Maar man zit nu helemaal in de "die was toch van pap" modus.
    T gaat wel gebeuren. Maar t heeft toch wel meer emotionele impact dan normaal.

driemkes vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.795
    31.379
    113
    Vrouw
    Klopt ook.
    Die impact is enorm.

Deel Deze Pagina