Waar valt jouw mond van open? Deel 14

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

O de oorzaak is heel duidelijk, in groep 1 al: ouders gescheiden wat kind niet kon verwerken en kind groeit op straat en de bso op. Moeder is nooit te zien en ziet geen enkel probleem. Oudere broer is ook al zo irritant, kriebelt mijn zoon altijd door de haren, oma heeft hem aangesproken maar de jongens zijn erg hardleers. Denk dat moeder alleen de oudste lieve tienerdochter aan kan, daar loopt ze arm in arm mee. Bij vader worden ze opgevoed door oma.
    School mag niets zeggen natuurlijk maar het gevolg is wel dat mijn kind nu een ander kind haat en hem eigenlijk het liefst dood wenst... ga er maandag over spreken met de juf want mijn kind is nu zichtbaar lastig, wat een reactie is op stiekem gedrag van een ander kind. Niet alleen stiekem hoor, hij doet ook genoeg in het openbaar.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.520
    8.447
    113
    Allemachtig :eek: wat een ********

Blijven melden en als je het ziet zou ik zeggen: filmen!

Omaaatje vindt dit leuk.
  3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.173
    1.849
    113
    Nou melden dus.
    Het kan niet zo zijn dat hier geen enkele hulp aangeboden is.
    Dus dan nu in het verplichte kader zou echt niet verkeerd zijn helaas.
    Somige ouders zien het niet maar aan wat ik lees is dat ze veel te lang aanmodderen.

Dus ja naar school en dan melden als het gesprek weer op niets uitdraait.
    En ik snap niet dat dit kind alleen mag zijn.

Dit laatste omdat c een hele tijd ook niet alleen mocht/kon zijn En zij altijd in het oog moest zijn.
    Dit omdat zei te veel schuld kreeg en heel onhandig was en dus sturing nodig had.

Omaaatje vindt dit leuk.
  4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.391
    8.914
    113
    Vrouw
    @Omaaatje jeetje wat heftig. Blijven melden idd. He bah wat ontzettend kl*te voor jouw zoon :(

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zo'n knul had midi vorig jaar ook in de klas. Constant treiteren als de juf aan de andere kant van de klas staat en als midi dan een keer uitviel werd hij aangesproken. Dat joch is notabene een tijd geschorst geweest, maar toch telkens benadrukken dat midi ook niet onschuldig is omdat hij erop reageert. Zijn klas had vorig jaar de laatste dagen vervangende leraren ivm zwangerschapsverlof van de juf en op de laatste dag heeft die knul nog damstenen door de klas gegooid, een andere jongen zodanig gepest dat die huilend naar huis wilde, enz, maar elke keer net als er niemand was. En ik was zo blij dat ik er gewoon niets meer mee hoefde omdat midi van school af ging. Zelfs midi raakte het gewoon niet meer omdat hij wist dat hij ervan af was.
    Maar het is zo overheersend voor een kind, blijft absurd als een school dat niet aanpakt.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.628
    31.140
    113
    Vrouw
    Oh wat erg.
    Voor jouw zoon. Maar ook voor die kinderen.
    Idd. Blijf in gesprek. Dit kan echt niet. School hoort een veilige plek te zijn voor alle kinderen.
    Mss ook een melding bij veilig thuis?

Omaaatje vindt dit leuk.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.508
    14.008
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je zoontje en de rest van de klas! Ik snap dat ze dit kind helemaal zat zijn.
    Maar dingen als ik ga met je p*k spelen, broer die aan zijn haren zit, daarbij gaan bij mij de alarmbellen af. Er is een kans aanwezig dat dit gedrag voortkomt uit seksueel misbruik. Niet dat dat het gedrag van deze jongens goed zou praten, maar dat zou het wel verklaren.
    De school had voor dit soort dingen allang de meldcode moeten inzetten, en actie moeten ondernemen.
    Zelf zou ik als ik jou was ook een gesprek met school aanvragen, en dan niet alleen met de juf, maar ook met de directie. Want nu was het dus aanranden en dingen zeggen, maar een volgende keer kan zo'n kind daadwerkelijk over gaan tot seksuele handelingen.
    Daarnaast zou ik je ook adviseren om een melding te maken bij veilig thuis. Hoe meer meldingen, hoe beter. En mocht er uiteindelijk geen sprake zijn van seksueel misbruik, dan is dit kind wel al bekend bij de hulpverleners met dit gedrag, en kan hier ook sneller actie op ondernomen worden.

8. Omaaatje

Ik blijf het zeker melden en zoon meldt ook alles. Bij deze juffen mag dat, vorig jaar zei de juf steeds dat hij geen weerwoord mocht geven dus hield hij snel zijn mond.
    Ik ga er van uit dat school wel de vinger aan de pols houdt qua hulp.

9. Omaaatje

Het kind heeft mijn zoon vorig jaar in feite aangerand in de kleedkamer: aan zijn geslachtsdeel gezeten (wel met onderbroek aan), rare geluiden makend ondertussen en hem precies uitgelegd wat seks is terwijl mijn kind dacht dat kinderen vanzelf kwamen als een man en vrouw met elkaar trouwden. Heeft zijn hele meivakantie inclusief verjaardag verpest.
    Wat school doet weet ik niet, dat mogen ze niet zeggen natuurlijk ivm de privacy. Weet wel dat hij na die situatie vorig jaar gewoon alle dagen op school was en dus niet geschorst is. Hij heeft in een gesprek met zoon sorry gezegd en dat was het volgens mij. Maar nu blijkt dus dat hij op allerlei andere manieren triggerend bezig is.

2.5 jaar geleden had zoontje hem uitgenodigd voor zijn kinderfeestje, toen heeft hij mijn toen 14-jarige dochter trouwens geslagen, dus daarna was hij ook nooit meer welkom en hebben we niet meer geprobeerd hem het voordeel van de twijfel te geven...

En aangezien die van mij niet zo heel veel zelfbeheersing heeft wordt hij dus heel snel boos en dat is zichtbaar in de klas natuurlijk.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.392
    10.333
    113
    Wat vreselijk!!

Wij weten niet wat ze met het kind doen en wat ze bespreken met de ouders.

Het is geen reguliere school dus zijn wel wat gewend. Misschien is de school ook te divers met teveel leerkrachten. (Hb onderwijs, dus komen er meer kinderen met rugzakken o.a door te laten veranderen van de school)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wow ik schrik hier echt van.
    Dit is echt "gestoord" gedrag en wat hierboven al eerder werd genoemd dan ga je toch denken aan seksueel misbruik of het is gewoon een rot kind.
    Uit wat voor een gezin komt zo'n kind dan ook.
    Geen woorden voor.

Loufoque, Paardenbloem en Omaaatje vinden dit leuk.
  12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Midi zit nu in een tussenjaar en ik heb me wel zorgen gemaakt omdat iedereen daar een rugzakje heeft ivm vervelen op school, niet bij de groep horen, dat soort dingen. Maar (even afkloppen) het gaat daar zo goed, mijn kind is gewoon een ander kind. Zoveel meer ontspannen, durft ook veel meer te proberen, slaapt goed, staat goed op. Ergens zie je nu pas hoeveel effect een niet passende school heeft.

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.604
    3.947
    113
    Vrouw
    Jullie weten nog wel van onze oplichtende aannemer van de verbouwingen he.
    Komt nu nog een staartje aan, blijkbaar zijn er in de afgelopen tijd door hem meer dan 20 mensen op dezelfde manier opgelicht :eek: de zaak is echt veel groter dan ze eerst dachten, en het net rond hem is stilaan aan het sluiten. Zijn gevraagd mee klacht in te dienen.
    We hebben wel zelf altijd gezegd dat we geen geld willen geven aan advocaten, of het is te zeggen we hebben daar ook gewoon geen geld voor, financieel heeft hij ons echt kapot gemaakt. Maar goed als het zo een grote zaak is en we zijn de enige die geen advocaat nemen gaan we er ook niks kunnen uithalen vrees ik. Maar met zo veel schulden en diegene heeft al het geld ook al opgesoupeerd zal er waarschijnlijk ook niks uit te recupereren zijn van het geld wat we kwijt zijn vrees ik.
    Ik had het ergens al achter ons gelaten, ons huisje begint echt goed af te raken nu en wel en hier fijn. Maar zo wordt weer alles opgerakeld. Stom gedoe wel, maar zo iemand mag gewoon niet meer vrij rondlopen de komende tijd.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.392
    10.333
    113
    Dat hebben we dus verder ook. Het is niet perfect maar ze dagen hem cognitief uit, past beter in de groep.

Ook een belangrijke hij gaat spelen na schooltijd. Kunnen ze ook spelen zonder dat hij zich aan moet passen. Ze snappen elkaar

femkes vindt dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.898
    3.081
    113

Wauw dit klinkt echt helemaal als een gezin dat hier uit de buurt komt

16. Omaaatje

Ik woon aan een heel andere kant van Nederland, jij woont bij tuc in de buurt toch?

Maan14 vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Jazeker, mooiste stuk van Nederland:roflmao:

Spectre, Relax en Maan14 vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.898
    3.081
    113
    Klopt inderdaad! Hebben hier dus ook zo disfunctionerend gezin. Verschikkelijk de boel word geterroriseerd er door. Zelf bij politie zijn de kinderen bekend en houden een extra oogje in het zeil.

19. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.898
    3.081
    113
    Waar het vanavond feest is

:roflmao:

' krab emoties doen het niet :eek:'

20. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker weten:D, mijn spullen en instrument liggen al klaar.

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina