Nou echt he?! Waar gaat dat heen met de democratie? Ergens wel jammer dat ze de schutter dood hebben geschoten ipv zwaar gewond. Had graag de beweegredenen gehoord en van mij hadden ze deze idioot ook geen pijnstilling hoeven geven, van mij had hij flink mogen lijden. Vind het trouwens wel hilarisch dat Trump daarna nog even zn vuist de lucht in stak. Hij is er relatief goed vanaf gekomen, maar de overledene en 2 zwaargewonden helaas niet.
Nou idd! Schrok me een bultje. Vraag is hoe dit zich verder gaat ontwikkelen daar Zover bekend was het een eenling dacht ik?
Ben ook wel benieuwd naar de achtergrond van de dader. Helaas kan hij zijn beweegredenen niet meer laten horen indd. Het is sowieso al een puinhoop in de VS als het gaat om politiek (zijn dit nou echt de enige 2 geschikte kandidaten voor het presidentschap?) Maar wel bijzonder hoe hij zich staande houdt ja.
Dat ik mijn vriezer vrijdag schijnbaar niet goed dicht heb gedaan. Ik ben daarna weg gegaan en niet meer thuis geweest. Kom ik vanochtend in de keuken hoor ik mijn koelkast piepen.. alles ontdooid natuurlijk , zeiknat overal ik wou de vriezer wat leger hebben maar nu is die helemaal leeg
Dochter, vriend en ik vertonen alle drie symptomen van corona momenteel. Vooral de niet weg te krijgen hoofdpijn is voor mij typerend. Ik ga dan ook zeker niet bij mijn vader in het verzorgingshuis langs, of bij moeder die over een week begint met bestraling tegen K. Ik kijk wel uit... Heb nog gedacht een testje te halen maar wat voor toegevoegde waarde heeft dat nog?
Ik zou nu ook niet meer testen. Dan moet ik meteen denken aan alle quarantaine maatregelen. Pfoe, ik hou het nu bij ziek = thuis blijven en beter = weer naar buiten. Echt niet meer die periode erachteraan. Dat hoeft ook niet meer, maar het is meer de gedachte die ik erbij kan hebben. IK hoor nu ook niemand die ziek is meer zeggen dat die corona heeft. Iemand is gewoon ziek.
Maar dat doe je dan toch bij elke verkoudheid, hoest, enz? Maakt dan toch niet uit of het corona, influenza of welk anders virus dan is?
Precies. Toen mijn moeder kanker had werd een simpele keelontsteking haar bijna fataal. Dat maakt dan echt niet uit wel virus het is.
Daar kan ik in komend dat er in ziekenhuizen nog getest word. Maar thuis vind ik dan weer niet nodig. Ziek is ziek en dus thuis en wat voorzichtiger. Pas na alle shit zijn wij gaan na denken wat doet ziek zijn voor anderen maar daarvoor was het toch ook ziek is thuis.
Dat advies heeft mijn moeder nu ook gekregen, niemand in de buurt die ook maar iets onder de leden heeft, ookal is het maar een gewone snotneus. Wordt nog lastig met kinderen in de basisschoolleeftijd. Hopen dat ik niks op haar overbreng want ik ga wel als mantelzorger aan de slag de komende maanden.
Maar hoe ver ga je daarin? Mijn sm heeft nu ook kanker. Ze heeft weinig reserves, dus ik denk dat een virus, welke dan ook, een zeer grote aanslag op haar heeft. Maar ja, lang heeft ze niet meer en ik denk dat ze gelukkiger is als ze iedereen nog kan zien en iets korter leeft dan dat ze van alles en iedereen afgezonderd wordt en nog een langere periode in eenzaamheid moet doorbrengen.
Dat is natuurlijk aan de persoon zelf. Ik zou zelf liever ook die knuffel krijgen, als ik weet dat er geen behandeling gaat helpen. Maar waneer ik een kans maak wil ik ook geen zieken. Maar dar is mijn gedachten toen ook geweest. Schoonmoeder had corona en kon niet dan help ik liever dan niets. Te weten dat maar tot op heden ben ik nog niet ziek geweest dat ver moet dat dit corona was.
Tja, mijn moeder leeft nu 30 jaar later nog, dus ik ben blij dat de rest van de mensen wel voorzichtig is geweest. Dus dat hangt compleet van de situatie af natuurlijk.
Dat lijkt me heel lastig idd, zeker omdat je vaak al besmettelijk bent voor je het weet, maar meer dan goed opletten kun je dan niet doen. Ze heeft je waarschijnlijk ook heel hard nodig als mantelzorger.
Wat erg van je schoonmoeder. Is wel een heel andere situatie denk ik. Mijn moeder heeft goede vooruitzichten, zeggen ze. Ze zijn er vroeg bij gelukkig. We zullen zeker op bezoek gaan, ik ben er vaak en desnoods met mondmasker als er wat heerst. Kinderen neem ik mee zodra het kan. Ik zal zeer voorzichtig zijn en zal alles overleggen met haar. Ik zal voornamelijk komen als zij voor haar behandeling weg gaat, dan ga ik door het huis heen. Zal ook mijn vader bezoeken wanneer zij dat niet kan (ze gaat nu dagelijks).
Helemaal voorkomen kun je het niet natuurlijk, maar je kunt er wel rekening mee houden ja. Mijn schoonvader is er ook voorzichtig mee ivm chemo, maar hij wil de kleinkinderen graag blijven zien. We geven het wel altijd aan wanneer één van ons verkouden is en soms slaan we een bezoek over, het is ook een beetje afhankelijk van wat hij zelf wil en hoe de situatie is. Hij ziet de kleinkinderen graag en heeft al zo veel moeten inleveren dat hij het contact met de (klein)kinderen ook niet nog eens wil minderen.
Mss moet je mijn bericht nog een keer lezen dan. Verkouden ben ik een paar keer per jaar. Niks aan de hand. De keren dat ik i fluenza had was ik een week ziek, nog een week gammel en daarna weer beter. In december 2023 had ik covid. Ik ben nu nog bezig op het werk mijn uren terug op te bouwen. De verwachting is dat ik in oktober misschien weer 100% inzetbaar ben. En ja. Ook van influenza zijn er so.s mensen die er lang last van hebben. Maar dat zijn bij lange na niet de aantallen die nu met long covid lopen. Zelf ben ik maar een licht geval. En heb ik zicht op min of meer volledig herstel. Velen zijn volledig of gedeeltelijk arbeidsongeschikt geworden. En dat waren gewoon gezonde volwassenen. Dus nee. Ik vind het coronavirus beslist niet vergelijkbaar met verkoudheid. Ik wil niet zeggen dat we maar gelijk weer in lockdown moeten oid. Daarvan zijn de nadelen op alle fronten te groot. Maar wat extra voorzichtigheid vind ik zeker gepast.
Had mijn inziens ook best wat meer aandacht mogen krijgen in het artikel (vanmorgen gelezen, weet niet of het nog aangepast is).