Waar valt jouw mond van open? Deel 15

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 9 jul 2024.

1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste dochter wordt heel vaak ingehaald door Fatbikes en zij rijdt vol gas rond en nabij de 36/37 km per uur op haar scooter met helm en dan wordt ze ingehaald door kinderen van 13/14 jaar op zo'n ding, vaak met meerdere op 1 zo'n Fatbike en dat dan zonder helm.
    Als die toch eens onderuit gaan dan vallen ze zich helemaal te pletter, maar goed blijkbaar vinden ouders dat allemaal oke.

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dat ventje heb ik aangesproken, zei 100x sorry waar hij niks van meende. Want na een beetje van de schrik te zijn bekomen ree hij weer net zo hard weg.

3. Mammavantwee

Ik vind het echt bizar.. ook dat ouders dit toelaten!

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toevallig moest ik 2 weken terug ook vol op mijn rem staan omdat er een meisje van 13/14 jaar ineens de weg overstak met volle vaart. Ze kwam uit een uitrit rijden en keek niet links of rechts, ik zag het al aan komen en kon al vol gaan remmen. Een ander die even was afgeleid door iets anders en niet zo had opgelet had haar geschept. Omdat ze met zo'n vaart aankomen hebben ze niet de focus om goed te kijken en ze hebben ook weinig tot geen benul van de verkeersregels.
    Verbieden hoeft voor mij niet maar wel een leeftijdsgrens van 16 jaar en met helm fietsen.
    Dit geldt ook voor een scooter.
    Dat ouders dit allemaal maar oke vinden snap ik ook niet. Laat die kinderen gewoon lekker op een normale fiets rijden. Ik vind e bikes bij kinderen sws ook al een dingetje want die dingen gaan ook idioot hard.

Neuzeke, Zxcvb en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.928
    5.950
    113
    Vrouw
    Oh ja joh, hier rijden ze ook nog eens gewoon door zonder sorry te zeggen. Die kinderen hebben gewoon echt geen idee van hoe gevaarlijk ze bezig zijn

Mammavantwee vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

Dat laatste kan indd ook prima. Maar wat je zegt ze hebben nog weinig inzicht in het verkeer.

Zeebra, Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is ook vooral het probleem, ze hebben dat inzicht nog niet. Doordat ze zo hard gaan raken ze echt die focus kwijt, veel prikkels en weinig idee van verkeersregels en dan rammen ze er maar gewoon doorheen.
    Ik heb weleens op zo'n elektrische step gereden en ik vond dat nog best aardig hard gaan en je moet echt goed vooruit kijken om je bewust te zijn van het verkeer om je heen.
    Ze zijn er gewoon te jong voor en daarom moeten ze ook een leeftijdsgrens hanteren van 16 jaar en een helmplicht. Ik denk dat ze dan al iets minder enthousiast worden.

TotalBella, Saartje33 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  8. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Hier rijden ze met 2 personen op zo’n step, kijken ook niet op of om. En dan in de avond zonder licht. De fatbikes hier scheuren ook met grote regelmaat keihard voorbij

Saartje33 vindt dit leuk.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Vaak nog met een telefoon in hun hand.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.097
    1.835
    113
    Vrouw
    Helemaal verbieden hoeft van mij ook niet, maar een leeftijdsgrens er aan koppelen lijkt me wel passend. Ze gaan toch behoorlijk hard en vanaf een bepaalde leeftijd kun je er meer op vertrouwen dat iemand er verantwoord mee om kan gaan. Uitzonderingen daar gelaten.

Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Ja ik zie ook niet in waarom een 10 jarige een fatbike nodig heeft, maar goed.

Diiba vindt dit leuk.
  12. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    Ja ik weet zeker dat het klopt helaas. Die afspraak heb ik niet, anders zou dat nog een overweging kunnen zijn idd. Volgende keer gewoon nog maar beter opletten of achteruit in parkeren.

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.571
    8.690
    113
    Vrouw
    Hier hebben de twee oudsten een hoverboard met zitje, maar daar mogen ze eigenlijk alleen mee op de camping. Ze zijn een enkele keer ermee naar het pleintje hier geweest, maar eigenlijk mag dat niet van mij.

14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Maar dat doen mensen niet, over het algemeen gedragen mensen zich volslagen idioot. Als je dan kijkt naar hoeveel mensen gewond of erger raken door fatbikes ed zijn regels juist uiterst nuttig.

Cin85, NiVa0230, Mammavantwee en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Helemaal eens. Een verwende kindertjes speeltje vind ik het.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Oh, ik vind dat juist van die rot dingen op de camping :oops:

Als je stapvoets over de camping rijdt schieten ze vaak zo ineens voor je auto langs, de kinderen die er op zitten kijken niet links of rechts.
    En als je gewoon loopt over de camping racen ze je zowat van de sokken.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.320
    1.418
    113
    Vrouw
    Wij ook. We waren het tweede jaar van het “tweede fase” model en bleven van de 4 havo 4 klassen met een hele klas (32 leerlingen zitten) uiteraard van elke klas een aantal. Ook echt veel.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Jammer… een ongeluk zit vaak letterlijk in een klein hoekje.

Mama8891 vindt dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Ik zei ook tegen mijn zoontje (we zijn op een camping) wat is er mis mee om even te steppen of te wandelen. Nee alles moet met een elektrische step, hooverboard etc.
    Fatbikes zou een leeftijdsgrens op moeten komen. Jongere kinderen hebben nog geen besef van de impact van bepaalde beslissingen. Nu weet ik niet of elektrische fietsen ook opgevoerd kunnen worden worden, dat maakt het wel weer ingewikkeld…

Saartje33, zegenwens en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.097
    1.835
    113
    Vrouw
    En ik vind het dan weer onnodig dat mensen hun auto bij hun campingplek zetten ipv op de parkeerplaats. Zo hebben we allemaal onze irritaties :roflmao:

Deel Deze Pagina