Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

  1. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.584
    5.314
    113
    Vrouw
    Ik ben nog nooit in een all you can eat restaurant geweest. Klinkt niet als iets dat ik leuk ga vinden:roflmao:
     
  2. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.513
    2.195
    113
    Inderdaad vreselijk. Wij gaan in de voorjaarsvakantie altijd naar een hotel waar we halfpension hebben en 's ochtends en 's avonds van het buffet eten. Wij hebben de kinderen van jongs af aan geleerd: niet teveel opscheppen, als je iets lekker vindt, kun je later nog wat halen. En je eet gewoon je bord leeg, dus niet meer pakken dan je denkt te kunnen eten. Natuurlijk pak je bij zo'n buffet weleens wat dat je uiteindelijk echt niet lekker blijkt te vinden en dan mag je het best laten liggen. Maar als je kleine hoeveelheden opschept, dan is dat ook nooit veel. Want van verschillende dingen maar een beetje op je bord en het is nooit zo dat je daar niets van lust, soms een ding ofzo (onze kinderen lusten sowieso best veel). Moet zeggen dat het bij het hotel waar wij komen over het algemeen niet zo extreem is dat er vaak borden vol blijven staan, niet dat ik zie althans.
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.649
    7.470
    113
    We komen soms bij deze restaurants, kinderen vinden het wel leuk, ik vind het wel leuk om te zien dat ze dan ook weer eens wat anders proberen :)

    Maar bij de kassa bij binnenkomst zie ik eigenlijk altijd bordjes staan dat voor niet-lege borden geld in rekening gebracht i.v.m. voedselverspilling.

    Hier blijft ook wel eens een klein beetje achter op een bord i.v.m. "toch niet lekker" of "oog was groter dan de maag", daar doen ze niet moeilijk over. Maar het zorgt er wel voor dat er geen mega ladingen op borden geschept worden.
     
    Spectre, Syane en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. esclikes

    esclikes Nieuw lid

    20 mei 2024
    3
    0
    1
    Man
    Brussel
    Ik denk dat ze de 6 buurtgenoten om haar heen bedoelt, niet dat 1 gezin 6 auto's heeft :D
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    Vandaag heb ik pannenkoeken gemaakt met melk waar een houdbaarheidsdatum op stond van 28 april. Het was echt nog goed, maar ik wilde het nu maar wel opmaken, daarom de pannenkoeken. Mijn mond valt dus open van hoe conservatief die datum op verpakkingen kan zijn en ook dat wij dus daadwerkelijk melk hebben gehad die 3 weken over datum was volgens de verpakking.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Wij gaan wel eens naar een sushi restaurant. Is in principe ook all you can eat, maar je kunt gewoon aan tafel blijven zitten en via je telefoon bestellen. Iets van 4 of 5 verschillende gerechtjes per persoon per keer dat je besteld, net al bij een tapas restaurant zeg maar. Dit werkt prima en je bestelt ook niet te veel in 1 keer.

    De buffet restaurants vind ik niet zo gezellig en het eten ook niet altijd even goed. Met een grotere groep is het wel handig, je betaalt vaak een vaste prijs.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Houdbare of verse melk?
    Met houdbare hebben we dit ook wel eens, is ook een tht datum dus kan vaak nog gewoon gebruikt worden na die datum.
     
  8. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    611
    987
    93
    Vrouw
    Ik vind het ook echt een verschrikkelijk concept. Sowieso dat geloop, de verspilling van voedsel van mensen die borden vol opscheppen en 3/4e late staan, de troep die geserveerd wordt en de armoedige uitstraling van de "restaurants". Ik vind het ook vies dat iedereen boven die bakken eten hangt. Ik ga er echt nooit meer naartoe. Eet nog liever een boterham met pindakaas thuis als avondmaaltijd.
     
    Shalom, Dubbelgeluk en Sado vinden dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.809
    21.406
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben zelf ook meer van het zien, ruiken en proeven. Niet alleen maar naar de datum. Is vaak echt voedselverspilling.
     
    Saartje33 en JupitR vinden dit leuk.
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    Verse melk. Of tenminste, uit de koeling van de supermarkt, niet vers van de koe :p
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.729
    9.774
    113
    Een all you can eat bestel-kleine-gerechtjes vind ik leuk, we houden van sushi, maar ook andere concepten als er genoeg aanbod is. Voor mij als vegetarier is dat lang niet altijd het geval. We hebben 1x bij Rozey gegeten, vegetarische AYCE met hapjes bestellen, heerlijk :thumup:

    Zo'n groot buffetrestaurant vind ik ook niks, te weinig keus voor mij om t de moeite waard te maken, niet gezellig, en de kwantiteit gaat ten koste van de kwaliteit, zeker als ze alle keukens door elkaar serveren.
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.857
    10.781
    113
    Dat ik echt 10 muggenbulten heb van 1 middagje camping. Mijn broer werd ook helemaal lekgeprikt en de rest (schoonfamilie) niet. Ik denk dat ons bloed heel lekker smaakt:roflmao:
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.153
    5.310
    113
    Hoe brutaal en grofgebekt kinderen zijn. Wij wonen dicht bij een speeltuin en wat ik soms hoor. Vind ook zwaar irritant want het zijn ruzie makende kinderen dus net zoals nu speelt dochter met 2 vriendjes daar en dat gaat eigenlijk ook nooit goed.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor de tip! :)
     
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.274
    26.654
    113
    Vrouw
    Dat mijn zoon op zijn kamer online is met vrienden (heel normaal, daar valt mijn mond niet van open)
    Maar vervolgens hoor ik hem al pratend naar de wc gaan. Superhandig die draadloze headsets :roflmao::roflmao:
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  16. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.397
    796
    113
    Vrouw
    Mijn mond valt open van de overlast van de buurvrouw in het hotel afgelopen weekend.
    Vier nachten lang had ze het nogal gezellig met een of haar man. Ik werd gewoon wakker van het gekreun, kei-hard. Je kan mij niet wijs maken dat ik de enige was in het hotel die het gehoord heeft.

    Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte.
    Ik ben echt niet preuts ofzo, maar hoef toch ook niet vier nachten lang de avonturen van de buren mee te beleven. Was overigens best een groot hotel en heb geen idee uit welke hotelkamer het was.
     
  17. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.806
    3.195
    113
    Vrouw
    Gisteren is de mechanieker naar de poort komen kijken en waar het eerst een simpel probleem van spinnenwebben leek is het toch wel heel vreemd geworden. Er komen blijkbaar allemaal foutcodes op het display die helemaal niet bestaan bij dat merk en die de mechanieker in zijn hele carrière nog nooit gezien had zelfs. Ik begin echt te geloven dat opa hier rondspookt :roflmao:
    Vandaag komt er een nieuwe motor, en gaan we na 2 jaar eindelijk onze garage kunnen gebruiken :cool:
    Die 2 jaar zijn ook bizar snel gegaan. Morgen exact wonen we hier 2 jaar.
     
    mamabri en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.806
    3.195
    113
    Vrouw
    Van de hoeveelheid slakken in onze tuin.
    Ik heb er vandaag zonder overdrijven want heb ze geteld 160 uit de tuin geplukt, eergisteren 111, dag ervoor iets in de 90, ervoor ook massa's maar toen telde ik nog niet :roflmao:
    Ik ik heb dus echt tig verschillende bestrijdingsmiddelen. En degene die ik vang gaan ook dood dus het zijn niet dezelfde steeds (sorry karma, normaal wel een dierenliefhebber maar ik zie mijn moestuin liever dan slakken momenteel)

    Ik kan echt slakkenslijm in potjes gaan verkopen, 't schijnt dat dat goed is voor de huid :roflmao:
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.274
    26.654
    113
    Vrouw
    Zal door al die regen komen.
    Mss heb je hier nog iets aan?
    https://www.milieucentraal.nl/huis-en-tuin/ongediertebestrijding/slakken/
     
    artie vindt dit leuk.
  20. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.924
    3.492
    113
    Ik had vandaag een dealtje gesloten met de kinderen: zij slakken zoeken in de tuin, ik hun speelgoed opruimen. Ze zetten ze dan neer in de speeltuin verderop.

    Ik ben echt heel bang voor slakken en het zijn er nu zoooo veel:oops:

    Dat is echt mijn favoriete restaurant :)
     

Deel Deze Pagina