Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.802
    7.442
    113
    Vrouw
    Dat ik vrij plotseling geen stem meer heb. Gisteren al hees, maar vandaag is helemaal erg. Ik ga zo een overleg in, dat wordt wat :o:

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.461
    8.978
    113
    Vrouw
    Zo blij voor je dat je zo snel terecht kan en dat je een fijn gevoel hebt bij hun!! Geen ervaring met zo'n operatie, maar wel ervaring met hersen operaties in dat zkh. Zijn allemaal zo aardig en proberen je echt constant op je gemak te stellen. Laatst nog even aan mijn beste vriendin gevraagd die daar heeft gewerkt en zij zei ook weer dat de arts die jij hebt een hele goede arts is.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.926
    3.125
    113

Zo lief van je!!

Mim89 vindt dit leuk.
  4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.144
    1.635
    113
    Dat ik eindelijk de stap heb gezet om een andere chiropractor te benaderen.

Over mijn huidige ben ik niet meer zo tevreden. Hij vraagt me wel om hem iedere keer op de hoogte te houden van onderzoeken etc. En als ik dat dan doe via de mail, krijg ik vervolgens gewoon helemaal geen reactie terug. Dus van de laatste uitslag heb ik hem nog maar helemaal niet op de hoogte gesteld.

Nu dus maar eens afspraak inplannen bij iemand anders. Kijken of ik daar een beter gevoel bij krijg.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.231
    113
    Dat de kosten van een hartfilmpje en echo n.a.v. een bevinding van een hartmeting van je basisverzekering af gaan en dus eigen risico is. Een behoorlijke tegenvaller van bijna € 500,-

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Wat een geld allemaal.

Ik ben blij met mijn hospitalisatie verzekering en het feit dat ik in België woon.
    Echo's, ECG, EGG, MRI,....
    Ik zat deze ochtend aan nummer 11 van dit jaar.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    In Nederland is je verplichte eigen risico 385 euro, daarna hoef je niets meer te betalen qua reguliere ziekenhuiszorg. Je kan 'm hoger zetten, maar is een risico wat je neemt. Heb ik nu met m'n tandartsverzekering, heb ik niet afgesloten voor dit jaar maar nu een stuk kies afgebroken, dus ik hoop dat ze 'm nog kunnen fixen :)

suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Ahzo je kiest zelf.
    Als uw gezondheid dus kwakkel is, kan je die maar beter wat hoger zetten dus.

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Die 385 heb je niks aan te kiezen. Die heeft iedereen (helaas)
    Daarboven wordt alles wat in de basis zit vergoed.

Tandarts moet je wel echt een apart pakken voor bijnemen. Daar zit maar weinig van in de basisverzekering. (Ook weer helaas)

Maarja... die basisverzekering is al duur, dus daar kunnen ze ook niet alles in stoppen. Altijd gedoe over. We vinden de verzekering te duur en tegelijk willen we dat al onze zorg wordt betaald. Tja...

chrystel73, Neuzeke, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.231
    113
    Ik had hem zelf voor het allereerst in jaren op 1 stapje hoger gezet… gelukkig kunnen we het betalen. Wat je met deze constructie krijgt is dat ik nu denk, laten we dan meteen alles maar even goed checken, nu heb ik toch geen eigen risico meer:rolleyes:

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Als iedereen zo denkt, stijgen de zorgkosten nog meer en worden de wachtlijsten nog langer...
    (Tenzij het wel zinnige dingen zijn natuurlijk)

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Ik dacht dat we wel een beetje uit de hoest kuchel en geblaf sferen waren...

Morgen werk ik maar weer thuis om kommer en kwel op te vangen. Nu is t de oudste (7) dus dat scheelt. Gewoon hoestje is niet zo spannend maar t giert weer over dr longen.

Hopelijk bkijft t hierbij en gaat niet iedereen plat.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling :).
    Enkel laten doen wat echt nodig is zou ik zeggen maar snap.wel.met zo bedragen dat het piekt.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.231
    113
    Het was ook meer een bij wijze van spreken, maar ik weet dat het wel veel voorkomt door deze constructie.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Ahja ik kan het mij wel inbeelden hoor.
    Voor sommige mensen zal het de aanzet zijn om nog meer onderzoeken te laten doen, terwijl het mss niet nodig is.

16. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.047
    1.679
    113
    Vrouw
    Andersom geldt helaas ook. Ik heb een onderzoek gehad waarvan ik deze week de rekening kreeg. Ik moet officieel een vervolg controle doen in september. Ging de huisarts assistente zeggen dat ik het ook door kan schuiven naar volgend jaar, omdat ik anders nu alle kosten zelf moet ophoesten.
    Het is natuurlijk lief bedoeld, maar ze was zelf ook wel twijfelachtig omdat het een belangrijk onderzoek betreft. Ik heb besloten dat mijn gezondheid voor gaat, dus ik laat het geplande onderzoek gewoon staan. Gelukkig weet ik het nu en kan ik alvast geld opzij zetten.

Maar toen ik die rekening zag, snapte ik wel waarom mensen de zorg gaan mijden of behandelingen uitstellen. Echt verdrietig dat het zo moet.

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Een belangrijk onderzoek is mss niet persé spoed?
    Al is het nog maar juni natuurlijk.
    Wss is zolang wachten ook gewoon niet echt verstandig?

In België zal je dit ook wel hebben hoor.
    Mensen die wachten omdat ze geen goede hospitalisatie hebben of wachten omdat ze het gewoon niet kunnen betalen (al is er voor mensen die echt niet hebben wel een regeling rond terugbetaling).
    De terugbetalingen voor echo, mri, scan enzo zijn hier prima geregeld maar als ik kijk naar wat mijn kinderen al gekost hebben aan onderzoeken en testing dan zouden ze daar toch nog een beetje mogen in aanpassen
    150 euro hier, 200 daar, 70 euro , dossier opmaak 90, tegen dat er een diagnose is zijn we makkelijk 1000 euro kwijt en dan werden gewoon dsm testen gedaan e

18. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Ik kijk ook wel een beetje hoe ik zorgkosten maak/declareer.
    Eind 2019 is een kies afgebroken (onder het tandvlees), waardoor ik een implantaat moest. Het implantaat heb ik 2020 laten plaatsen, de kroon is er pas 2021 opgegaan, zodat ik beide keren (een deel van) de kosten bij de zorgverzekering kon declareren.

Maar toen ik mijn verstandskiezen liet trekken (in het zhs) en de kaakchirurg zei dat de andere 2 nog wel 1-2 jaar konden blijven zitten, heb ik die toch een paar weken later al laten verwijderen omdat ik anders 2x eigen risico zou moeten betalen. Dan liever 1 jaar eigen risico betalen ipv 2x.

Maar moet zeggen dat ik het best zuur vond dat man op 20 december zijn been brak, heel jaar geen zorgkosten gemaakt, en dan net op het laatst wel. En dan weet je dat januari de teller weer opnieuw start en je dus nog een keer eigen risico voor hetzelfde (nou ja, opvolging, controles en het verdere herstel van datzelfde gebroken been) kan betalen. Wat dat betreft was het voordeliger geweest als hij 1 januari zijn been had gebroken en we maar 1x eigen risico hoefden te betalen (en nog voordeliger als hij zijn been niet had gebroken ;)).

Kinderen zijn in Nederland gratis meeverzekerd, soms wel een eigen bijdrage. Onze dochter heeft aangepaste schoenen, dat is volgens mij iets van €75 per paar (moeten ze officieel dan wel 2 jaar mee doen...), en bij medicatie moesten we de 1e x zelf betalen. Zittend ziekenvervoer (taxi naar revalidatiecentrum/ziekenhuis, etc.) is ook een eigen bijdrage. Maar als ik zie bij onze oudste dochter wat er vergoed wordt qua ziekenhuiszorg, revalidatie, hulpmiddelen, medische voeding, dat is echt een behoorlijk bedrag.

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.226
    1.876
    113
    Bizar he wat een eigen risico doet.
    En dan nog maar te zwijgen over eigen bijdrage.
    Man heeft medicijnen en elke 3 maanden moet hij een x bedrag betalen.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    Want iedereen weet toch dat dat standaard is bij kinderen, 2 jaar met schoenen doen...

:confused: als ze het seizoen redden ben je al blij

NiVa0230, Syane, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina