Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Het is aangepast.

Bijgevoegde bestanden:

mamabri, Nummer4, breister en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.140
    1.632
    113
    Dan zullen ze wel opmerkingen hebben gekregen.

TotalBella vindt dit leuk.
  3. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.997
    904
    113
    Vrouw
    Dat moet haast wel ja... Hier op het forum zijn we niet het enigen, die het opvalt

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.722
    6.627
    113
    Vrouw
    Jumbo heeft ook vaak van die 'aanbiedingen'

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.789
    31.372
    113
    Vrouw
    De beoordeling van de bedrijfsarts vandaag.
    Ik moet nog een stap achteruit zetten voor ik weer aan opbouwen mag gaan denken. :(
    Bevestigd mijn gevoel dat t teveel was.
    Maar sta er wel van te kijken dat dat ook gezien wordt.

Nummer4 vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.221
    15.020
    113
    Vrouw
    Schrik je daarvan of geeft het een gevoel van opluchting?

Mijn man is jaren terug thuis komen te lopen: overwerkt, veel te veel op zijn bordje. Toen was de eerste stap naar de huisarts. Hij ging met lood in zijn schoenen. Want hij was 'bang' dat ze hem een aansteller vond ofzo.
    Hij kwam helemaal.opgelucht thuis, want ze had het helemaal door en gaf hem juist het advies om even helemaal te stoppen met werken om tot rust te komen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.789
    31.372
    113
    Vrouw
    Beide
    Kan wel janken dat het moet.
    Maar gezien het feit dat ik nu alweer met pijn in bed gekropen ben is het wel echt nodig. (Pijn als signaal dat ik te ver ben gegaan)

Een maand geleden hoopte ik echt dat ik vanaf nu weer zou mogen opbouwen.
    En ook dat ik voorzichtig weer wat steviger mag wandelen. Maar ik moet geduld hebben.

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Lastig hoor, kan mij voorstellen dat het echt heel dubbel is. Het is natuurlijk heel fijn dat de arbo arts je grens goed bewaakt en je terugfluit. Maar het liefst heb je natuurlijk dat je wel alles weer kan en mag doen. Sterkte! En een goed herstel toegewenst.

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.789
    31.372
    113
    Vrouw
    Dankje
    Zo is het precies
    Lesje acceptatie en loslaten van het universum

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.722
    6.627
    113
    Vrouw
    Fijn dat je gezien/gehoord wordt in ieder geval, maar het blijft flink k*t zo natuurlijk

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.880
    19.049
    113
    Vrouw
    Zo was het bij mijn man ook.
    Ik was 99% zeker dat hij een burn out had maar hij had heel erg moeite om dat te aanvaarden, want wat gaan ze wel denken,...
    Toen de dokter zei: jij blijft nu gewoon thuis was hij dan ook enorm opgelucht.

Hij zat meer dan een half jaar thuis en is dan heel rustig aan terug begonnen en met momenten is het nog pittig maar de moeite met kunnen toegeven dat het niet gaat is er niet meer bij mijn man.

Mamafiets en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.221
    15.020
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik. Het is natuurlijk ook @##€&€# dat je lijf niet wil doen wat je hoofd wil.
    Aan de ene kant dus wel fijn dat de arboarts goed ziet dat het niet gaat, maar aan de andere kant is het echt heel erg balen dat het niet gaat.

Heel veel sterkte en ik duim mee dat je toch sneller zal herstellen❤️

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.221
    15.020
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft uiteindelijk 4 maanden volledig thuis gelopen en daarna weer opgebouwd tot volledig.
    Hij heeft er heel veel van geleerd en weet nu goed wat zijn grenzen zijn.

De huisarts zei toen ook tegen hem: je voelt je nu echt heel rot, maar je komt hier echt sterker uit. En dat is ook echt wel zo.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.880
    19.049
    113
    Vrouw
    Mijn man ook veel beter.
    Zo diep als hij toen zat heeft hij voorlopig niet meer gezeten maar hij is er wel gevoeiliger aan geworden.
    Wij hebben heel wat gedoe rond mijn gezondheid en de kinderen hun problemen en als daar dan chaos op het werk bijkomt merk ik aan bepaalde zaken (eeuwige moe zijn en beren op de weg) dat het tijd is voor terug wat rust.
    Dat hij dit dan ook doet vind ik super en veel beter dan het blijven doorspartelen .

Mamafiets en Zxcvb vinden dit leuk.
  15. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.107
    1.869
    113
    Vrouw
    Mijn mond valt er van open hoeveel mensen iets "mankeren" en daardoor niet konden of kunnen werken. Als ik hier topics lees lijkt het of iedereen wel een keer langere tijd afwezig is (geweest) van het werk om een reden. Ik vind het best zorgwekkend.

Syane vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.923
    3.125
    113
    Komt ook wel door de mentaliteit in de landen. Alles 'moet' en we krijgen dat ook met de paplepel in gegoten. Al is het niet eens zo 'bedoeld' toen ik chronische ziek werd heb ik jaren door gewerkt want ik wilde geen mislukking zijn. Zo voelde het echt voor mij als falen.

17. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.107
    1.869
    113
    Vrouw
    Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Wat bedoel je met alles moet en met de paplepel ingegoten? Dat we teveel van onszelf vragen?

18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.923
    3.125
    113
    Sorry, warrig verhaal door een warrig hooft. Ja ik bedoel dat. We zijn eigenlijk zo opgevoed dat we altijd het beste er uit moeten halen, in iedergeval wat ik ook in mijn omgeving hoor. De beste cijfers de hoogste opleidingsniveau. Er word heel weinig gekeken naar wat we nu echt leuk vinden. Er is een gigantische prestatie drang. Uit eindelijk kan dat natuurlijk niet goed blijven gaan want we kunnen nu eenmaal niet alles en al helemaal niet tegelijkertijd.

Meer Mañana leven is echt zo slecht nog niet.

19. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.364
    4.384
    113
    Vrouw
    Ik ben het hier wel mee eens. Tegen mij is meerdere malen gezegd dat ik “relaxed werk”, ik doe alles op mijn gemak , maar werk wel door. Maar moet ik ineens totaal iets dringends tussendoor doen , en dat gebeurd zeer regelmatig, en moet ik mijn complete planning omgooien ( dagelijks zowat, dan is dat maar zo.
    Dan beantwoord ik de dringende mail en telefoongesprekken vandaag en schrijf ik op wat ik ook moet doen, maar dat doe ik dan wel morgen, overmorgen of maandag. Ik kan heel goed shiften, maak mezelf niet gek en mensen blijken niet te snappen hoe ik dat doe. De ene na de ander valt uit door stress, werkdruk of een burn-out. Ik denk inderdaad “ manana”, heel zen :)

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.880
    19.049
    113
    Vrouw
    En toch zegt het niet veel.
    Mijn man was van zo Mañana dat ik er nerveus van werd en toch kwam hij thuis te zitten.

Deel Deze Pagina