Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.298
    15.472
    113
    Die tip had ik eerder moeten weten :p woon nu net te ver van school om binnen de bel te horen:(:roflmao:
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.289
    26.661
    113
    Vrouw
    Die hebben waarschijnlijk niet voor niks 1 kind :roflmao:

    Maar het al dan niet laat zijn heeft weinig te maken met wat je in de ochtend moet doen. Maar wel alles met het type mens die het regelt. Time management is gewoon niet voor iedereen simpel.
    En daar kan je maar heel weinig aan veranderen.
     
  3. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    935
    1.570
    93
    Vrouw
    Ik heb hier op het forum in een soortgelijke discussies al eens eerder aangegeven dat ik dus zo'n moeder ben die met enige regelmaat te laat op school komt.

    5 kinderen met alle 5 een lichamelijke, psychische of beide problemen.
    Daarbij ben ik wat chaotisch en is time management niet mijn sterkste kant.

    Ik kreeg toen het halve forum over mij heen dat ik gewoon 10 minuten eerder weg moet gaan....was het maar zo simpel.

    Goed school weet dit, vindt dit geen bezwaar en benoemen elke keer dat ze respect hebben dat ze er allemaal weer zijn en die paar minuten te laat geen probleem zijn.
     
    OliJul, Mim89, mutskuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.538
    16.112
    113
    Vrouw
    #3804 Neuzeke, 27 mei 2024
    Laatst bewerkt: 27 mei 2024
    Daar kan je veel aan veranderen, alleen moet je willen:roflmao:

    Als je naar school bijvoorbeeld bekijkt alsof het wel prima is dat je wat te laat komt dan begint daar het probleem al.
    Want eigenlijk is dat niet prima maar onbeleefd.

    De trein wacht niet op laatkomers dus als je die echt moet halen zal het wel lukken.
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.423
    17.386
    113
    Vrouw
    Ik hou niet van te laat komen. Moet ik dan nooit haasten? Ja, helaas wel :D
    De kinderen hebben sowieso wat moeite met opdrachten uitvoeren in de ochtend en jongste heeft zo ongeveer iedere ochtend een meltdown omdat ze niet wil aankleden. Maar desondanks zijn we nog nooit te laat gekomen haha
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.328
    26.036
    113
    Als school het geen probleem vindt dan is er sowieso geen probleem!
    Daarnaast alle begrip voor je situatie! Ikzelf bedoel dan ook niet gezinnen zoals die van jou. Dat had ik ook al aangegeven in mijn bericht :)
    Het zijn (hier) juist de 2 ouders met 1 (NT) kind (zonder handicaps). Er zit een jongetje in groep 1 met een rolstoel en hij is nooit te laat. Klasgenootje van mijn zoon heeft pasgeboren tweelingzusjes ; nooit te laat. Ikzelf heb een autistisch kind, ik ben nooit te laat.
    Niet omdat ik (of zij) zo geweldig zijn, maar meer van; de mensen waarvan je begrijpt dat die te laat zouden kunnen komen (mensen zoals jij bijv) die komen eigenlijk nooit te laat.
     
    Syane en Villa Kakelbont vinden dit leuk.
  7. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.237
    113
    Vrouw
    Ben ik toch niet helemaal gek. :p
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.469
    3.817
    113
    Dat hier niet ver vandaan dus al die schuine hellingen in de garage bij het ziekenhuis zijn ingestort. We wonen er ver genoeg vanaf om niets gemerkt te hebben maar dichtbij genoeg om zoveel hulpverleners te horen rijden dat we wisten dat er iets gebeurd moest zijn.

    Gelukkig geen doden of gewonden.
     
  9. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.125
    2.544
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook wel eens te laat maar dan staan we helemaal klaar om weg te gaan en dan heeft de jongste tijdens het schoenen aandoen gepoept :rolleyes: kan ik eerst een luier doen en dan ben ik te laat :mad::roflmao:
     
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.517
    5.809
    113
    Ja, dat las ik net ook. Alleen heel je tuin schoffelen? Want je weet niet waar ze uithangen. En met dit regenachtig weer zullen ze niet uitdrogen.
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.110
    4.346
    113
    Klopt waar wij (man, zoon en ik) op tijd klaar zijn om te vertrekken begint dochter (add) 2 minuten voor vertrek oh ik moet me schoenen nog aan, even geduld hoor moet nog even mijn haren doen, oh mijn jas ligt nog boven (hoe dan kapstok is beneden en je slaapt op zolder)

    Op zich niet zo heel erg want we beginnen gewoon op tijd met haar aansturen maar zoals bij huiswerk plannen zie je dit ook heel erg terug. Wij zetten nu vol in op het leren plannen en je eraan houden vooral met het huiswerk. Want een hoofstuk Frans en dan 2 dagen van te voren oh ik moet nog leren werkt gewoon niet heel erg goed.
    Ze is slim, doet havo maar struikelt echt over time management.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.538
    16.112
    113
    Vrouw
    Onze 2 oudste hebben ook dat probleem (adhd, add en ass ) maar we leren hen toch ook wel dat op tijd komen erbij hoort.
    Dus alles klaarzetten vooraf, kledij en schoenen klaarleggen,...
    Het feit dat de oudste zijn liefje op dezelfde bus zit zal ook wel wat helpen :roflmao:.

    Leren en plannen is nog andere koek.
    Voor het leren krijgt de oudste dit jaar ondersteuning van een persoonlijke begeleider.
    Hij was heel eerlijk geweest tegen die persoon en had gezegd : ik kan mij niet houden aan een planning.
    Ze hebben het deeltje van leren plannen dus geschrapt omdat hij zich er natuurlijk wel moet aan houden maar die discipline heeft hij nog niet en van ons neemt hij sowieso maar weinig aan.
    Hij zal ipv samen te plannen vooraf beginnen samenvatten.
    Ook dat vind hij maar onzin maar hij gaat die samenvatting wel gebruiken.

    Ikzelf was op vlak van school en op tijd komen als puber ook wel heel slordig.
    Maar dat had meer te maken met het allemaal zo nauw niet nemen.
    Als volwassene kijk ik daar anders tegenaan.
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.110
    4.346
    113
    Hier oudste en man ASS en de jongste dus ADD. Man en zoon (ik ook hoor) vinden het naar om te laat te komen dus daar lopen we niet tegen problemen aan.
    Man is echt een praktijk man, boeken doen hem weinig, leren deed hij niet hooguit een keer doorlezen.
    Zoon help ik bij het huiswerk, zit nu op het mbo en moet nu zijn burgerschap (of zoiets) afronden met een presentatie en het werkboek afmaken. Dit kan hij gewoon niet overzien en dus help ik met plannen en werk samen met hem de planning af. (dus gisteren het stuk politiek en justitie voor de presentatie, vandaag weer een ander stuk) Ik stuur hem aan door b.v te zeggen dat hij donderdag (theoriedag) even met zijn leraar moet overleggen omdat hij vaak dichtslaat bij een presentatie en de druk groot is want als je er geen voldoende voor haalt mag je geen examen doen, of er ook de mogelijkheid is om het 1 op 1 te doen (mocht voor nederlands namelijk wel) Maar ik geef hem altijd eerst de kans om het zelf op te pakken, lukt dat niet dan klim ik wel in de mail.

    Tja en dochter zit nu op de wip van over gaan of toch net niet. Heeft op dit moment 5 minpunten en mag er 3 hebben. En het zijn cijfers 5,4 5.3 dus best nog mogelijk om op te halen. Haar ook uitgelegd dat het niet uitmaakt welke opleiding ze doen dat de clou toch echt zit in het plannen en ook uitvoeren van je planning. Dat als je een proefwerk op krijgt dat het handiger is om een week van te voren al te beginnen met leren ipv 2 dagen van te voren. Dat leren herhalen en herhalen is en dus niet het schrijven van leerkaartjes en vervolgens er niets mee doen. Het kwartje lijkt te zijn gevallen de afgelopen 2 weken, kijken of het ook blijft hangen.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.538
    16.112
    113
    Vrouw
    Hier is het kwartje nog niet gevallen.
    De vriendin van onze oudste kon gisteren bijvoorbeeld niet mee met ons.
    Ze had te veel werk omdat de examens er aankomen.
    Ze zijn pas binnen 2 weken zegt hij dan.
    Dat kan maar het is niet onverstandig om vooral al wat te starten.
    Zorg dat uw boeken in orde zijn, stop alles al netjes, stel nog eens vragen over wat je niet begrijpt,...
    Maar neen hoor, daar is volgens onze zoon nog tijd genoeg voor
    Dit schooljaar kan ik over zijn punten weinig zeggen en dat maakt het moeilijker.
    Op geschiedenis had hij 4,4 maar al de rest is tussen de 7,5 en 10.
    Hij maakt zich daar allemaal niet zo druk in en zolang het goed gaat tja ....
    Op tijd komen moet hij eigenlijk wel en dat begrijpt hij ook wel.
    Te laat is pas een bus een uur later en dat betekend nablijven ( tenzij overmacht maar dat is te laat vertrekken thuis natuurlijk niet).


    Onze middelste die zal nooit te laat komen MAAR hij kan nog slechter plannen dan zijn broer.
    Waar onze oudste nog begrijpt dat hij de dag voor zijn examen toch echt wel moet doordoen, is het bij de middelste rond 17u crisis want hij begrijpt er niets van en vind dit niet en dat niet.
    Ook hier is hulp totaal niet gewenst.
    Onze middelste zal om deze reden ook veranderen van school en ipv coaching, instructies en weekplanning, zal hij naar een school gaan waar gewoon iedere keer 50 minuten les gegeven word en waar je gewoon dagelijks huiswerk hebt en wss ook dagelijks toetsen.
    Veel duidelijker voor hem.

    Tijdens e examens zitten onze kinderen alle 2 in de zorgklas.
    Presentatie mogen ze net als uw zoon 1 op 1 doen.
    Boekbesprekingen mag een luisterboek zijn ( doen ze sneller tussendoor dan lezen).
    Vooral bij de oudste op school zijn heel wat aanpassingen opgestart sinds kort en dat loopt wel goed nu.
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.226
    8.944
    113
    Zoon is hb en leren leren is nog een werk punt. Het zelf plannen is een ding wat nu iets beter gaat.

    Hij zit nog op de basisschool maar naast de gewone taken hebben ze nog 2 of 3 projecten lopen. Alles moet binnen die weken af zijn. Waar hij eerst grote frustraties had in de zeg maar laatste week vraag ik nu alleen nog hoe het gaat en of hij het gaat redden. Soms gemopper en moet hij harder werken of het anders doen. Ze doen alles op school en aan het einde van die weken hebben ze een presentatie. Het gaat nu beter. Wel fijn dat ze ook op de basisschool mee beginnen.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.289
    26.661
    113
    Vrouw
    Aan welk type mens je bent kan je niks veranderen. Goed time management is niet voor iedereen weggelegd. Ja je kan het leren. Maar ben jij type chaoot en alles op het laatste moment omdat je dacht dat er tijd zat was. Dan kan je een uurceerder opstaan en alle goedbedoelde tips volgen. T gaat maar deels werken.

    Heb t vaak genoeg gezien. Ook bij mensen die te laat komen wel heel vervelend vinden (maar t gebeurt toch steeds door bovenstaande).

    Niet zelden icm AD(H)D of andere diagnose. Maar dat hoeft niet.

    Ik ben zelf type altijd op tijd. Hoewel het laatste half jaar toch vaak tijdnood, door een geheugen als een zeef, waardoor ik telkens nog even terug moet om wat te pakken.
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.289
    26.661
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd... geen idee. Ik heb t uit hetzelfde artikel als jij :roflmao:
     
  18. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.517
    5.809
    113
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.280
    6.815
    113
    Vrouw
    Mijn mond viel open van de tekst van dat Brommers kieken liedje. En dan zingen mijn oudste en kleuter het nog half mee (want horen het op school/van klasgenootjes) en vragen: Wat zijn dikke tieten? AARGH.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.280
    6.815
    113
    Vrouw
    Ik ben overigens van het type altijd erg te vroeg. Soms wel een dag of een week :roflmao: Ik ben dan ook helemaal niet zo stressbestendig, en te laat komen vind ik vreselijk. Dus voorkom ik stress en wacht dan op bestemming.

    Ik heb een vriendin met vreselijke tijdsmanagement. Die is standaard te laat. Ik weet het en kan er niet echt aan wennen. Eén keer was ze veel later dan gezegd, omdat ze nog haar benen moest epileren. Schiet mij maar lek dan.
     

Deel Deze Pagina