Voor de school van de kinderen heb ik de cadeaulijsten voor groep 1 tm 4 gemaakt, zodat de leerlingen een cadeau voor het Sinterklaasfeest kunnen kiezen. Voor iedere groep keuze uit 8 cadeautjes en heb er vanalles opgezet. Typische dingen voor jongens, meisjes, maar ook wat voor beide leuk is. Tegen de juffen gezegd dat ik niet zo ben van de traditionele jongens/meisjes cadeaus en dat de leerlingen vooral zelf mogen kiezen wat ze graag willen hebben. Vandaag kwam V helemaal trots uit school, want hij had een cadeau uitgekozen! V houdt van alles wat maar wielen heeft, Paw Patrol, Marvel superhelden, dino's en noem maar op. Ik: 'Nou wat leuk! En wat heb je gekozen?' V:' Een roze prinsessenspiegel met licht en geluid!' Ik: 'Fantastisch! Dat klinkt leuk! Waarom heb je die gekozen?' V: 'Ik heb er goed naar gekeken, en er stonden alleen prinsessen op de doos. Niet op de spiegel zelf. En met de lampjes en de muziekjes kan ik een discofeestje houden op m'n kamer!' Ik hou hier zo van ❤️ Heerlijk puur haha!!
O wat leuk om ze zelf te laten kiezen. Ik heb vandaag namens de ouderraad ingepakt voor dit jaar. Cadeautjes worden door school besteld, jongens en meisjes apart. Ze krijgen wel hetzelfde cadeau, maar in een andere kleurstelling.
Geef het kind eens ongelijk! Een spiegel met lampjes waar je een discofeest mee kan maken is toch hartstikke leuk ? en roze is gewoon een mooie kleur. Mijn jongste zoon zijn lievelingskleur was op die leeftijd ook roze , niks mis mee!
\\ Wat super hoe hij er over nagedacht heeft!! Echt een overwogen beslissing, echt fantastisch Super leuk dat ze zelf wat uit kunnen kiezen, echt leuk, zo is ieder kind ook echt blij.
De rits van mijn nieuwe jas is dubbel, nu schiet de onderste steeds vanzelf omhoog. Ik vind het een klacht, maar super lastig om dan terug naar de winkel te gaan. Wat zouden jullie doen. Side note het was geen goedkope jas.
Wederom van de werkgever van de oudste (albert heijn). In de herfstvakantie was er al gedoe over, dus ze heeft nu pro actief gevraagd hoe het in de andere vakanties werkt? Ze heeft 3 vaste werkdagen (do,vr, za), nu beweert de leidinggevende die er vandaag was dat ze in de vakantie op elke dag ingepland kan worden. En wanneer ze niet kan dat ze dan op voorhand vrij moet nemen, ook op dagen die ze normaal nooit werkt. Sorry, maar zij weet toch nu nog niet of ze in de kerstvakantie op ma, di, wo of zo iets gaat doen. Mij lijkt het logisch dat wanneer ze haar op een andere dag nodig hebben ze dat eerst netjes vragen. Wij gaan ons hier als ouders toch maar mee bemoeien, want dit kan niet.
Heeft ze geen beschikbaarheid doorgegeven?. Ze kan ingeroosterd worden op de dagen/tijden van haar beschikbaarheid. Als ze op maandag nooit beschikbaar is, kunnen ze er niet vanuit gaan dat ze op maandag ingeroosterd kan worden. In het geval van een vakantie kunnen ze van te voren wel vragen of ze extra wil werken ik de vakantie. Heb je geen mailadres? Samen met haar even een mail sturen dan, dan komt het uit naam van je dochter, maar kan je je er wel in mengen.
Ze heeft geen vaste beschikbaarheid moeten doorgeven. Begonnen met 14, toen mocht ze wet technisch enkel op zaterdag. Daarna gevraagd of ze vanaf 15 ook op do en vr kon. Daarop heeft ze gezegd dat het kon. Nu gevraagd hoe het in de vakantie werkte en werd gezegd dat ze op elke dag ingepland kan worden.
Rare gang van zaken dan. Had nog een aanvulling gedaan op m’n vorige post. Mailen is een handige manier om je hierin te mengen maar dan het uit naam van je dochter te doen.
Ja, dat is een goed idee. Dat gaan we doen. Ik kijk net in de app die ze gebruiken. En daar staat bij beschikbaarheid do, vr,za. Maar vanavond werd dus iets anders verteld. We gaan idd vanuit haar naam maar even mailen.
Schoonmoeder heeft er een andere rits in laten zetten (gewoon een enkele). Als je de functie van dubbele rits niet nodig hebt, gewoon omzetten. Kocht je m vanwege de dubbele rits en functioneert dat niet naar behoren, dan retour.
Hoort niet zo te gaan, je geeft je dagen door die JIJ kan en werkgever kan in overleg andere dagen afstemmen (met oog op andere medewerkers die verlof opnemen). Zijn andere bijbanen te vinden die daar beter mee omgaan. Vind dit een vrij valse start van een werkend bestaan door een werkgever die zoiets in haar schoenen schuift. Je hoeft je leven (en je vakantieplannen, bioscoop idee ofzo) niet op hold te zetten "omdat je misschien moet werken". Zou gauw op zoek gaan naar iets anders eerlijk gezegd.
Van de afdelingsleider op school van de oudste. Kan geen details vermelden maar hij vond het blijkbaar nodig om zich te bemoeien met de deelname van dochter aan een activiteit die school zelf organiseert. Op een erg demotiverende manier ook nog. Gaat hij zich dan ook bemoeien met de tijd die bijbaantjes en sporten kosten van alle andere leerlingen? Dochter doet het verder prima trouwens dus geen enkele reden om haar aan te spreken over het enige leuke dat school haar geeft. Dochter is zo dapper om samen met mentor het gesprek aan te gaan met hem, om hem aan zijn verstand te peuteren dat hij zich misschien eens wat meer zou moeten verplaatsen in de mentale staat van leerlingen. Ze hoeft niet te stoppen maar hij "zet wel vraagtekens" bij haar deelname omdat ze ook wel eens afwezig is door ziekte. Lamme zak hooi is het...
Dat school eind volgende week pas de lootjes trekken. Hebben net 2 weken om cadeautjes te regelen en te knutselen. Maar goed dat we er maar 1 hebben die aan de knutsel moet. Nu hopen dat hij wel een leuk kind trekt, vorig jaar trok hij een kind wat hem pest en niet met rust laat. Het is een knutsel kind en in eens wou hij niks meer. Was heel sneu.
Ik weet wel dat er winkels zijn waar je geacht wordt grotendeels beschikbaar te zijn in vakanties, maar dan moet dit wel van tevoren (met het sollicitatiegesprek bijv.) besproken zijn. Dat was bij mij het geval vroeger. Er werd dan een week of 6 van tevoren een rooster gemaakt voor die vakanties, waarbij je wel 1 of 2 dagen per week aan kon geven dat je echt niet kon.
Dat is zeker niet leuk! Ik geloof dat ik de juf had gevraagd of zij haar lootje niet met je zoon kon ruilen in dit geval. hoop dat hij dit jaar meer geluk heeft!