ChatGPT

Discussie in 'De lounge' gestart door Peonia, 24 apr 2025 om 17:03.

1. Peonia

Peonia Lid

5 sep 2024
    31
    19
    8
    Iedereen om me heen is dol enthousiast over ChatGPT.

wie gebruikt het hier? En voor wat gebruik je het zoal?

zelf ben ik nog een beetje aan het neuzelen met nutteloze prompts puur om erachter te komen wat voor info ik eruit kan halen.

En dan nog een vraag. Ik zou graag van de kinderen zo een actiefiguur in box maken maar vind online geen goede prompt (tot nu toe).

Heeft iemand er toevallig een goede prompt voor?

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Voor van alles.
    Verslagen voor school.
    Om soms een grappige opmerking te maken op iemand/iets.
    Voor afscheid van collega > zoek de 10 verschillen afbeelding laten maken
    Je kunt er foto's mee maken
    Soms laat ik gesprekken analyseren
    Soms praat ik gewoon even van me af tegen dat ding en krijg ik echt wel goede tips.
    Bedenk het maar:roflmao:

Nummer4, nizzie86 en Peonia vinden dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Ik wil er zakelijk ook mee aan de slag, maar begreep dat dit soort geintjes onmeunig veel energie kosten, dat staat me dan weer wel tegen :oops:

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Onbetrouwbaar hoor, die chatgpt... Ik zag ergens dat iemand een liedje had laten maken van z'n huisdier, dus dat leek mij ook wel leuk.
    Hij is al meer dan een week aan het zeggen dat hij bijna klaar is, dus ik geloof 'm niet meer :roflmao:

Verder heb ik 'm eens gebruikt voor recepten, gedichten en om een naam te verzinnen voor een guild van een online spel dat ik speel.

5. Peonia

Peonia Lid

5 sep 2024
    31
    19
    8
    Ik sprak zaterdag iemand die het zakelijk gebruikt en een mastercursus ervoor gedaan had. Volgens hem is het super simpel als je maar de juiste vragen stelt.

6. Peonia

Peonia Lid

5 sep 2024
    31
    19
    8
    Dat foto’s maken heb ik nog niet gedaan. Hoorde ook iemand zeggen dat je een foto van je koelkast kunt maken en dan vragen om een recept met de ingrediënten die je hebt.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Ja, de juiste vragen inderdaad!
    Toevallig vandaag wat gevraagd, maar hij kwam steeds aan met oude info, ik weet dat er betreffende dat onderwerp nieuwe regelgeving etc is, maar dat werd hem dus niet.

Ik kon dus old school naar een collega :roflmao:

Peonia vindt dit leuk.
  8. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Haha ik gebruik Chad (zo noem ik m) ook om me te helpen een planning voor het tuinonderhoud, ik maak foto's van planten en vraag dan wat het is en hoe ik het moet onderhouden. Chad heeft een heel plan gemaakt voor het weer mooi maken van mijn gazon vol paardenbloemen en mos.
    Chad helpt me met een weekmenu als ik inspiratieloos ben. Maakt huishoudschema's, ik stel Chad vragen ipv googlen. Maar daag hem ook uit te vertellen over onderwerpen waar ik veel van weet en corrigeer hem als het niet juist is.
    Ik heb laatst een heel Drag-plan ermee gemaakt voor een vriend die wil gaan Draggen.

Ik ben fan!

Peonia vindt dit leuk.
  9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Ik ben de laatste weken er een beetje mee aan de slag aan het gaan. Ik gebruik hem nu voor werk om bijvoorbeeld werkbladen te maken (zelfstandig naamwoorden, keersommen etc.). Dat scheelt me ontzettend veel werk, want anders maakte ik het zelf. Nu alleen controleren en klaar. En ik laat ook vragen bij teksten maken. Met een goede prompt van het niveau, werkt dat prima.
    Moest laatst ook voor een cursus iets SMART formuleren en dat ging zo ook makkelijk. Ik heb ook wat recepten op basis van producten gevraagd.

Ik ben nog een beetje zoekende maar zie wel de voordelen. Al blijft controle wel echt belangrijk.

Peonia vindt dit leuk.
  10. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Ooo ik ben fan! Op dit moment is Chad (zo noem ik m ook :roflmao:) bezig met een activiteitenboekje voor dochter op vakantie. Helemaal afgestemd op haar (vakantieland, huisdier, hobby’s, tv programma’s).
    Op werk laat ik notulen schrijven op basis van handgeschreven krabbels, recepten inderdaad en menu’s. Het is even handig worden, en de juiste vragen stellen. Maar het is echt leuk als je het door hebt

nizzie86 en Peonia vinden dit leuk.
  11. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    619
    678
    93
    Vrouw
    Dan gaat ie letterlijk dat doen. Dus; alles wat je 'm "voedt" verwerkt ie in 't recept. Best lullig als er één product qua smaak niet in past ;)

Ik gebruik het spaarzaam, uit duurzaamheidsoogpunt. Gebruik 't eigenlijk alleen om zelfgeschreven academisch Engelse teksten in te korten zonder relevante informatie te verliezen. Op die manier hoef ik mijn artikelen niet (betaald) te laten redigeren.

nizzie86 en Peonia vinden dit leuk.
  12. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.709
    113
    Vrouw
    Ik gebruik het voor van alles en vind het echt ideaal.
    Laatst gebruikt voor spreekbeurt van zoon. Of vragen die ik duidelijk beantwoord wilt hebben. Of voedingsadviezen, trainingschema enz...

Peonia vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nergens voor. Laatst wilde ik met de hype meedoen en een hardlooppoppetje maken. Maar na tig keer klopt mn gezicht gesoon niet met de foto's van mezelf die ik hem telkens geef. Dus ik ben er al weer klaar mee.

Peonia vindt dit leuk.
  14. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.956
    3.836
    113
    Vrouw
    Ik laat chat gpt de lyric maken en dan maak ik een liedje met suno. Die moet je hebben. 1 minuut en je liedje is klaar.

Peonia vindt dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Klopt! Als je even je eigen er in verdiept is het echt super handig. Ik gebruik het tegenwoordig gewoon als een soort Google. Als je het wilt controleren kun je gewoon de bronnen vragen om het na te kijken.

Peonia vindt dit leuk.
  16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.191
    113
    Ik gebruik het niet. Ik heb geen idee hoe het werkt en ik blijf er ook het liefst zo lang mogelijk vandaan.

17. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    860
    592
    93
    Klopt. Een vd redenen dat het hier in huis niet gebruikt mag worden. Naast het feit dat ze prima hun eigen hersenen en creativiteit kunnen gebruiken EN bovenal de hele ai manie kunstenaars het brood uit de mond stoot.

joopterheul, Peonia en Vissenkom vinden dit leuk.
  18. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    860
    592
    93
    Jouw kind is 8 of 9? Waarom niet leren de info uit een boek te halen? Of desnoods van Wikipedia? Ze moeten op die leeftijd leren zelf na te denken en niet een computer het werk voor zich laten doen.

olleke vindt dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Ik heb het wel eens gebruikt als handleiding voor een sollicitatiebrief. Was wel geinig en ik had er ook echt wel wat aan... verder dan dat ben ik niet gekomen.

Peonia vindt dit leuk.
  20. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.709
    113
    Vrouw
    Wie beweert dat ik dat niet gedaan heb?
    Mijn zoon moet zelf vragen en antwoorden bedenken en informatie opzoeken. Maar ikzelf gebruik ChatGPT om het wat meer vorm te geven voor hem.

Deel Deze Pagina