Waar valt jouw mond van open? Deel 15

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 9 jul 2024.

1. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Dat heb ik ook

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.546
    31.016
    113
    Vrouw
    Dat de hypochonder in mij is aangesprongen.

Vanmorgen een zeurderig pijntje in mijn ringvinger. Genegeerd.
    Tot ik daarstraks de deurklink vastpakte en ik ineens een steek door die vinger voel gaan. Er is niks aan te zien. Ik kan hem nog gewoon buigen en strekken (doet wel pijn). En als ik hem niet gebruik voel ik bijna geen pijn meer.

Ring heb ik afgedaan.

Gaat vast over.

Maar in combinatie met algemeen stijf gevoel in mijn hele lijf bij in beweging komen. (Ik sta op van mijn stoel als een oud vrouwtje, eenmaal in beweging is het weer ok)
    En vingers (beide handen) die stijf voelen.
    En een erfelijke belasting aan noedels kant net reumatische aandoeningen.... (oma, moeder en tantes hebben/hadden het allemaal vanaf middelbare leeftijd)

Nouja... dat dus. Moest het even kwijt. Kan er verder ws toch weinig aan doen. Ik ga zo maar sporten. Dat houd je jong en soepel toch?

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.984
    3.909
    113
    Vrouw
    Dat ik net een wespennest heb gevonden. Had mijn auto naast een muurtje geparkeerd bij het appartement. Met uitstappen niks gemerkt. Met instappen gelukkig pas nadat ik ingestapt was :roflmao:

Normaal parkeer ik daar nooit, ga ik nu ook voorlopig niet meer doen. Volgens Google horen die in oktober dood te gaan, het is overmorgen november, weten die stom beesten dat niet ofzo? :oops::roflmao:

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.546
    31.016
    113
    Vrouw
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.994
    113
    Vrouw
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.546
    31.016
    113
    Vrouw
    Plaatselijk?
    Meer dan 70 doden. En code rood vanwege mogelijke tornado is iets meer dan plaatselijk vind ik.

We zijn nog nooit zo blij geweest dat we in het zuiden wonen. Hadden we regio noord gewoond, dan hadden ze nu daar gezeten.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.994
    113
    Vrouw
    Ja was echt heel plaatselijk, als in een paar kilometer verderop was er dus behalve wat regen niets aan de hand.
    Zowel ten noorden als zuiden van ons dorp zijn erge overstromingen, maar wij hebben dus echt mazzel gehad (zitten tussen Valencia en Murcia in).
    Ondertussen al 95 mensen overleden. Vrees dat dit aantal nog wel op gaat lopen. :cry:

Begrijpelijk dat jullie blij zijn dat jullie vorige week vakantie hadden. Zo'n natuurramp wil je absoluut niet meemaken! En al helemaal niet in het buitenland, want je komt daar nu echt niet zomaar weg.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Van de hoeveelheid mensen die hardlopen of fietsen zonder verlichting.

Een opa met 2 kleinkinderen lopen op het fietspad en geen enkele verlichting of reflectie op hun kleding. Blij dat mijn man aan het opletten was.

Heb het idee dat mensen niet het besef hebben dat als het gaat schemeren en je denk dat het prima kan zonder verlichting je eigenlijk al laat bent.

Tegen zoon zeg ik bij twijfel lamp aan. Ramen zijn donkerder in de auto dan dat je zelf ziet op de fiets.

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dat wij nog steeds zo’n last hebben van muggen o_O. Zelf werd ik gisteravond en vannacht gewekt door een mug en zodra die lamp aangaat nergens te bekennen, en net riep de oudste dat ze een mug heeft. Ook nergens te zien.. nu de waaier maar aan gezet bij haar en Hopen dat ze nog even slaapt..

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja valt mij ook op.
    Ik wandel bijna iedere avond en heb mijn loopband ook weer omgedaan. Ik loop met oortjes in en hoor daardoor niks van de omgeving om me heen, moet er niet aan denken dat een scooter me op de een of andere manier niet ziet en me bij een manouvre omver rijdt.
    Mensen hebben denk ik ook geen idee hoe weinig zichtbaar ze zijn. Mijn man en oudste dochter lopen hard in de avond en die hebben allebei zo'n harnas met verlichting om.

11. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    470
    502
    93
    Dat valt mij ook op, nu ook ‘‘s morgens als ik naar mijn werk ga zie ik het veel.

mijn oudste 2 moeten ‘s avonds terug fietsen vanaf de voetbal en pasgeleden deed ineens het achterlicht van de oudste het niet meer.
    Ze heeft toen tegen der broertje gezegd dat hij achter haar moest fietsen omdat hij wel achterlicht had.
    Gelukkig was het maar een klein stukje dat ze moeten fietsen op een goed verlichtte weg.
    Toen ze thuis kwam heb ik er gelijk een los achterlicht op gezet.

Boordevol en owly vinden dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Ik heb nu 2 kleine losse lampjes standaard in mijn tas zitten. Mijn koplampen moet je opladen en die kunnen dus ook in eens uit gaan. Verder zijn ze super

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Daarom loop ik niet met oortjes. Wil alles wel zoveel mogelijk horen. Vanmorgen zoon en ik bijna over de tenen gereden want een auto nam een hele krappe bocht, schrok me wezenloos. Blij dat het niet donker was.

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Mar dan ben je toch volledig afhankelijk van de oplettendheid van een ander? Ik wil juist goed de omgeving kunnen horen, ik loop bijna altijd zonder, heel soms 1 oortje in of 2 maar dan de muziek heel zacht. Met oortje(s) in is dan enkel op een rustig voetpad of fietspad, sowieso niet op de openbare weg waar auto's rijden.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.609
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik loop alleen op voetpaden, soms moet ik weleens uitwijken voor andere wandelaars en pak dan een stukje fietspad mee maar dan kijk ik altijd wel heel goed of er niks aan komt rijden. Ik loop niet op wegen waar ook auto's rijden, enkel om over te steken.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Ah, dat scheelt al ja!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.591
    8.719
    113
    Vrouw
    Hier ook. Soms nachten niks en dan opeens 4 in 1 nacht! Stomme krengen.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    De hele naaste familieleden die als je de verjaardag viert vanaf 14:00 (en ja mee eten was prima) , je pas om 20:30 appt dat ze niet komen. En zijn ouders appten ook pas vlak voor 14:00.. (want die hadden een afspraak staan dus afmelden hadden ze veel eerder kunnen doen...) leuk! Ineens 6 man minder. Vond mijn kind ook geweldig :rolleyes:

De reden? 'Ja we hebben een korte nacht gehad want de kleine was wat vaker wakker'. App dan lekker in de ochtend:| en niet pas als de jarige al op bed ligt. Hij had zich er zo op verheugd.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Ach wat sneu, ik snap dat gewoon nooit he

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik ook niet. Dat je niet kan, te moe bent, geen zin hebt: het is oke, we zijn makkelijk daarin. Maar meld t ff enigzins op tijd. Dan heb ik geen stuiterend kind die bij elke deurbel zich afvraagt of ze het zijn. Als je bijna 40 bent met gezin dan verwacht ik wel dat je dat kan begrijpen....

Deel Deze Pagina