Waar valt jouw mond van open? Deel 15

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 9 jul 2024.

1. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.245
    4.211
    113
    Vrouw
    Van mijn jongste: als je iets kwijt bent, laat hem maar zoeken, hij vind het altijd eigenlijk.

vandaag zijn opa en papa aan het klussen, opa laat een veertje vallen en het hele ding is gewoon onvindbaar. Met zaklantaarn erbij zijn ze meer dan een kwartier aan het zoeken.

dus ik opper om de jongste te laten zoeken en riep hem er dus bij.

mopperend omdat hij zijn schoenen aan moest doen en een jas ( het was buiten gebeurd en het was koud) liep hij naar buiten. Papa liet zien wat hij zocht.

zoon kijkt om zich heen , bukt en had het veertje gevonden. Gewoon binnen 5 seconden!!!!

ik zeg altijd tegen hem dat hij later detective of zo moet worden haha

NiVa0230, Shay25, Mim89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Dit dus.
    Kun je of wil je niet? Echt prima. De reden is voor mij echt niet relevant: ik vraag er niet eens naar. Maar zeg t gewoon op tijd. Arm kind was blij... deurbel ging. Oooh dat is vast X! Nee t was de bezorger voor t eten...

Naja. Hij heeft hier ook van geleerd!

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    En dat voor een jongen :D

Neefje was gister op zoek naar zn bord met eten. Bord stond voor zijn neus en nog keek ie erom heen :roflmao:

Mim89, chrystel73 en mamabri vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.245
    4.211
    113
    Vrouw
    Hahaha nou inderdaad. Mannen kijken meestal met hun neus, maar hij niet.

Ik denk dat hij hele goede ogen heeft. Of er in elk geval goed mee kan focussen of zo

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.137
    1.832
    113
    Ik heb dat ook vaak.
    Man en dochter bakken er niets van,..
    Ik kijk ik zie 9 van de 10 keer vind ik het wel.

mamabri vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    Haha, die heeft een goede speurneus zeg:thumup:
    Kan hij niet wat aan mijn ene zoon geven? Die kan toch slecht zoeken :confused:

Gisteravond zoon van 19: mam, mijn blauwe hoodie heb ik niet, zit die nog in de was?
    In de was zat hij niet meer, maar waar hij was??
    Hij naar zijn broertje van 16: heb jij hem soms in de kast liggen? Zoon van 16 kijkt in zijn kast: nee ik heb hem niet.
    Ik heb daarna ook nog even gekeken, nou hij lag er dus wel gewoon....

mamabri vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Herkenbaar hoor maar dan mijn oudste dochter.
    Nu is haar kast ook een een vreselijke zooi met veel te veel kleding maar die kan ook nooit iets vinden.
    Dan roept ze alweer Mam weet jij waar die top/ shirt is, kan hem niet vinden?
    Dan weet ik vrijwel zeker dat ik hem pas gewassen heb en in haar kast heb gelegd/ gehangen.
    Ik ga dan kijken en dan vind ik het in ene keer op een zichtbare plaats.

mamabri, Syane en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Kleding niet terugvinden gaat hier al beter sinds ze zelf hun eigen was opruimen :D ik was het, na het drogen vouw ik het op en zet de wasmand met de schone spullen op hun bed, succes er mee! :p

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    Dat werkte hier dus niet. Want dat doe ik idd ook. Ze krijgen het opgevouwen op hun kamer en mogen dat zelf in de kast leggen.
    Maar ja jongens en netjes opruimen:rolleyes:
    Gewoon de hele stapel in 1x zo in de kast kan toch ook?

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Ik heb meiden, dat scheelt vast ja :roflmao:

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.251
    6.134
    113
    Nee hoor, mijn dochter is het ergst. :p Het gaat hier vaak niet eens de kast in. Van het bureau waar ik de stapeltjes op leg gaat het volgens mij zo de grond op :rolleyes::cool:

JupitR vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    Haha heel herkenbaar. Ik leg het op het bed, puber legt het in de avond op het bureau, volgende dag verhuisd het weer naar het bed, en zo blijft het heen en weer gaan.
    Ze moeten ook zelf hun vieze kleding in de was doen. De een doet dat netjes elke avond, de ander spaart het lekker op op zijn/haar kamer en gooit het pas dagen later in de was:mad:

Eppo82 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Hier vinden ze alles overhoop trekken om de onderste uit de mand te halen en de hele week uit de mand hun spullen halen dikke prima.
    Als je vraagt om weg te leggen dan is het zoals bij u, hop alles in 1 keer de kast in.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw

Hier ook 1tje die netjes in de was werpt en 1tje die zegt: mama waar is mujn dickies broek. Tja wss ergens in uw kamer als jij ze niet in de was gedaan hebt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    Die wasmand mogen ze van mij niet houden. Die heb ik zelf weer nodig, dus ja hier zijn het stapels op het bed:D
    De keren dat ik het in een wasmand op hun kamer zet duurt het idd dagen voor ik hem weer terugkrijg.
    Ik heb mijn dochter 1x zelf al haar was laten wegwerken. Ik had hard gewerkt om de wasmanden leeg te krijgen, want ik zou zaterdags niet thuis zijn. Gooit zij even van minstens een week haar was op de overloop:eek:
    Nou dat mocht ze die zaterdag mooi zelf wegwassen:thumup:

mamabri vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    #2356 Neuzeke, 3 nov 2024
    Laatst bewerkt: 3 nov 2024
    De mand die ze krijgen met verse kledij iq de mand voor hun vuile kledij dus ze blijft bij hen.
    Maar een stapel zou wss nog dramatischer zijn.

Hier zijn ze op de moment zelf onder de indruk van hun was zelf moeten doen of spullen die er niet zijn maar dat is van korte duur :roflmao:.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    Ah, ja dat kan natuurlijk ook.
    De slaapkamers hier zijn niet zo heel groot. Op sommige wil je echt niet standaard een wasmand neerzetten. Dat past niet. Maar als ik er een volle neerzet met schone was houden ze die wel op hun kamer:rolleyes:
    Op zolder staat een wasmand voor vuile was onder de wastafel. Is wel 3 stappen van hun slaapkamer af (en dat is regelmatig nog te ver voor ze) en op de eerste verdieping moet het gewoon even in de wasbox in de badkamer.

18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Ik mag in m'n handjes knijpen hoor ik al wel :oops: ze hebben hier een wasmand op de kamer staan voor de vuile was, daar haal ik het uit en schone opgevouwen was mogen ze bijna altijd zelf opruimen, wat ook wel eens een dag blijft staan, maar dan wel daarna netjes op de plek in de kast komt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Hoe oud zijn ze ?
    Als ik terug naar hetzelfde onderwerp zou zoeken op dit forum maar dan 2 jaar terug had ik mij de nest die ze nu maken, nooit kunnen inbeelden :roflmao:

chrystel73 en Zxcvb vinden dit leuk.
  20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    12 en bijna 15, bij de jongste denk ik ook wel dat die kans er in zit (de tijd zal het leren ... :roflmao:), maar de oudste is wel netjes, houdt ook niet van rommel op haar kamer.

Deel Deze Pagina