Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.287
    26.661
    113
    Vrouw
    Over geheugen gesproken.

    Ik moet voor mijn trompetles een stukje leren met 4 verschillende noten erin.
    Ik snap noten lezen nog wel van vroeger.
    Maar.... bij elke noot hoort een andere greep. En die grepen zijn nieuw.

    Krijg het dus niet voor elkaar die grepen bij de juiste noren te leren.
    4 stuks.....
    4
    Moet toch lukken dacht je?

    Nee dus. Zit er voortdurend naast o_O
    Dit wordt nog een klus.

    Vrijdag wissel ik naar de hoorn. Horen weer andere grepen bij. Hoop dat dit nog ergens in mijn lage termijn geheugen verstopt liggen. (Heb dat vroeger ook gespeeld)
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.867
    10.792
    113
    Herkenbaar en vreselijk:|:rolleyes::D
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.226
    8.944
    113
    Dat lijkt me lastig. Ik had het met de ukelele. Deed dan 1 houding tot het er in zat en daarna nummer 2. Dan 1 en 2 combineren en als dat lukt nummer 3 erbij doen.

    Ik ben er achter gekomen dat ik geen enkel muzikaal gevoel / ritme heb.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.287
    26.661
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:

    T is echt vreselijk. Maar moet er ook wel om lachen.
    Mijn antwoord is dan ieys in de trant van "grote borsten in niet-netjes-taal"
    En dat ik geen niet-netjes taal wil horen weten ze. (Ok... bij puber zijn die grenzen wel verschoven. )
     
  5. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Van wat N zei aan het einde van de route van de avondvierdaagse.
    Kind is normaal gesproken niet naar bed te krijgen.
    Hij zei: Ik ga naar huis, douchen mijn pyjama aan trekken en dan naar BED!
    Hij was kapot :p
    Dat douchen hebben we maar even overgeslagen..
    Was ook met 5minuten vertrokken toen die eenmaal op bed lag..
     
    femkes, Mammavantwee, TotalBella en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.928
    3.496
    113
    Ook zoveel regen gehad...? Ik hoop dat het de andere dagen beter weer gaat zijn!
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.423
    17.386
    113
    Vrouw
    Hier zingt oudste het ook GRRR gelukkig alleen die ene zin, maar ik vind het vreselijk. Hopelijk waait het snel weer over:|
     
  8. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Ja we hadden bijna de hele tijd regen.
    Gelukkig had ik een paraplu meegenomen.
    Morgen als het goed is geen regen!
     
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.911
    3.716
    113
    Vrouw
    Thuis
    Interactie op de parkeerplaats, ik zit in de auto te wachten op mijn afspraak en er parkeert iemand naast mij.

    Deze vrouw loopt pontificaal tegen mijn spiegel op, deze buigt duidelijk door na weer terug te veren.

    Ipv sorry te zeggen begint ze meteen te roepen dat er niets aan de hand is.

    Ik merk (kurk)droog op dat er inderdaad voor haar niets aan de hand is (inmiddels heb ik mijn spiegel nagekeken deze heeft inderdaad geen schade).

    Nog steeds geen sorry van de tegenpartij, ook als ik opmerk dat ze gewoon voorzichtig moet doen (er is hier ruimte zat om er langs te lopen).

    Vervolgens zeg ik haar dat ze door kan lopen, nog steeds geen sorry van haar maar wel een heel verhaal dat ze echt niets fout doet, dus ik was er wel klaar mee.

    Begint ze in ene luid te vloeken :confused:

    Gewoon vanuit het niets. Sommige mensen :rolleyes:
     
  10. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    3.429
    693
    113
    Vrouw
    Inderdaad, sommige mensen.... Ze hebben er liedjes over gemaakt he? Sorry seems the hardest word. ;)
     
    Berte vindt dit leuk.
  11. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    307
    181
    43
    Vrouw
    Ik voel me aangesproken dit is wel echt waar, toen ik m’n dochter nog met de auto naar school moest brengen was ze nooit te laat. Eenmaal verhuisd en op nog geen 5 min lopen toch regelmatig
     
  12. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    307
    181
    43
    Vrouw
    Mijn mond valt open van al het leed in de wereld. Ik kan er echt gewoon met mijn verstand niet bij dat bepaalde belangen voor onschuldige mensenlevens gaan ongeacht wie/waar/aan welke ‘kant’.. waar houdt het toch op…

    En een wat luchtigere, van mijn dochter van 1,5 die de slabbetjes ging verstoppen op de opvang omdat mw die niet om haar nek blieft
     
    Vero0504, olleke, JupitR en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.110
    4.346
    113
    Van mijn moeder (ja ik kan haar wel even voor de kop slaan maar dat komt toch niet aan vanwege die enorme plaat die ze er voor heeft)

    Mijn vader is ziek, naast de diabetes, hartklachten (staat onder controle na een omleiding en dotteren) heeft hij nu ook staar en is zijn prostaat zo vergroot dat plassen en poepen een uitdaging zijn (daarom nu een katheter en zakjes om de ontlasting soepel te houden)

    Dan vraagt mijn moeder dus aan huisarts en thuiszorg of hij alles mag met een katheter in. Het antwoord is dat hij gewoon alles mag.

    En vervolgens loods ze hem de auto in (ze kan zelf niet rijden), rijden ze naar de jachthaven zodat hij verder kan met het schilderen van de boot.
     
  14. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.643
    2.151
    113
    Vrouw
    Waaaaaat??? :eek::eek:
     
    Syane vindt dit leuk.
  15. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.608
    1.568
    113
    Hoe is vader?
    Durft hij nee te zeggen of is hij onder de plak?

    Helaas zie je dit bij de oudere generatie maar alles doen wat het vrouwtje zegt.
    En later waneer de man weg vald zijn de vrouwen niets meer en hebben ze de kinderen nodig.

    Hoop wel dat je vader ook inziet dat dit niet kan en dat hij gewoon ziek is.
    Lijkt mij voor jou ook heel moeilijk.
     
  16. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.643
    2.151
    113
    Vrouw
    Ik heb het liedje nog steeds niet gehoord, maar vanavond zegt mijn 12 jarige: mama, je moet echt een liedje horen, echt heeeel grappig. Ik dacht; nou oké, laat maar horen, want ik zag de bui natuurlijk hangen.

    zet ie: lekker op de trekker aan, en een lol dat ie had en zingen en dansen…. Heel onschuldig dus. En erbij vertellen dat zijn 4 jarige neefje dat ook zo’n leuk liedje vind
     
    Mamafiets en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.287
    26.661
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Mooi man
     
    mamabri vindt dit leuk.
  18. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.643
    2.151
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Ssssssst! Die heeft hij nog niet ontdekt!
     
    Mamafiets en Nummer4 vinden dit leuk.
  19. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    307
    181
    43
    Vrouw
    Hahahaha afgelopen vrijdag had m’n oudste haar kinderfeestje toen kwam deze ook voorbij, tot mijn verbazing kende ze de tekst ook woord voor woord :o:

    Maar al die meiden konden precies meezingen, krijgen ze dit dan op school te horen ofzo want ik weet zeker dat ik niet de enige ben waar dit nu niet precies de muzieksmaak is thuis :roflmao:
     
    femkes vindt dit leuk.
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.110
    4.346
    113
    Nou precies zoals je het omschrijft. Hij doet alles (met liefde) voor mijn moeder en zal dus niet zeggen dat het niet kan/lukt. Maar als wij als kinderen er iets van zeggen (en dat was vroeger ook al zo) dan lacht mijn moeder het weg en neemt niets van ons aan. Zodra iemand met (in haar ogen status) het zegt dan reageren ze daar meteen op. Mijn moeder is echt degene met de broek aan , speelt mooi weer naar de buitenwereld (schone schijn gebeuren net als die tv show) en hecht heel veel waarde aan status en het kennen van bekende mensen.

    b.v ze beweert dat mijn zus in de klas zat met iemand die nu burgermeester ergens is mijn zus kan bewijzen dat dat niet zo is dmv oude klasse foto's Maar volgens moeder is dat wel zo en was diegene toevallig ziek die dag. (diegene zat een klas hoger dan mijn zus)

    Of dat ik vriendinnen was met iemand die nu een bn-er is. Klopt ik ken haar maar vriendinnen waren we absoluut niet (vond het toentertijd een naar kind).

    Het vervelende is dat ze dit alles zo goed "speelt" ( of moet ik zeggen manipuleert) dat de buitenwereld het niet opvalt.

    Ze hebben ook totaal niet in de gaten wat hun gedrag (want mijn vader heeft er ook wel een handje van) doet met ons (zus en mij) en hun kleinkinderen ( die geen van allen nog graag naar hun gaan en dus alleen met verplichte momenten zoals vader en moeder dag mee gaan)
     

Deel Deze Pagina